Ga naar inhoud

instrumenten of tellerunit werken niet

Aanbevolen berichten

Bij onze z3 1.9 uit 1997 doen alle meters het niet meer. De lampjes van de airbag, olie etc doen het nog, en ook de mistlamp controlelampjes en grootlicht, richtingaanwzijers etc. Alleen de meters doen het dus niet meer.

Had al even gezocht en zie dat het een slechte massa kan zijn, maar ook een kapotte tellerunit. Iemand een goeie tip?

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Die had ik inderdaad al gevonden Hohikaan. Maakte me een beetje angstig, aangezien er niet in staat of het nou is opgelost en wat het gekost heeft.

Maar Beertjes, ik heb gisteren de zekeringen gecontroleerd en niets kunnen vinden. Stomgenoeg doet sinds vanmorgen alles het weer. Wel toevallig is dat mn vrouw het raampje aan de bijrijderskant had laten open staan tijdens een enorme regenbui. Direct daarna ontstond voor het eerst het probleem. Nu is het dus weer (even) over. We wachten het even af, maar zoals het er nu naar lijkt, is het een vocht probleem ergens in de bekabeling.

tenzij natuurlijk iemand het herkent en me kan vertellen dat ik over een week toch moet constateren dat de instrumenten kapot zijn....

Link naar reactie

Dit lijkt het meest op een slechte verbinding, dus stekkers losmaken, inspuiten met contactspray en een paar maal insteken/losmaken.

Maar een garantie dat het niet een defect in je tellerunit is, kan ik je helaas niet geven...

Link naar reactie

Nou, heb gisteren alles open getrokken, de stekkertjes gecontroleerd, alles weer op zn plek gezet, de massapunten onder de kap ingesmeerd met kopervet en alles nagelopen. Hij deed het al sinds vorige week weer, en sinds gisteren niets veranderd. Dus lijkt er op dat het een eenmalige bevlieging van de zzz was..

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in