Ga naar inhoud

wat denk jij dat je Z nu nog waard is dan?


sandere39

Aanbevolen berichten

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

tja

zou ik dat willen?

eehm als ik dat ervoor kan krijgen dan zou dat niet gek zijn denk ik dus uit economisch oogpunt zou ik het denk ik wel moeten doen.

en dan gelijk een jongere versie met wat bijleggen terug kopen.

alhoewel de auto wel redelijk goed is uitgerust.

Link naar reactie

Voor dat geld krijg je geen 3.0 facelift.

En dan moet je weer al het spul als velgen etc bijkopen.

De enige concrete verschillen met de facelift zijn de motor (30pk extra) andere achterlichten en andere bumpers. Die laatste 2 zijn maar de vraag of het een vooruitgang betekend (smaakafhankelijk).

Dus als je een FL wilt hebben kost het je geld. Met die redenatie kan je ook voor een /m gaan. Moet je ook iets bijleggen. Of een dikke ferrari, moet je ook iets bijleggen.

Je moet je auto alleen verkopen als je een ander wil, of als je het onderhoud of benzine/lasten niet meer kan betalen, of niet meer kan stallen etc. Een auto uit economisch oogpunt (dus om er op te verdienen) verkopen is een beetje een farce (althans, alleen handelaren halen daar winst uit).

Link naar reactie

klopt wel hoor,een auto is vrijwel altijd een verliespost toch?

maar goed zoals gezegd ,wat bijleggen en een nieuwere kopen dat zou ik denk ik doen.

ik denk alleen dat het niet meevalt om iemand te vinden die dat bedrag ervoor zou geven .

in mijn ervaring vragen mensen al snel een kwart tot een derde teveel voor de spullen die ze verkopen willen.

maar op zich wil ik er nu nog niet vanaf hor,ik vermaak me opperbest zo.

ik vind de nieuwste z errug :thumbup: en daar sparen we dan maar voor he?

dus als er nog iemand een rubbertje nodig heeft ik heb er nog wel een paar :thumbup:

Link naar reactie

Toch wel grappig dat er weer de nodige commotie ontstaat over een vraagprijs ,Ondertussen zit ik even op autoscout te kijken en ik vind er zo al drie van tussen 22000 en 23000 euro.

zelfde bouwjaar en uitvoering dus vind ik mijn prijs nog niet zo gek.

Link naar reactie

FL kan ook gewoon last hebben van sticky steering als je kijkt naar de leverdata van de herziene stuurkolom en introductiedata van de fl. (daar zit gewoon iets van een jaar tussen)

En ook het kapmechaniek is afaik hetzelfde. Daar is de herziene motor ook later geintroduceert dan de FL.

Dus die vlieger gaat helaas niet op. Alleen als je FL van een latere datum is kan je er vanuit gaan dat je herziene onderdelen in je auto hebt. Of daarmee het eventuele probleem verholpen is, is natuurlijk nog een andere kwestie.

Blijft idd de blikkerigheid van de deuren (waar bmw dus een setje voor heeft).

Welke andere kinderziekten bedoel je specifiek die in de FL opgelost zijn? (ik weet namelijk niet waar je op doelt)

Blijft gewoon staan dat Sander imho niet zo veel opschiet met z'n auto verkopen en een 3.0si er voor weer kopen (en dus een bepaald bedrag moeten bijleggen).

Of hij moet de bumpers mooier vinden of de 30pk extra willen: scheelt 0,2 sec in de sprint naar de 100 (dat is 3,3% sneller). Hij heeft immers gewoon een werkende kap en geen sticky steering.

Dat plaatje bitumen frot hij er denk ik zelf wel in (als ie dat nog niet gedaan heeft).

Link naar reactie

Nou eigenlijk is dat niet de vraag, Ik wil de mijne wel kwijt maar niet tegen een weggeef prijs zoals ik al zei is het een openings prijs en een geintresseerde aspirant koper staat het vrij om een bod te doen .

Ik heb al eens gevraagd wat dan een reeele prijs zou zijn maar daar komt ook geen antwoord op .

Link naar reactie
Toch wel grappig dat er weer de nodige commotie ontstaat over een vraagprijs ,Ondertussen zit ik even op autoscout te kijken en ik vind er zo al drie van tussen 22000 en 23000 euro.

zelfde bouwjaar en uitvoering dus vind ik mijn prijs nog niet zo gek.

Het is maar net wat je onder de vraagprijs verstaat. Ik kan ook wel 2 ton voor mijn auto 'vragen'.

Je vraagprijs aanpassen aan wat andere vragen geeft geen reeel beeld van een vraagprijs als je verwacht de auto rond die prijs te verkopen. Dan moet je enig inzicht krijgen in voor welk bedrag de auto's verkocht worden.

Die auto's die jij ziet zijn immers nog niet verkocht.

De ene deal wordt immers verzegeld op de vraagprijs en de andere deal voor 5 mille onder de vraagprijs.

Je moet gewoon vragen voor je auto wat je wilt. De koper bepaalt dan wel of je het er ook voor krijgt.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik heb in de makelaardij geleerd, dat je een vraagprijs moet zien als een uitnodiging tot het doen van een bod.

_______

Als reactie op de topic titel:

Mijn Z3 2.8 bj1998 met 200.000km op de klok is mij meer waard dan € 12.000,-- (omdat ik er té veel geld in heb gepompt)

echter zal ik in mijn handjes moeten knijpen als ik er uberhaupt nog € 7000,-- voor zal krijgen..

Om die reden zal ik hem ook niet zo snel weg doen.. zodra ik een andere auto koop, houd ik deze voor erbij/ 't mooie weer.

De volgende zal ook niet zo snel meer een cabriolet zijn, maar eerder een QP.

Link naar reactie

Dat is alleen zo als je hoopt het object te kunnen verkopen. :thumbup:

Ik heb soms het gevoel alsof dat bij Floor niet het geval is (als in: diegene die uitgekozen wordt om mijn auto te mogen kopen... mag wel in z'n handjes wrijven).

Link naar reactie

Maar waarom kijk je betreffende de vraagprijs dan naar wat anderen er voor vragen?

Je moet kijken naar wat mensen er voor zouden willen geven.

Z3-Widebody snapt het wel, maar ik weet niet of jij het snapt.

Goed, jouw topic ontspoort natuurlijk een beetje omdat arno enigzins loopt te jennen (en ik ben daar zelf ook aan het vervuilen besef ik nu :thumbup: ), maar wellicht heeft hij een punt.

Het is zijn visie met uitleg, dus een visie van een potentiele koper (niet dat hij 'm overweegt te kopen, maar een koper kan hetzelfde denken). En dan ga jij zoeken naar mensen die dezelfde vraagprijs hanteren om dat discussiepunt te pareren.

Zelf denk ik dat je reeel gezien meer kans maakt de auto te verkopen met een flink lagere vraagprijs, zeker op MP oid. Dat nodigt sneller uit tot een benadering van een potentiele koper. Dan is er minder ruimte voor onderhandeling, maar meer contact.

Is het overigens reeel of hoopvol om uberhaupt je auto hier te koop aan te bieden? Heb je er eigenlijk wat aan?

De meesten hier hebben al een Z.......

Of komen er ook veel mensen van buitenaf zoekende naar een Z?

Link naar reactie

Misschien heb jij een lijstje van mensen die een xbedrag in hun hoofd hebben van wat ze voor een auto zouden willen geven Maar die ben ik nog nergens tegen gekomen.

By the way , vraagprijzen zijn gebaseerd op de reeele marktwaarde

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Niet eens zo'n gek idee.. :thumbup:

Begin een website, waar mensen kunnen aangeven waar ze naar opzoek zijn.. en tot welke prijsklasse.

Dus zeg maar het tegen over gestelde als een verkoop site.

Link naar reactie
Ik heb soms het gevoel alsof dat bij Floor niet het geval is (als in: diegene die uitgekozen wordt om mijn auto te mogen kopen... mag wel in z'n handjes wrijven).

Dat vind ik nou weer zo,n typische flauwekul opmerking

Link naar reactie
Dat vind ik nou weer zo,n typische flauwekul opmerking

Nou ja, het lijkt er niet op dat je tips van mensen met hun denkwijze serieus neemt. Dat is toch wel een beetje ivoren torentjes gedrag.

En dan zeg je ook: By the way , vraagprijzen zijn gebaseerd op de reeele marktwaarde

"that's all in the eye of the beholder" zeggen de Engelsen zo mooi.

Je moet de vraagprijs baseren op het bewerkstelligen tot een uitnodiging van een bod door een potentiele koper (zoals Z3-Widebody dat zo correct zei)

Link naar reactie

Bieden doe je "als je het wel wil hebben, voor die prijs".

Als jezelf toehapt op een bod, zien ze het vaak als jouw hoogste vraagprijs, waar ze na het bezichtigen van de auto nog verder op af willen dingen.

Als je echt geintersseerd bent in een auto voor een bepaalde prijs, moet je direct een afspraak maken en eventueel ter plaatse onderhandelen. (een beller is sneller).

Link naar reactie
Nou ja, het lijkt er niet op dat je tips van mensen met hun denkwijze serieus neemt. Dat is toch wel een beetje ivoren torentjes gedrag.

Ach, hoeveel waarde zou je zelf hechten aan het gekrakeel van een paar schreeuwerts, die duidelijk toch al geen enkele intentie hebben om je waggie te kopen? :hamer:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.