Ga naar inhoud

wat denk jij dat je Z nu nog waard is dan?


sandere39

Aanbevolen berichten

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

tja als ik de berichten moet geloven dan is de mijne

zeker wel €25.000 voor te vragen :hamer:

Tsja, sommigen denken dat de inruilprijs bij aanschaf van een andere gelijk is aan de minimale verkoopprijs bij particulieren/ de marktwaarde. Onzin natuurlijk, vraag maar eens wat je voor je auto terugkrijgt zonder aanschaf van een andere!

Of gaan hun particulier aangeboden prijs vergelijken met die van een garage waarin wel een afleverbeurt, garantie, APK en inruilmogelijkheid zit.

Wishfull thinking.

Jouw Z4 is exclusief hardtop particulier +- 22.000 waard. Ga je naar een dealer voor een nieuwe Z4 3.5 IS van EUR75K krijg je er misschien wel 28K als inruil. Een bedrag dat je bij particuliere verkoop wel kan vergeten. Maar die nieuwe Z4 3.5, daar krijg je zonder inruil ook een mooie korting op, dat soort dingen moet je nu eenmaal meewegen...

Als je de garage uitrijdt met je nieuwe auto ben je al duizenden euro`s kwijt. Die eerste meters zijn heel duur, jammer maar helaas. Net als veel opties; heel fijn maar maken de auto amper meer waard, verkopen gaat dan vaak wel makkelijker. Een m.i. interessante vraag is wat een reële meerprijs is voor een garageauto (6mnd Bovaggarantie, normale niet-BMW garage, gepoetst, APK, kleine afleverbeurt) tov een particuliere Z4. EUR 1.500?

Link naar reactie
Jouw Z4 is exclusief hardtop particulier +- 22.000 waard. Ga je naar een dealer voor een nieuwe Z4 3.5 IS van EUR75K krijg je er misschien wel 28K als inruil. Een bedrag dat je bij particuliere verkoop wel kan vergeten. Maar die nieuwe Z4 3.5, daar krijg je zonder inruil ook een mooie korting op, dat soort dingen moet je nu eenmaal meewegen...

x2. Een zogenaamde "inruilprijs" is altijd fictief, de verkoper bepaald gewoon de marge die hij wil halen op de nieuw te verkopen auto, en stemt de inruilprijs daar op af. Ik heb ook eens een fantastisch bod gehad op mijn auto door een dealer, maar de auto die daar te koop stond was wel 50% te duur vergeleken bij anderen....

Link naar reactie

Ha, ha, als ik dat zo hoor heeft zowat iedereen z'n Z te koop, dat is dan niet zo goed voor de prijs, die zakt nu dus alleen maar, kan iedereen er nu dus 25 % ervan af trekken en dan heb je dus je verkoop prijs :thumbup:

En het gevolg is dat als er zoveel te koop staan, is dat de eventuele kopers die er nu rondlopen, nu dus denken dat er wat met de BMW Z3/4 mis is en hem dan gaan mijden, met als gevolg dat de prijzen nog verder zakken, kwestie van vraag en aanbod :unsure:

Nou voor de duidelijkheid DE MIJNE IS NIET TE KOOP (heeft al te veel gekost :thumbup: )

Link naar reactie
  • Administrator
De enige concrete verschillen met de facelift zijn de motor (30pk extra) andere achterlichten en andere bumpers. Die laatste 2 zijn maar de vraag of het een vooruitgang betekend (smaakafhankelijk).

Ik ben het verder volledig met je eens, maar er zijn bepaald wel wat meer verschillen. Veel van de ontwerpfoutjes uit de pre-fl serie zijn in de fl serie aangepakt, zoals betere isolatie in de deuren, aanpak van de ontwateringskanalen, etc., etc. Verder zijn er natuurlijk nog meer uiterlijkheden, maar da's opnieuw een kwestie van smaak, zoals standaard witte pinkers rondom en uitrustingsverschillen zoals standarad een aux aansluiting, etc., etc. ....

EDIT: ik zie nu dat Individual en jij al wat meer van gedachten hadden gewisseld; hierbij dus nog wat puntjes ....

Link naar reactie

Uiteraard onderschrijf ik bovenstaande, en ook : Het ging mij niet alleen om de 30pk (had net zo lief een 2,5l genomen, maar het feit dat je een motor van een nieuwe generatie hebt en de N52 motor is echt fantastisch!

Als er een Z4 uit 2003 voor € 22000 verhandeld moeten worden, leg ik er liever 2.500 bij voor deze: (en dat scheelt wel 3 jaar!!!!).

http://auto.marktplaats.nl/bmw/461918403-b..._ind=1&fs=1

Link naar reactie

bottomline!

ALLES IS TE KOOP!

zolang je maar genoeg bied :thumbup:

ALLES IS TE DUUR!

tenzij je het heel graag wil hebben :thumbup:

zo simpel is t denk ik.

maar wat denken jullie nou dat die z waard is dan,dat was de vraag!

Link naar reactie
maar wat denken jullie nou dat die z waard is dan,dat was de vraag!

ik denk dat je er nog wel 24.000 voor moet kunnen krijgen particulier incl al je extra's als je hardtop etc..

Weet niet hoe goed/mooi die Z4 eruit ziet dus vind je vraagprijs redelijk.

Link naar reactie
Ik ben het verder volledig met je eens, maar er zijn bepaald wel wat meer verschillen. Veel van de ontwerpfoutjes uit de pre-fl serie zijn in de fl serie aangepakt, zoals betere isolatie in de deuren, aanpak van de ontwateringskanalen, etc., etc. Verder zijn er natuurlijk nog meer uiterlijkheden, maar da's opnieuw een kwestie van smaak, zoals standaard witte pinkers rondom en uitrustingsverschillen zoals standarad een aux aansluiting, etc., etc. ....

EDIT: ik zie nu dat Individual en jij al wat meer van gedachten hadden gewisseld; hierbij dus nog wat puntjes ....

Ja, dan zal ik je toch maar even moeten terechtwijzen (zoals ik dat dus ook al eerder bij Individual heb moeten doen :thumbup: )

De ontwateringskanalen zijn exact hetzelfde. De FL gebruikt hier exact dezelfde onderdelen (met exact dezelfde onderdeelnummers die in de levensloop van het e85 chassis niet herzien zijn) voor als de pre fl.

En een aux aansluiting is op de pre fl ook gewoon mogelijk (sterker nog, je kan er wel 2 of 3 auxen op maken); daar is gewoon een kitje voor (kost een tientje op ebay.....) net als voor de isolatie in de deuren.

Elke handige harrie kan dat er gewoon inproppen (of je laat het een ander doen....)

Uurtje werk B)

Ik denk dat bij jou (en dus ook bij Individual) de meeste verschillen in jullie hoofd zitten.

Maar goed, ik weet nog wel een verschil: de FL radio kan ook een mp3 cd lezen (een aantal versies althans).

Maar ja, als je dat soort verschillen belangrijk vindt.... (mp3's op een cd'tje is ook al hopeloos achterhaald). Daarvoor heb ik een bmw600cp. Daar gaan net zo veel mp3'tjes op als 50(!!!)cd's vol met losse mp3's.

Grosso modo kan je dus gewoon zeggen dat de 3.0 facelift een andere motor heeft met 30pk meer (waardoor je dus 3.3% sneller accelereert naar de 100), en ze hebben een ander bumper en achterlicht ontwerp. thats it. (of je wilt echt neuzelen over een kabeltje van een tientje en 2 stukjes bitumen van 15 euro oid. Die 30pk heb ik dan liever....).

Al het geneuzel over ''etc etc'' is niet toegelicht en derhalve ononderbouwd. Als je die dingen niet exact toelicht danwel bij naam noemt heeft dat echt geen nut om het hier te noemen. Daar zit niemand op te wachten hoor. Of denk je dat wij zin hebben om te gaan raden wat jij (en Individual net zo goed) mogelijk zouden kunnen bedoelen?

Dus als je echt een punt hiervan wilt maken zal je ze toch echt op moeten noemen; 2x de afkorting 'etc' is echt nietszeggend in deze post hoor.

Evenals de vermeende kinderziekten; ik wijdt het maar aan niet goed geinformeerd zijn als mensen dat aanhalen. Het wordt ook wel een beetje vermoeiend om iedereen hier terecht te wijzen zeg.... :thumbup:

Voortaan gewoon even in de ETK kijken of het wel klopt wat je zegt :unsure:

Uiteraard onderschrijf ik bovenstaande, en ook : Het ging mij niet alleen om de 30pk (had net zo lief een 2,5l genomen, maar het feit dat je een motor van een nieuwe generatie hebt en de N52 motor is echt fantastisch!

Als er een Z4 uit 2003 voor € 22000 verhandeld moeten worden, leg ik er liever 2.500 bij voor deze: (en dat scheelt wel 3 jaar!!!!).

Ja, maar een 3.0i pre fl rijdt een 2.5i fl nog steeds altijd ruimschoots zoek. Het verschil in acceleratie naar de 100 tussen 3.0i pre fl en 2.5si fl is 3x(!!!) zo groot als het verschil tussen de 3.0i pre fl en 3.0si fl! (de 3.0i pre fl is dus altijd nog 0,6sec sneller naar de 100 als de 2,5si fl).

En de m54 motor is extreem veel beter te tunen. Het is niet voor niets dat toptuners als ESS (en niet alleen hun, de hele riedel: G-power, Active autowerke) wel serieuze superchargers voor de m54 uit durven te brengen en niet voor de N52. In dat blok zit gewoon geen structurele rek meer (het blok zal waarschijnlijk scheuren/ploffen als je dat doet) terwijl ze de m54 rustig tot 350pk opvoeren. No problemo (dus gewoon ff 50% meer vermogen eruitpersen!!! Da's geen kattepis ;))

Link naar reactie
Ja, dan zal ik je toch maar even moeten terechtwijzen (zoals ik dat dus ook al eerder bij Individual heb moeten doen :rolleyes: )

De ontwateringskanalen zijn exact hetzelfde. De FL gebruikt hier exact dezelfde onderdelen (met exact dezelfde onderdeelnummers die in de levensloop van het e85 chassis niet herzien zijn) voor als de pre fl.

Hoe komt het dan dat je nooit iets hoort of leest over een fl met verzopen mechaniek? Het zijn altijd de pre-fl modellen waarvan de kanalen verstopt raken.
Maar goed, ik weet nog wel een verschil: de FL radio kan ook een mp3 cd lezen (een aantal versies althans).
Dat kan ie bij mij nou juist niet...
Al het geneuzel over ''etc etc'' is niet toegelicht en derhalve ononderbouwd. Als je die dingen niet exact toelicht danwel bij naam noemt heeft dat echt geen nut om het hier te noemen. Daar zit niemand op te wachten hoor. Of denk je dat wij zin hebben om te gaan raden wat jij (en Individual net zo goed) mogelijk zouden kunnen bedoelen?
Denk je dat 2.5si en ik zin hebben om elke open deur in te trappen? Als je een beetje rondneust op het forum, weet je best wat de pijnpunten bij de Z4 zijn, zonder dat ik ze hier stuk voor stuk opnoem. Ook daarvoor geldt; die doen zich vrijwel alleen voor bij de pre-fl modellen. Kan zijn omdat de fl beter gebouwd is, kan er ook iets mee te maken hebben dat de fl gewoon nieuwer is. Misschien hapert de bediening van mijn ramen over een tijdje ook wel, wie zal het zeggen...
Dus als je echt een punt hiervan wilt maken zal je ze toch echt op moeten noemen; 2x de afkorting 'etc' is echt nietszeggend in deze post hoor. Evenals de vermeende kinderziekten; ik wijdt het maar aan niet goed geinformeerd zijn als mensen dat aanhalen. Het wordt ook wel een beetje vermoeiend om iedereen hier terecht te wijzen zeg.... :thumbup:

Als ik kijk naar de hoeveelheid tekst die je eraan wijdt, vraag ik me af wie er meer aan gelegen is om hier echt een punt van te maken... :banaan:

Link naar reactie

Het gaat hier weer om het laatste woord willen hebben en gelijk willen willen krijgen althans ik weet het het beste.

Lees je eigen posten eens door en je zal zien dat er bar weinig informatie uit te halen is, kijk ook eens waar het topic over begonnen is en waar je het nu over hebt.

Link naar reactie
Hoe komt het dan dat je nooit iets hoort of leest over een fl met verzopen mechaniek? Het zijn altijd de pre-fl modellen waarvan de kanalen verstopt raken.

Weet ik niet. De pre fl is ouder, dus wellicht kwestie van tijd dat alle zooi uit bomen etc de boel verstopt. De gebruikte onderdelen hebben in de ETK gewoon hetzelfde nummer dus aan de kanalen zelf (en plastic kappen die er aan de bovenkant aan vast zitten) kan het niet liggen. Dat de motor (door de verstopping) stuk gaat kan met de revisie van die motor wellicht verholpen zijn (staat ook nog niet vast), maar daar is hier al eerder over gepraat (revisie is tijdens de totale productierun van de fl gekomen, dus heb je automatisch fl's met oude en met nieuwe motor)

Denk je dat 2.5si en ik zin hebben om elke open deur in te trappen? Als je een beetje rondneust op het forum, weet je best wat de pijnpunten bij de Z4 zijn, zonder dat ik ze hier stuk voor stuk opnoem. Ook daarvoor geldt; die doen zich vrijwel alleen voor bij de pre-fl modellen. Kan zijn omdat de fl beter gebouwd is, kan er ook iets mee te maken hebben dat de fl gewoon nieuwer is. Misschien hapert de bediening van mijn ramen over een tijdje ook wel, wie zal het zeggen...

Ja, deze reactie kan ik dus net zo goed samenvatten als 'zeg ik lekker niet; als je goed zoekt staat het vast wel ergens op het forum'.

Dat is geen onderbouwing. Toen ik bij 2.5si vroeg wat er exact bedoeld werd was dat de 2e keer in het topic dat ik daar om vroeg.

Let wel, jij (en die ander :rolleyes:) proberen hier een punt te maken, maar zonder dat je daar kennelijk op in wilt gaan of -zelfs nadat er dus tot 2x toe- de vraagstelling zelfs angstvallig loopt te ontwijken. Dat doe je hier namelijk gewoon ook.

Maar goed, je kaart hier idd een nieuw probleem aan, maar nu wel wat genuanceerder. Met als toevoeging of jouw ramen mettertijd ook gaan haperen danwel niet. (met andere woorden: je weet niet of dit specifiek een pre-fl probleem is of niet, terwijl dat wel het punt is wat je in eerste instantie zo stellig beweerde.)

In de etk (en de diverse onderdelensites) kan je lezen dat die specifieke onderdelen (het raammechanisme zelf en de motor) in oktober danwel november 2006 herzien zijn. Als er dus een structurele fout in de vorige onderdelen zit, en deze in de herziene versie van de onderdelen is opgelost (dat moet natuurlijk ook allemaal nog maar blijken), dan heb je daar met een Z4 fl geen last van mits die van ten minste laat 2006 is. Dit houdt dus in dat er waarschijnlijk dus gewoon nog aanzienlijke productieruns van de FL zijn die dit zelfde euvel kunnen krijgen. (als het onderdeel ook verantwoordelijk is voor het probleem)

Als ik kijk naar de hoeveelheid tekst die je eraan wijdt, vraag ik me af wie er meer aan gelegen is om hier echt een punt van te maken... :thumbup:

Mijn enige punt, nou ja, 2 punten zijn (1) dat hier heel veel wordt geroepen wat in essentie onjuist is en heel makkelijk te herleiden is hoe het wel zit door even een paar seconden te kijken naar onderdeelnummers en introductiedata daarvan, en (2) dat er heel veel speculatief vaag wat wordt geroepen (dmv aangeven als 'etc etc'), waarbij, als men er gewoon om vraagt wat je specifiek bedoeld, doodleuk wordt gezegd dat dat allemaal zoooooo voor de hand ligt dat je daaaar geen antwoord op gaat geven.

Vooral dat laatste vind ik gewoon een hele nare en bijna snobistische manier van discussie voeren, en ik erger mij daar dan ook mateloos aan. Daarom wijd ik hier zoveel woorden aan. Het gaat me niet om het specifieke verschil tussen beide modellen (en wat de pijnpunten zijn), want ik heb al lang de bevestiging dat ik daar kennelijk veul meer vanaf weet dan jij.

En bij nader onderzoek val je (en 2.5si) ook nog eens keihard door de mand. Als jij in de veronderstelling bent dat je open deuren loopt in te trappen is het doordat mensen die wel weten waar ze het over hebben (en niet te beroerd zijn om moeite te doen en open durven te discussiëren) ze al lang en breed voor je open hebben gedaan.

Alstublieft!

Link naar reactie

Jemig. :rolleyes:

Volgens mij probeer je een discussie te creëren waar er geen is. Je zegt dat ik stellig beweringen doe, punten wil maken, onwaarheden debiteer. Kijk eens terug naar waar het mee begon. Wat ik zei was dat je met de fl geen last hebt van sticky steering, verzopen motortjes en holle deuren. Het is tof dat je dat nog wat nuanceert door aan te geven dat dat niet voor elke fl geldt, maar buiten dat klopt het gewoon.

Het boeit me helemaal niet wie er het meest vanaf weet, wie er door de mand valt of wie er het verst kan plassen. Ik wilde alleen eventjes aangeven dat er nog wel wat meer verschillen zijn tussen fl en pre fl dan alleen bumpers, lampen en vermogen. Dat heb je in jouw posts onderschreven, met dien verstande dat het voor de fl kennelijk pas vanaf een bepaalde datum geldt (wist ik niet, dus dank daarvoor). Waar zit 'm de discussie dan nog in?

Had ik overigens al gezegd dat ik het idee heb dat ik niet degene ben die hier persé een punt wil maken? :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

Wordt nog gezellig met jullie komende zondag en in september :rolleyes: :banaan: :vader: :blink::muur:

Volgens mij kun je beter een E89 kopen, dan loop je zowiezo geen risico met PFL en FL perikelen.

Wat kostte dat gruwelijke gave monster van Van Epscheuten ook alweer? :thumbup:

Link naar reactie
Waar zit 'm de discussie dan nog in?

Dat als iemand tot 2x toe serieus vraagt wat jij (en 2.5si) precies bedoeld met 'etc etc'(2.5si) danwel 'en andere kinderziektes'(Individual) in een lijst met opsommingen (en ook aangeeft waarom hij dat vraagt) je antwoord met:

Denk je dat 2.5si en ik zin hebben om elke open deur in te trappen? Als je een beetje rondneust op het forum......
Dat ik daar niet van gediend ben zeg ik toch ook letterlijk?:

Vooral dat laatste vind ik gewoon een hele nare en bijna snobistische manier van discussie voeren, en ik erger mij daar dan ook mateloos aan.

Dat je die vraag dus uberhaupt stelt vind ik dan ook een beetje raar. Zo lijkt het net alsof je mijn posts niet leest, maar er wel op wilt antwoorden.

Het gaat mij dus niet om de verschillen tussen de pre-fl en fl, maar de manier waarop je mij met een kluitje het riet in probeert te sturen als ik (2 keer) een serieuze vraag probeer te stellen.

Wordt nog gezellig met jullie komende zondag en in september

Ik heb geen problemen met Individual op persoonlijk vlak ;)

ontopic: wat ik denk dat mijn z4 waard is boeit me niet zoveel. Ik ben niet van plan 'm te verkopen.

Zou ik 'm moeten verkopen (op enigzins korte termijn) denk ik dat ik een vraagprijs zou moeten neerzetten van net onder de 20 mille. Dit omdat bij bijv. de adelaar ongeveer 22,5 mille wordt gevraagd voor een z4 met aardig optiepakket . De mijne heeft welliswaar aardig wat meer opties, maar of dat prijsverhogend is is natuurlijk een andere kwestie. De meeste potentiele kopers zijn denk ik niet bereid meer te betalen dan bij een grote garage die zich specialiseert in cabrio's. Da's dus ook mijn raad naar bijv. floor (en Arno wees hier ook al op). Met een onreele vraagprijs bereik je m.i. niet zoveel; als je wilt verkopen moet je zien zoveel mogelijk publiek te trekken. Anders loop je eindeloos met zo'n ding te leuren (en hij wordt elke dag minder waard natuurlijk) (ik haal maar ff het voorbeeld aan van die gast met die z3 met V8 (the one ofzo))

Link naar reactie

In ieder geval een knap gevoerde discussie met opmerkelijk weinig taalvoute.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat er in het fabrikage proces onderdelen verbeterd worden zonder daar een ander artikel nr. aan te hangen.

Dit lijkt bijv. zo te zijn met de hardtop van de Z4, Er SCHIJNT verschil in te zitten na de facelift, maar ze hebben het zelfde onderdeelnummer.

Als je bij de fabriek een nieuwe bestelt, kun je blijkbaar dus alleen de nieuwste versie kopen

Wat ik er van begrijp is, dat als je een laat 2007 model hebt ( :lol2: ) je nergens meer last van hebt ;)

Link naar reactie
  • Administrator
Het boeit me helemaal niet wie er het verst kan plassen.

Mij ook niet, want dat win ik toch altijd makkelijk. ;)

Jongens, ik open nog wel een keer een topic over fl / pre-fl, waar ik alles op een rijtje zet, iedereen (of toch in ieder geval Guido en Individual) kan aanvullen, zijn / haar meningen geven over de waarde van die verschillen en dan hebben we het er in dat topic wel verder over ... Heeft iemand die daadwerkelijk een keer voor de keuze staat ook nog eens iets aan ...

Link naar reactie
De meeste potentiele kopers zijn denk ik niet bereid meer te betalen dan bij een grote garage die zich specialiseert in cabrio's. Da's dus ook mijn raad naar bijv. floor (en Arno wees hier ook al op). Met een onreele vraagprijs bereik je m.i. niet zoveel; als je wilt verkopen moet je zien zoveel mogelijk publiek te trekken. Anders loop je eindeloos met zo'n ding te leuren (en hij wordt elke dag minder waard natuurlijk) (ik haal maar ff het voorbeeld aan van die gast met die z3 met V8 (the one ofzo))

Het kopen bij een gespecialiseerd bedrijf geeft geen enkele garatie Kijk maar naar Vinn, Kapotte binneschermen Verkeerd gemonteerde wielen versleten banden Enz enz, de jongen opent aan de lopende band topics over wat er nu weer mis is met zijn auto .

Ik bedoel maar te zeggen dat als er bij mij een koper komt krijgt hij een eerlijk antwoord op al zijn vragen en ik durf rustig te zeggen dat ik een 100procent goede auto verkoop je hebt dan wel geen garantie maar als je motor ploft na drie maand bij een dealer gekochte auto wil ik nog wel eens horen hoe dat afloopt.

@ Er zijn hier op het forum legio voorbeelden te vinden van mensen die recentelijk een z gekocht hebben van een particulier en die hoor je ook niet over garantie

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.