Ga naar inhoud

Voorwielophanging vervangen ZZZ


Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Wil van mijn Z3 1800 uit 1996 de voorwielophanging gaan vervangen voor een wat beter stuurgedrag.

Inmiddels 4 nieuwe Goodyears Eagle F1 225/45/17 er onder zitten waardoor de wegligging al een stuk beter is.

Heb al een boel gelezen op het forum over de draagarmen etc. van Meyle. Echter kom ik op E-Bay het volgende tegen.

http://cgi.ebay.de/QUERLENKER-KOMPLETT-SAT...=item5ae17fc714

Mijn vraag aan jullie kenners zijn jullie op de hoogte van het merk ATP en is dit een redelijke kwaliteit. De prijzen met Meyle lopen nogal uiteen.

http://cgi.ebay.de/MEYLE-Querlenker-Set-ko...#ht_5726wt_1141

Groet Rob

:angry:

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi Rob,

Let op! Op eBay.de word ook een hoop nep-Meyle spul verkocht (uit Oost-Europa).

Kunnen we dan tegenwoordig nergens meer op een veilige manier internet aankopen doen B) :angry: :angry:

Maar goed hoe kan ik zien wat shit is en werkelijk Meyle spul is. Heb de verkoper ff nagetrokken blijkt wel een duits

bedrijf te zijn met een goede waardering op E-bay :angry::muur: Maar goed ook dat zegt niet alles.

Link naar reactie

hai,

Misschien is de info die ik geef niet helemaal juist maar zijn zat mensen hier die mij kunnen corrigeren :angry:

Heb zelf M-veren en denk met die 225 banden dat je snel met spoorvorming irri stuur gedrag krijgt misschien

handig om een veerpootbrug erbij te nemen en M-veren te nemen bij mij is die stuk strakker door de bochten

greetz Krissie

Link naar reactie
hai,

Misschien is de info die ik geef niet helemaal juist maar zijn zat mensen hier die mij kunnen corrigeren :angry:

Heb zelf M-veren en denk met die 225 banden dat je snel met spoorvorming irri stuur gedrag krijgt misschien

handig om een veerpootbrug erbij te nemen en M-veren te nemen bij mij is die stuk strakker door de bochten

greetz Krissie

Hoi Krissie,

Bedankt voor je inbreng, onder de zzz zit van fabriek af al een M sport onderstel en sper diff. gemonteerd.

De spoorvorming is al grotendeels verdwenen door de montage van de nieuwe banden en zoals je al

aangeeft heeft een veerpootbrug ook een goede uitwerking op het stuurgedrag. Echter is de zzz een hobby

dus alles op zijn tijd :angry::muur: B) Wil daarom eerst de ophanging gaan vervangen en daarna

zien we wel weer verder :angry: B)

Link naar reactie

Ik heb vorig jaar via ebay bij de verkoper autoteilemann alles besteld voor de e46. Draagarmen en reactiestangen en de stuurstangen. Scheelde bijna de helft en volgens mij nog geen € 10 thuisbezorgd.

Ik weet niet of onderstaande link werkt maar daar staan bijvoorbeeld al de draagarmen van Meyle versterkt. Bij de z3/e36 is het ook mogelijk de fusee kogels los te vervangen maar weet niet of ik dit zou doen. Heb dit een aantal jaren geleden zelf gedaan bij mijn e36 maar in dezelfde tijd heb je de hele draagarm vervangen zodat alles weer als nieuw is voor een "paar" tientjes meer!

http://cgi.ebay.nl/QUERLENKER-SATZ-MEYLE-B...=item230eb75392

Link naar reactie

Hoi Rob,

Mijn Z3 was onlangs afgekeurd omdat er speling zat op de linker fusee kogel, de speling komt door het verouderde rubber en niet door de kogel zelf, ik heb dus onlangs de complete draagarmen laten vervangen door de Meyle bij Ruud (Roodkapje) en ik kan je zeggen dat dat een verbetering is in het stuur gedrag en wegligging.

Bij Ruud ben je, als ik mij niet vergis ongeveer € 210,- kwijt voor een set van Meyle en het er onder zetten is (normaal) een klein uurtje werk, ik zou Ruud even bellen. :P

Link naar reactie
Ik heb vorig jaar via ebay bij de verkoper autoteilemann alles besteld voor de e46. Draagarmen en reactiestangen en de stuurstangen. Scheelde bijna de helft en volgens mij nog geen € 10 thuisbezorgd.

Ik weet niet of onderstaande link werkt maar daar staan bijvoorbeeld al de draagarmen van Meyle versterkt. Bij de z3/e36 is het ook mogelijk de fusee kogels los te vervangen maar weet niet of ik dit zou doen. Heb dit een aantal jaren geleden zelf gedaan bij mijn e36 maar in dezelfde tijd heb je de hele draagarm vervangen zodat alles weer als nieuw is voor een "paar" tientjes meer!

http://cgi.ebay.nl/QUERLENKER-SATZ-MEYLE-B...=item230eb75392

Ja was deze ook al tegen gekomen en heb ook gelezen dat deze de betere rubbers verkoopt.

Wellicht toch maar voor zekerheid gaan en dan maar wat duurder B) B) B)

Groet Rob

:P

Link naar reactie
Hoi Rob,

Mijn Z3 was onlangs afgekeurd omdat er speling zat op de linker fusee kogel, de speling komt door het verouderde rubber en niet door de kogel zelf, ik heb dus onlangs de complete draagarmen laten vervangen door de Meyle bij Ruud (Roodkapje) en ik kan je zeggen dat dat een verbetering is in het stuur gedrag en wegligging.

Bij Ruud ben je, als ik mij niet vergis ongeveer € 210,- kwijt voor een set van Meyle en het er onder zetten is (normaal) een klein uurtje werk, ik zou Ruud even bellen. B)

We hebben de wagen gekocht om er lekker zelf aan te sleutelen en dan niks ten nadele van Ruud ^_^ ^_^

Heb van oudsher een technische achtergrond dus al het mechanische gesleutel gaat wel lukken. Het enigste probleem

is dat ik geen brug heb maar dan maar op goede hoge bokken en er op de rug onder B) B)

Ben al op zoek geweest voor een hobby club in de buurt welke beschikken over een hefbrug maar tot op heden

nog niks kunnen vinden.

Groet Rob

:P

Link naar reactie
Waar woon je Rob ? ik heb een brug

Hoi Joris,

Ik woon in Emmen (Drenthe) Volgens jouw profiel woon jij in de omgeving van Deventer???

Moet dan te doen zijn zou helemaal top zijn :thumbup::blink: :banaan:

Groet Rob

:)

Enne overnachten lijkt me niet nodig :banaan: :banaan: :banaan: ;)

Link naar reactie
Doen we anders met z'n allen ergens, desnoods bij Ruud, een gezamenlijke inkoop voor Meyle draagarmen? Hoor er nu heel veel enthousiastelingen over en ik ben ook een geïnteresseerde!

Ik weet niet of er een mogelijkheid bestaat om een order te plaatsen voor meerdere personen en dan hiervoor een korting te krijgen.

We zouden dat na moeten vragen bij de leverancier echter is mijn Duits hiervoor niet toereikend :thumbup::unsure:

Ook is dan de vraag waar de spullen geleverd moeten worden aangezien we verspreid over Nederland wonen kan dat

wel eens een probleem kunnen worden. De vraag is dus wegen de kortingsvoordelen op tegen de nadelen :gathering::thumbup:

Groet Rob

:thumbup:

Link naar reactie

Hallo jan

Hierbij een link die je wellicht wat verder kan helpen.

http://adkusters.hobby-site.com/BMW%20Z3%2...r-achteras).pdf

De aandraaimomenten heb ik zo niet maar de fusees kunnen wel wat hebben dus goed vast is altijd goed. Vroeger in de garage werden de fusees gewoon met de luchtsleutel vastgezet en dus niet met een momentsleutel. Bovendien kun je de fusee bij het wiel niet een aandraaien omdat hier de schokbreker in de weg zit. :huh: ^_^

Link naar reactie

Je kan alles van meyle kopen bij Brezan auto parts en als je lang genoeg zeurt krijg je er een fikse korting op.

Ik heb er (in belgie) alles gekocht (draagarmen, stuurstangen, steunen stabilisatorstang en nog wat spul) dikke korting gekregen en ik kwam +/- aan zelfde prijs als ebay offertes (en dan ben je zeker dat het echt spul is en niet het namaak oostduits)

En ga dan ineens bij BMW de M rubbers halen :huh:

Link naar reactie

Da's heel raar dat ze geen Meyle kunnen leveren bij jullie! Hier zijn dat de meest verkochte ophangingsonderdelen. En je krijgt daar nog een goede korting op ook!

Je moet wel de HD onderdelen kiezen. Staat misschien niet in hun computer (maar ik denk het wel) maar catalogus van meyle hebben ze zeker.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb vandaag een setje via ebay binnen gekregen meteen gemonteerd onder z3 2.8 met 205.000Km op de teller.

Ik kan je zeggen dat het een wereld van verschil is meyle HD gewoon TOP.

Veel minder spoor gevoeligheid en directer in het stuur, dubbel en dwars het geld waard.

T :lol: M

Link naar reactie

Zou vooral op de prijs letten, ik was het goedkoopste uit bij X1 TEILE, gewoon links het meyle nummer ingeven. Duidelijke site, alles uit voorraad leverbaar en een snelle levering. Op ebay alleen via de grotere namen bestellen, zoals autoteilemann.

Als je niet moeilijk wilt doen(wel iets duurder) bestel je de complete armen met rubbers, 3160500023/HD (set). Losse armen zonder rubbers zijn 3160503601/HD en 3160503602/HD, rubbers via bmw 31 12 9 069 035 (zijn volrubber, belangrijk!) keer twee.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.