Ga naar inhoud

Veel kilometers?

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Z4 3.0IS automaat gezien uit 2004 met 118.500 op de teller.

Mijn vraag: zijn dat veel kilometers? ^_^

Auto heeft altijd keurig zijn onderhoud gehad, misschien wel te veel.

Echt een Z4 van een liefhebber.

Ik heb altijd begrepen dat je er beter een kunt aanschaffen met een lagere km stand.

Een maat van mij rijdt een Z4 3.0SI, heeft altijd BMW gereden, en hij vertelde mij dat de 3.0 lijn 6 motor van BMW een van de beste en sterkste in zijn klasse is.

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Een 3.0IS is motorisch iets heel anders dan een 3.0si. Als je even zoekt kun je daar een heel door Mohikaan gestart topic over vinden, maar in essentie: de eerste is de oudere M54 motor (niet te verwarren met de S54 ^_^ motor) en de tweede de nieuwere N52 motor. de S in "IS" is overigens een door de Nederlandse importeur bedacht uitrustingsniveau dat niets met de motor te maken heeft, de "s" in "si" ziet wel op de motor (althans aandrijving, verschil tussen fl 2.5i en fl 2.5si is bijvoorbeeld 41pk).

Ik vind nog geen 120 dkm voor een gewone (niet getunede, niet van supercharger voorziene, etc.) 3.0 liter motor niet zoveel. Beter 120 dkm met goed en tijdig onderhoud dan wat minder km's (dus meer stilstand) en weinig onderhoud. Zeker als die 120 dkm vooral snelwegkm's zijn ... Er zijn voorbeelden hier op het forum (geweest) van dergelijke motoren die al rond de 2 ton of meer hebben gereden ...

Link naar reactie

Voor nog geen tien jaar geleden kocht ik nieuwe auto's (Audi A4) en ruilde deze bij een jaarkilometrage van 60 a 70.000 kilometer in als ze op 140.000 kilometer stonden.

Tegen woordig koop ik jong gebruikt op 70.000 kilometer en ruil deze in op 240.000 kilometer.

Kilometrage zegt niet zo veel meer over de kwaliteit van een auto. Meer zegt het onderhoudsboek en tuning etc.

Hans ^_^

Was ik nog ff vergeten: Het is tegenwoordig zo goed geworden, dat de garagebedrijven klagen!

Hans

Link naar reactie

Ik kocht de mijne met 114.000 op de teller en zit nu over de 60.000 meer op.

BMW komt oorspronkelijk uit de vlieg wereld en zijn erg sterke motoren.

Kijk er zullen altijd slijtage dingen zijn zoals vaak met de Z3 is rond 100.000 de koppeling

aan vervanging toe en dat soort dingen maar elke auto heeft wat maar het echte motorwerk zal

vast in orde zijn. Er was eens iemand hier bij het forum die 400.000 gelopen had dus je hebt nog ver te gaan :angry:

Link naar reactie

denk er wel om dat de automaatbak een beurtje nodig heeft tussen de 80 en 120 dkm.

bmw zegt wel van niet maar ZF denkt daar toch wel anders over en die maken de bakken voor bmw.

zo,n beurtje kost je ongeveer €400 en een ritje naar dusseldorf.

Link naar reactie

Sowieso is de m54 motor 1 van de meest betrouwbare motoren in het bmw gamma.

Hij heeft ook in de 330 en 530 gezeten, en als je de amerikaanse bmw fora leest zie je dat menige amerikaan daar zonder problemen meer dan 400dkm mee draait.

In nederland zouden we dan natuurlijk al lang diesel rijden, maar daar ligt dat wat anders :P .

Het enige waar je op moet letten is dat de 3.0 m54 soms wel wat olie wil verbruiken, met name als er alleen korte ritjes mee gereden worden. (bij lage oliestand krijg je overigens gelijk een waarschuwing, dus de kans dat je met te weinig olie rondrijdt is nihil)

De meeste specifieke bmw problemen aan deze motor worden veroorzaakt door de disa klep en soms de vanos seals, beide relatief goedkope reparaties.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in