Ga naar inhoud

De nieuwe BMW M5

Davids Z3

Aanbevolen berichten

De Nieuwe M5....oooh la la la... ( BRon: Autoblog)

Eindelijk, daar is ie dan. De nieuwe BMW M5! We hebben de belangrijkste specificaties, plus een hele bulk foto’s. Zoals je in onderstaande gallery kunt zien. Deze M5 heeft geen V10 maar er ligt een TwinPower Turbo V8 voorin met 560 pk en 680 Nm koppel. De V8 is gekoppeld aan een zevenbaks DCT automaat met dubbele koppeling. Er zou echter ook nog getest worden met een handbak.

De sprint van 0-100 kilometer per uur gaat in 4,4 seconden, 0-200 kost 13 seconden. De topsnelheid is zoals altijd beperkt op 250 kilometer per uur maar als je een paar extra euro’s bij BMW achterlaat maken ze daar 305 kilometer per uur van. Het nieuwe actieve “M-differentieel” met torque vectoring zou de rijeigenschappen nog verder moeten verbeteren. Zodanig zelfs dat men een rondje Nürburgring in minder dan 8 minuten wil gaan afleggen. De nieuwe M5 gaat dat ook nog eens schoner doen met een Start/Stop systeem en een gemiddeld verbruik van 9,9 liter per 100 kilometer.

Het uiterlijk is weinig verrassend. Eigenlijk is er weinig veranderd ten opzichte van het conceptwagentje, een setje andere buitenspiegels en sideskirts buiten beschouwing gelaten. De wielen zijn 20 inch groot en hebben bandjes in de maten 265/35 ZR 20 voor en 295/30 ZR 20 achter. De getoonde kleur is Monte Carlo Blue. Het officiële debuut gaat overigens begin volgende week plaatsvinden en de M5 is voor het eerst écht te zien tijdens het M festival op donderdag 23 juni.

bmw_m5-39.jpg

bmw_m5-16.jpgbmw_m5-29.jpg

bmw_m5-37.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Tsja, hij lijkt een beetje saai voor een :m: ... En ik vind deze velegen niet zo geslaagd. Ik vind het wel oke dat de remklauwen de kleur van de carrosserie lijken te hebben en de achterkant juist wel geslaagd! :thumbup:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Hey!!

Ik lees nu net pas dit topic, zit ik net nog vrolijk plaatjes te posten in het "wat is mij opgevallen" topic.. :thumbup:

Maar wat een bak he!! Schitterend gewoon.. ik vind hem echt vet, mooie kleur ook!!!

Link naar reactie

Klopt beiden idd :m:

Die Sagaris is ook wel bruut zeg.. Maar on topic: Wat kost een nieuwe M5 eigenlijk? Komt dat niet aardig in de buurt van de nieuwprijs van een Quattroporte? Als ik schoonheid, ruimte en snelheid wil ga ik toch langs Kroymans denk ik :thumbup:

Link naar reactie
Komt dat niet aardig in de buurt van de nieuwprijs van een Quattroporte? Als ik schoonheid, ruimte en snelheid wil ga ik toch langs Kroymans denk ik :m:

Qua looks heb je helemaal gelijk, voor het geld zijn er spannender auto's te koop. Echter, voor de Quattroporte mag je gelijk een strippenkaartje onderhoud & vervangend vervoer bij Kroymans aanschaffen, want qua betrouwbaarheid gaat die Quattroporte het natuurlijk nooit halen bij een BMW :thumbup: 5.

Link naar reactie

Nou nu heb ik toevallig als patiënt iemand van Kroymans.. meer mag ik niet zeggen, wie ook niet, maar ik weet dus uit best betrouwbare bron dat die Quattroportes gewoon net zo betrouwbaar zijn als de meeste duitsers op de weg hoor! Ookal zit er een Ferrari motor in zo'n ding.

En ik denk dat het onderhoud van een M5 of Quattroporte in prijzen elkaar niet zo veel zal ontlopen.. Het is gewoon dat ik iedere keer schrik als ik de nieuwprijs van zo'n M5 zie en al helemaal als ik de prijs van zo'n Quattroporte ernaast leg. Die dingen zijn standaard namelijk al zo erg exclusief en aangekleed dat ik het wel zou weten!

De M3 daarentegen.. De nieuwprijs van de M3 coupe ongeveer 110K en als je dat naast de nieuwprijs van de GranTurismo van Maserati legt, een auto die gewoon misschien net iets exclusiever is maar toch in specs naast de M3 te leggen is, zit er toch ruim 30.000 euro tussen!

Link naar reactie

De Quattroporte staat voor zover ik weet idd niet als slecht en onbetrouwbaar te boek....but I could be wrong..

En zeg nou zelf....dit is toch wel mooier ja....(neemt niet weg dat ik de M5 ook prachtig vind)

maserati-quattroporte-sport-gt-s-awards-edition_02.jpg

maserati-quattroporte-sport-gt-s-awards-edition_01.jpg

Link naar reactie
Nou nu heb ik toevallig als patiënt iemand van Kroymans.. meer mag ik niet zeggen, wie ook niet, maar ik weet dus uit best betrouwbare bron dat die Quattroportes gewoon net zo betrouwbaar zijn als de meeste duitsers op de weg hoor! Ookal zit er een Ferrari motor in zo'n ding.

Dus iemand van Kroymans heeft tegen jou gezegd dat die Maserati's wel betrouwbaar zijn? Beetje "wij van WC eend adviseren WC eend" toch?

Dan heb ik ook nog wel een betrouwbare bron. Een kennis van me kocht zo'n wagen (nieuw) en die had na een weekje sturen de versnellingspook in z'n hand (los). Dus terug naar de verkoper (langs de A2). Hij kreeg als antwoord dat dit niet zo bijzonder was en hij zich er niet druk over moest maken. Onderdeel van de charme van het merk meneer. Deze kennis rijdt die auto dus niet meer. Hij heeft hem snel ingeruild op een andere (duitse) sportwagen.

Link naar reactie
bmw_m5-39.jpg

Met alle respect voor de techniek, is het gewoon een saai ontwerp/ burgerlijke sedan :thumbup:

Natuurlijk mag tie hier ook op de oprit staan, maar het blijft een saai ontwerp!

Link naar reactie
... die had na een weekje sturen de versnellingspook in z'n hand (los). Dus terug naar de verkoper (langs de A2). Hij kreeg als antwoord dat dit niet zo bijzonder was en hij zich er niet druk over moest maken. Onderdeel van de charme van het merk meneer...

als het niet zo treurig zou zijn B) , zou dit eigenlijk best een grappig verhaal zijn :lol:

PS die Panamera Turbo :m: gaan we morgen van dichtbij bekijken in de Porsche fabriek in Leipzig :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in