Ga naar inhoud

Waar zit de DSC sensor?

osado

Aanbevolen berichten

Vandaag was ik bij een monteur in Herpen langs geweest om m'n DSC (Dynamische Stabiliteits Controle) sensor te vervangen die al een tijdje het niet meer doet. Nu heeft ie gezocht, maar helaas na 2 uur zoeken geen sensor kunnen vinden. Het gaat om een BMW Z3 2.2i uit april 2001 (van wat ik meekreeg E36/7, x1655 of x1653). Hebben zelfs even Roodkapje gebeld (dank je Ruud!) wat op zich wel grappig was daar de monteur uit Herpen toch redelijk plat Brabants praat ;-). Maar ook hij wist blijkbaar niet de locatie van deze sensor. Via Google nog niet veel kunnen vinden, dus probeer ik het hier: wie weet waar deze DSC sensor verscholen zit?

We hebben gekeken onder beide stoelen en vooraan bij de voet uiteindes.

Kortom: HELLLLUUUPPP!!

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geen idee hoe het systeem in elkaar zit. Ben dan ook een amateur als het aankomt op autotechniek.

Misschien dat er in Amerika (waar de Z3 immers is ontworpen) goede sites zijn. Misschien iemand een paar goede webadressen?

Link naar reactie

http://tis.spaghetticoder.org/

http://bmwfans.info/parts/catalog/

Hiermee kan je als het goed is alle problemen aanpakken.

DSC is volgens mij een systeem wat van meerdere sensoren gebruik maakt. Naast de wielrotatiesensoren zal er ongetwijfeld ook ergens een stuurhoeksensor zitten, en wellicht nog versnellingsopnemers (maar dat hoeft geen losse sensor te zijn)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in