Ga naar inhoud

Reservewiel vervangen Z3


Aanbevolen berichten

Vandaag effe mijn reservewiel vanonder de Z3 genomen om te kijken hoe dit moet bij een lekke band. Hierbij vastgesteld dat de velg zware roestschade heeft (schilfers vallen er gewoon af)darmpje voor het oppompen van de band verduurd en verroest heb dit niet meer kunnen aansluiten,dus kan de bandenspanning niet meer controleren zonder wiel er terug onderuit te halen.

Tweede vaststelling;het vervangen wiel kan niet terug geplaatst worden op de plaats waar het reserve wiel zit omdat dit veel breder is,dus dan maar in de koffer zou je denken maar dan moet de koffer wel niet vol bagage zitten want dan moet je het op je schoot nemen of achter laten.

Dus mijn conclusie;krijg geen lekke band als je op vakantie bent want dan zit je dik in de problemen of je moet een bagage rekje hebben waar je de lekke band kan op vast maken. :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

:lol:-->

QUOTE(Jan B @ 15 Jun 2011, 21:16)
Dus mijn conclusie;krijg geen lekke band als je op vakantie bent want dan zit je dik in de problemen of je moet een bagage rekje hebben waar je de lekke band kan op vast maken. B)

Dat bagagerekje heb ik wel maar die is dan natuurlijk op vakantie al bezet.

Heb hier nooit zo bij nagedacht maar dat is dan wel een serieus probleem toch?

Of heef iemand anders een oplossing voor de lekke band.

Natuurlijk zijn er oplossingen als volspuiten en weer oppompen maar dan moet je geen klapband, canvasbreuk of velg defect hebben.

Enige oplossing lijkt mij de lekke band z.s.m. laten repareren en dan weer verder :rolleyes:

Link naar reactie

Daar heb je inderdaad een punt......nooit bij stil gestaan....ben erg benieuwd wat voor oplossingen aangedagen gaan worden.

Oplossing 1 :

4 thuiskomertjes monteren als je op vakantie gaat :rolleyes: die passen zeker op de plek van het reservewiel. B)

Groeten

Ad

Link naar reactie

Klapband, canvasbreuk of een kapotte velg daar gaat meestal iets aan vooraf,

ik denk dan aan een hoge stoeprand met een vaartje raken.

En als ik zo nadenk kan ik mij niet herinneren wanneer ik de laatste keer een lekke gehad heb, laat staan een van de andere.

Mij lijkt een reparatieset voldoende.

Link naar reactie
En als ik zo nadenk kan ik mij niet herinneren wanneer ik de laatste keer een lekke gehad heb, laat staan een van de andere.

Mij lijkt een reparatieset voldoende.

:rolleyes: Dat zou ik maar even afkloppen op een echt stukje hout, je zult anders net zien dat je de eerste bent B)

Link naar reactie

reserve wiel is voor watjes, de :rolleyes: heeft uberhaupt geen reserve wiel en ik maak me er maar geen zorgen over. Na 35 jaar rijden heb ik drie lekke banden gehad, de eerste in 1979 omdat ik op een manege over een hooivork was gereden, de tweede tien jaar geleden omdat iemand een ventiel had gemold terwijl de auto (ja ja ook een BMW 320) geparkeerd stond en vijf jaar geleden de twee rechter banden van mijn alfa omdat iemand er een mes ingestoken had..... Kortom het zal wel en ik zal het lot niet tarten.

Overigens heeft onze daily ook geen reserve wiel, maar een spuitbusje en pomp net zoals de M....

Link naar reactie

Klapper, dus wat valt er te spuiten, Gewoon je reserve gebruiken en je lekke band/wiel achterlaten en ophalen met je dagelijkse auto. Volgens mij is mijn 18 inch wiel te zwaar voor het bagagerekje. Soms is de oplossing noodgedwongen en daardoor simpel: er is geen andere oplossing !

Hans :rolleyes:

Link naar reactie
Klapper, dus wat valt er te spuiten, Gewoon je reserve gebruiken en je lekke band/wiel achterlaten en ophalen met je dagelijkse auto.

Lastig als dat net in Italië is gebeurt !! :rolleyes: , ff terugrijden dus...................

Link naar reactie
Lastig als dat net in Italië is gebeurt !! :newblush: , ff terugrijden dus...................

Als dat in Italië gebeurt, dan bel ik een bevriend bergingsbedrijf in Nederland en dan wordt ik binnen drie kwartier opgehaald en naar een bandenboer gebracht, en als die geen directe oplossing heeft, dan is er vast een uitstekend hotel te vinden met een nog beter Italiaans restaurant !

Hans :thumbup:

Link naar reactie
Daar heb je inderdaad een punt......nooit bij stil gestaan....ben erg benieuwd wat voor oplossingen aangedagen gaan worden.

Oplossing 1 :

4 thuiskomertjes monteren als je op vakantie gaat :thumbup: die passen zeker op de plek van het reservewiel. :huh:

Groeten

Ad

Oplossing 2: trekhaak met aanhangwagen. Kun je zelfs 2 reservewielen meenemen. :newblush:

Link naar reactie

Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat de boosdoener (velg + band) wel onder de auto te bevestigen is op de plek van de reserve. Hoeft ook niet helemaal origineel te passen als je hem in de koffer maar vast kunt maken dat hij eronder blijft zitten. Maar misschien heeft iemand dit IRL uitgeprobeerd en kan me al dan niet uit die droom helpen.

Overigens als alternatief ook zo'n spuitbus in de koffer liggen.

Link naar reactie
Binnen 45 min in Italië? Goed geregeld Hans. Doe mij dat nummer van dat bedrijf. Wat is hun responsetijd in de rest van de EU en in NL? :newblush:

:huh:

Bart Hendriks, Lottum, Henk Steenhoven, Pernis en Heenvliet, Joh. van 't Zand, Buren, ff doorgaan?

Hans :thumbup:

Link naar reactie

Het blijft prioriteiten stellen;

1e lekke band repareren om verder te kunnen rijden (langs de snelweg of snachts wel zo fijn)

2e je lekke band meenemen / repareren en terug monteren

Bij 2 hangt het er dus vanaf of je ergens nog plek hebt in de auto ( passagier stoel / kofferbak ?)

Wat wel fijn is , een kleed of plastic om een vies wiel mee te nemen .

Als optie kan je altijd de wegenwacht of zo bellen.

Moet je wel lid zijn > anders kost de (tijdelijke) reparatie "onderweg"je een vermogen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.