Ga naar inhoud

Voorwielophanging vervangen ZZZ


Aanbevolen berichten

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja precies ik denk dat dat ook wel mogelijk is, mijn M rubbers zitten er ook pas 4 maanden onder ofzo.. Nou dat wordt dan maar dit ook even onder de loep nemen!

Het is niet dat mijn Z spoorzoekt of niet strak stuurt, met de HR-verlaging en het M-onderstel stuurt hij goed hoor maar ik heb altijd toch het gevoel dat er hier en daar wat speling in de reactie zit.. Als het een niet te dure upgrade is, waarom niet dan zou ik zeggen..

Link naar reactie
Ja precies ik denk dat dat ook wel mogelijk is, mijn M rubbers zitten er ook pas 4 maanden onder ofzo.. Nou dat wordt dan maar dit ook even onder de loep nemen!

Het is niet dat mijn Z spoorzoekt of niet strak stuurt, met de HR-verlaging en het M-onderstel stuurt hij goed hoor maar ik heb altijd toch het gevoel dat er hier en daar wat speling in de reactie zit.. Als het een niet te dure upgrade is, waarom niet dan zou ik zeggen..

:thumbup: idd. Enzo doen gewoon.... op de koop toe is de hele ophanging ineens 100% in orde dan. A ja nog een tip.... vervang ineens stuurstangen (setje stangen met rotulles) en armpjes stabilisatorstang mee. Dan hoef je nooit meer aan je ophanging te werken (toch niet de eerstvolgende 100000 km :thumbup: )

Veel rijplezier

Link naar reactie

Heb zondag de rubbers vervangen van de Z3. Heb ze besteld bij Brezan echter waren het niet de volle

rubbers. Eerst geprobeerd ze onder de auto te vervangen echter naar een groot aantal gvd's toch maar

besloten de draagarmen er onder weg te halen. Op zich ging dit vrij vlot alleen een fusee begon mee te draaien. :blink::muur:

Krikje er onder en weer op spanning zetten, goed inspuiten en een hoop geduld toch los gekregen. hierna een aantal fikse klappen op

de fusee arm om hem te laten schikken en walla ze vielen er zo onder uit :thumbup:

Toen het rubber met een stanlymes losgesneden en met een dremel met een flexschijfje de metalen bus doorgeslepen

om de spanning er af te halen. Eenmaal doorgeslepen kun je de bus met het resterende rubber er gemakkelijk afhalen.

De as waar het nieuwe rubber opkomt goed gladgeschuurd en ingevet. Aangezien de lagerbus aan de binnenzijde ook een

laagje rubber heeft is de diameter plus minus een mm kleiner dan de as van de draagarm. Dus er zo opdrukken kun je wel vergeten.

Met een :thumbup: gaat ook niet lukken plus dat de kans bestaat dat je het rubber kapot slaat.

Met een grote lijmklem en een hoop gemier toch gelukt om het rubber er op te persen. Had bij de demontage al gezien dat

het rubber van de fuseekogel wat was uitgedroogd, en je raad het al bij het monteren kwamen we tot de ontdekking dat er

een gaatje in het rubber zat. :):rant: :rant: Afkeur voor de APK dus. Ga nu toch maar een complete set draagarmen met volle

rubbers bestellen. Heb niet echt het idee dat het stuurgedrag er veel op vooruit is gegaan met deze rubbers :unsure::mellow:

Wordt vervolgd.

Groet Rob

:thumbup:

Link naar reactie

Vandaag nieuwe draagarmen van Meyle HD gemonteerd met M rubbers (volle rubbers) van BMW.

Zoals ze zeggen oefening baart kunst, na drie uur draagarmen gemonteerd en de M rubbers

gemonteerd in de oude ogen. En dit alles zonder enige ;) :rant:

De M rubbers van BMW zijn zeker een stuk stugger dan de normale rubbers dus had

er alle vertrouwen in dat het stuurgedrag een stuk beter zou worden.

Wat wel opviel na de montage van de draagarmen was dat het stuur een tandje of drie scheef stond.

Snel een proefritje gemaakt en wat een wereld van verschil zou moeten zijn viel een beetje tegen.

De Z stuurde wel wat strakker maar dat ik kan zeggen wat een verschil :thumbup::wave:

Maar goed het zal ook wel wennen zijn met een achterwiel aangedreven auto voor wat betreft

het stuurgedrag in combinatie met 225/45/17 banden.

In ieder geval kan de ZZZ wat betreft het voor terrein weer een paar jaartjes

vooruit.

Groet Rob

-_-

Link naar reactie

Rob,

Ik heb recent Meyle "stuurstangen" alsook draagarmrubbers gemonteerd. Ik had daar ook een grotere verbetering van verwacht. Toen heb ik op aanraden van enkele forummembers een veerpootbrug gemonteerd (gewoon zo'n goedkoop 80 euro geval). Man wat een verschil ! Kan ik je echt aanraden.

Ik ben t.z.t. van plan om Michelin PilotSports te monteren, dat schijnt ook en flinke verbetering met zich mee te brengen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.