Ga naar inhoud

Ik zoek een OBD 2 scanner voor m'n zzzzzz3


FireSpy

Aanbevolen berichten

hallo,

ik zoek een OBD 2 scanner (liefst standalone) om foutcodes van m'n Z3 2,2i Sport Edition van 2002 uit te kunnen lezen.

Er is heel veel aanbod voor leuke prijzen maar welke ondersteunt de Z3 het beste ?

Welk protocol moet gevolgd worden ?

ISO ???? Can ??

Het liefst koop ik er eentje waarvan iemand hier meldt dat hij perfect werkt voor de Z3

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb die van de Elektuur gebouwd en hij werkt.

Is een niet al te lastig bouwpakket en volgens mij is hij er nu ook met Blue tooth.

Werkt mooi pas ging het oranje lampje aan met het motor teken;-(

Foutcode uitgelezen P0171 en P0174 = bank 1 too lean & bank 2 too lean.

Bij de zescilinders zijn, de cilinders, in twee banken verdeeld (hebben ook twee lambda sondes)

Beide banken te arm, wijst richting luchtmassa meter of een luchtlek na de luchtmassa meter.

De oplossing was simpel, bij de laatste keer olie bijvullen de dop niet goed aangedraaid.

Die lag klem tussen de slangen naast het blok en de motor kreeg een deel lucht via de carterventilatie.

De lucht massa meter ziet dan weinig lucht, en spuit aan de hand van deze gemeten hoeveelheid lucht brandstof in en ondanks dat er voor deze hoeveelheid lucht veel brandstof wordt ingespoten ziet hij teveel restzuurstof in de uitlaat en geeft een foutmelding.

Dop weer aangedraaid en de fout gereset en sindsdien is hij niet meer terug gekomen ;-)

JCK

Link naar reactie

goeie tip ( Weller soldeerstation staat hier toch meestal aan ;-))

In welke Elektor staat de beschrijving ?

Ik wil zelf m'n DSC foutmelding oplossen ...

Link naar reactie

Hallo lijkt er op dat m'n Z3 van 2002 geen OBD 2 heeft ????

Ik ben bij een lokale garage (geen dealer maar werken wel veel aan BMW) geweest en die hebben de fout uitgelezen en gezegd dat het geen OBD2 bus is.Klopt dit?

Er zit een grote ronde 20 polige stekker onder de motorkap aan de rechterkant, links van de veerpoot/schokbreker.

Melding: DSC sensor (G sensor)

Heeft iemand hier commentaar op?

Link naar reactie

Dat klopt deels. Jouw auto heeft EOBD (Europe On-Board Diagnostics); verplicht sinds 2001 op benzine.

Daar zit geen gestandaardiseerde stekker (SAE J1962) in aangewezen, maar daar zijn gewoon verloopjes voor.

Je kan zo'n 20 polig verloop naar 16 polige standaardstekker (SAE J1962) gewoon in een generieke obd2 lezer stoppen.

Dealextreme heeft ook een aantal gunstig geprijsde generieke obd2 lezers in hun aanbod (geen idee of ze goed met de z3 werken. eea licht soms gevoelig op 1 of andere manier).

Link naar reactie

Tnx Guido,

zo heb ik weer wat bijgeleerd.

Ik heb op ebay een sensor gekocht en een OBD2 scanner voor BMW, deze is op het web te vinden als V401, de mijne heb ik in Nederland besteld en die heeft geen merk opdruk (om duidelijke redenen)

Kost samen 180 Euro, al weer een stuk beter dan alleen een nieuwe sensor voor bijna 400 Euro

heb trouwens in Duitsland RH Electronics gevonden die voor ca 200 Euro de ABS computer van onze Z3 kan repareren (nee ik heb geen aandelen ;-) )

Link naar reactie

Ik ben nu op zoek naar de sensor in m'n Z3

Hier staat een plaatje:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-e46-99-...=item35b2889576

Die schijnt onder de vloerbedekking onder de bestuurdersstoel te zitten.

Klopt dit ???

Zijn er ergens op het web exploded views te vinden van de Z3, zodat ik dit kan verifieren?

Ik dacht vroeger bij onze oosterburen deze tekeningen wel eens te hebben gezien, maar ik kan ze niet meer vinden ;-(

Link naar reactie

OK Tja, op basis van jouw tip ben ik maar even verder gaan kijken:

http://www.z3-roadster-forum.de/phpBB2/ftopic4603.html

hier staan alle schema's voor het bouwjaar van m'n Z3 en de locaties van alle spullen staan er ook in !

B75 is het nummer van de sensor die ik zocht. Blz 387 laat de info zien.

Bedankt!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.