Ga naar inhoud

Kalkvlekken op de lak na autowassen


mohikaan

Aanbevolen berichten

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ow? vertel... waarom heb je ons dit verzwegen??? :blink:

Oh, gut, gaan we scherp worden?

Concentreer je maar liever op die rit.

Met Pasen werd thuis ik een paar keer opgebeld door wanhopige deelnemers, die bij Osnabruck stonden en mij vroegen wat ze nu verder moesten doen.

Er zit er ook nog eentje in Berlijn geloof ik (wat happened in Berlijn stays in Berlijn).

Link naar reactie
  • Administrator
Met Pasen werd thuis ik een paar keer opgebeld door wanhopige deelnemers

Dat kwam door die lange, die zag een euro verdwijnen...

Over die rit gesproken... ga je nog gezellig mee Henk? Kun je vast oefenen in bergrijden voor van't zomer :blink::unsure:

Link naar reactie

Jaja, leuk bedacht maar een badlaken is niet zo zacht, en de randen zijn vaak niet goed afgewerkt waardoor je krasjes op de lak krijgt. Daarbij heeft badstof niet zo'n goede drogende werking als een microvezel doek.

Dat de doek over de grond kan slepen geldt ook voor het kleinste prutdoekje of zeem, misschien kan je de doek ook even opvouwen ???

Daarbij is de kleur oranje nu niet echt dé reden dat dit geen goede droogdoek zou zijn...

Ja hallo zeg,

Als ik een badlaken van €. 8,95 bij de Hema zou gebruiken kan ik ook mijn auto in 1 keer drogen.

Kan ik daarna ook in de wasmachine doen.

Bovendien heb ik bedenkingen tegen oranje.

Verder sluit ik me bij Guido aan, wat betreft drogen van de onderkant van de auto

Link naar reactie
  • Administrator

Aangezien ik dagelijks met kunststof glazen werk in de brillenbranche, kan ik inderdaad bevestigen dat handdoeken funest zijn. Wij werken met hydrofielluiers: zacht voor de babybilletjes, zacht voor kunststof. Ik heb er laatst ook de auto mee afgedroogd. Het krast niet en droogt uitstekend.

Link naar reactie
Dat de doek over de grond kan slepen geldt ook voor het kleinste prutdoekje of zeem, misschien kan je de doek ook even opvouwen ???

Nou ja... niet voor het allerkleinste prutdoekje natuurlijk (droogdeppen met een wattenschijfje oid :blink: ), je hebt natuurlijk nog een rijhoogte van de auto :unsure:

Maar met een grote doek vind ik het onhandiger omdat je meer moet opvouwen en de doek minder hanteerbaar wordt. (of hij ontvouwt zich per ongeluk deels tijdens het poetsen)

Maar zoals ik al eerder nadrukkelijk verkondigde: het is mijn mening. Daar lijkt me niets mis mee.

Ik beweer nergens dat een grotere doek per definitie over de grond zou slepen.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Een blauwe.. :P kan ook zonder uit te wringen de hele auto droog maken.. :fiew:

Weet alleen niet welk merk, ik heb hem namelijk een keer gekregen voor mijn verjaardag samen met wat andere poets spullen.

Nu maar hopen dat het weer even duurt voordat er weer vogelstront op zit.

Link naar reactie

tja ach, een grote droogdoek is niet echt noodzakelijk...

maar ik vind een droogdoek wel noodzakelijk...

laten we eerlijk zijn, de z3 is eigenlijk ook maar een halve auto..:P

dus zoveel valt er ook niet droog te maken...

zolang je maar een droogdoek gebruikt, ben je al veel beter bezig dan een zeem of een theedoek/ handdoek van de hema.

zelf heb ik wel de csf delerium, ja hij is oranje......en duidelijk ook...

maar mooi oranje is niet lelijk...:fiew:

en best groot....

maar het werkt zo fijn....

beetje opvouwen en dan rustig droog wrijven...

jij hebt controle over de doek, de doek niet over jouw...:thumbup:

zeker als je goed afgespoeld hebt, mooi streeploos schoon...

niet uitwringen, maar gewoon lekker rusig doorwerken tot de auto helemaal droog is...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.