Ga naar inhoud

Gemini auto alarm tijdelijk stilleggen

HAL2001

Aanbevolen berichten

Kan het nergens vinden:

Ik wil even mijn klasse 3 auto alarm stilleggen voor een klein klusje. De led op de middenconsole moet even los. Ik weet dat alleen de accu losgooien niet de oplossing is want mijn sirene (7125TNC) heeft een eigen accu. Nu heb ik al wel de gebruiksaanwijzing van die sirene gevonden en daar staat het volgende in:

"The siren Gemini 7125 is supplied with an internal device, which allows the working of the siren also in case of absence of power supply or cutting of the connection wires of the unit. Through the codified system with alarm and siren, the alarm activate/de-activate both the battery charge and the feeding of the siren. The feeding is present only by alarm activated and 3 minutes after the alarm de-activation. Before disconnecting the siren, wait 3 minutes from the alarm de-activation."

Maar wat staat hier nou precies? Ik begrijp hier uit dat je met de handzender het alarm moet uitzetten, 3 minuten moet wachten en dat je dan de boel kunt losgooien. Klopt dit? Maar wat moet ik dan losmaken?

Ik denk zelf dat ik die 3 minuten letterlijk moet nemen want ik weet dat na verloop van tijd mijn alarm vanzelf weer aangaat. Ook al ben ik vergeten om de auto op slot te doen?

Klopt het allemaal wat ik hier schrijf?

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgens mij kun je als het alarm uit staat gewoon de accu los maken zonder dat er wat gebeurt.

Alleen als het alarm aan staat en de spanning valt weg volgt er alarm.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Klopt, wanneer het alarm af staat kun je doen en laten wat je wilt.

Wanneer het alarm aan staat en je haalt de accu los gaat hij in een soort ""code rood" en gaat dan altijd af (bovendien zijn je handzenders dan ook "vergeten" en dien je die opnieuw te programmeren"

Maandje terug lekker bezig geweest met dat alarm (NOT)

Link naar reactie

Beste Hal2001,

Inderdaad wanneer het alarm uitstaat kan je gewoon doen en laten wat je wilt, maar bij een hoorn met noodstroomaccu zit meestal ook een sleutelschakelaar, die kan je omzetten ( mits je het sleuteltje nog hebt) dan staat de hoorn volledig uit. Dan weet je zeker dat je kan doen en laten wat je wil zonder dat die afgaat

Succes

Groet

Leon

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in