Ga naar inhoud

Spoorverbreders op Z3 2.8 ?

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

ik vind mijn auto wat smal op de achterwielen staan, terwijl er tock al 245/40/17 op zit.

zie https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=11331

Het is een Z3 2.8 uit 1998 met M onderstel en originele BMW Brillantline velgen.

Achter 8,5j met 245/40/17 Michelin Pilot sport banden

(voor met 225/45/17 idem op 7,5j)

Nu loop ik met het idee er spacers tussen te zetten, ik heb gelezen dat "half het forum er mee rond rijdt".

Kan iemand mij vertellen welke breedte er tussen kan en nog wel goed rijd, 15 mm, 20 mm?

Welk systeem kan je het betse gebruiken, schijven met lange bouten of schijven met extra bouten?

Waar kan ik ze kopen of wie heeft ze te koop?

Is het raadzaam en mogelijk het camber te wijzigen zodat de wielen weer wat rechter staan?

Graag jullie adviezen.

gr Gert

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Hoi Gert,

ik heb er 20mm tussen achter met lange bouten. Bel Ruud (Roodkapje) even, die heeft vast nog wel een setje te koop.

Gr. Rob

Link naar reactie

U zoekt een strak aansluitende combinatie van velgen en spacers ???

Even de achterwielkast-randen dichtvouwen en hup: styling 40 roadstAr OEM M erop. (de coolste Mischbereifung set (naast de Styling 32))

de 225 M voorvelgen doe je dan met 20 mm spacers aan de voorkant.

foto's zijn een beetje donker helaas (het was bijna bedtijd voor Rakkertje)

IMAG0221_small.JPG

IMAG0220_small.JPG

Bij de Styling 44 winterset (alle vier 225; zie handtekening) set ik de spacers op de achterkant en sluit het ook prachtig aan !

Link naar reactie

als je geen echte M hebt maar wel de M velgen heb je wat hulpmiddeltjes nodig he, maar hiermee sluit het allemaal wel strak aan.

Aanlopen doet hij bijna nooit maar wel toen ik de auto kocht. Rakkertje was zwaar verlaagd (zie handtekening foto's: Nur die Titanic liegt tiefer!!!) maar zelfs toen liep het bijna nooit aan (met mijn pompiedom rijstijl).

Ik heb al snel de orginele vering erop laten zetten en dan kan het prima. Alleen als je in een bocht een oneffenheif tegenkomt hoor je wel eens heel zacht iets aanlopen.

Mijn schermen zijn inderdaad bovenin al doorgesleten. Maar ook alleen bovenin. Dat is voornamelijk gebeurd toen hij nog zo verlaagd was. Maar af en toe even een beetje modder van de motorkap afhalen aan de binnenkant is niet zo erg.

Trouwens, die plastic binnenschermen zijn relatief goedkoop dacht ik

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in