Ga naar inhoud

Nieuwe daily ride


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een nieuwe daily ride. Het gezin is ietsje groter geworden en wat blijkt....

Tijdens onze eerste rit met drie kids op de achterbank blijkt dat het niet mogelijk is om twee kinderstoeltjes en een maxicosi op de achterbank van een E46 touring te plaatsen :lol2:

Mooi moment om dus weer eens op wat "anders" te gaan orieneteren. Nu zit ik zelf aan een exemplaar uit de 5er-reihe (E60) te denken. Maar goed...wat ga ik hier mee winnen. Is de achterbank stukken groter? Ik keek zojuist even bij een naar binnen en moet eerlijk zeggen dat ik nou niet echt de indruk heb dat deze een veel grotere achterbank heeft :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

suggestie op aanraden van YK

opel-zafira1.jpg

maar zereneus, ik heb een E61 en 3 stoeltjes wordt moeilijk (afhankelijk van hoe groot de kids zijn. De groter de kids, de kleiner de stoelen). We hebben maar 2 kinderen en wat we nu in geval van nood doen is het derde stoeltje op de bijrijdersplek en vrouw achterin bij de 2 andere stoeltjes. Dat gaat redelijk. Hoe lang moet de oudste nog voordat het echt kleine stoeltje ook mag?

Als geld geen probleem is overigens zou ik voor een R-klasse gaan bij >2 kids.

Link naar reactie
Als geld geen probleem is overigens zou ik voor een R-klasse gaan bij >2 kids.

Ik denk dat bij een r-klasse snel de esthetiek een probleem is :rolleyes:

man man wat zijn die lelijk!

Maar ja, als uiterlijk geen probleem is en budget wel belangrijk moet je een skoda superb nemen. Daar heb je achterin evenveel beenruimte als een s-klasse.

En als je de combi neemt (die ook een stukje beter oogt dan de sedan) krijg je gelijk de kofferbak van een E klasse combi erbij.

En dus ruim 2x zo goedkoop als die R-klasse dus :lol2:

En qua mpv's bestaan er geen coole wagens behalve 1:

ateam-van.jpg

Met gemak 5 man, 8 m-16's, een tray granaten en een m-60 met munitie :D

Link naar reactie
Nu zit ik zelf aan een exemplaar uit de 5er-reihe (E60) te denken. Maar goed...wat ga ik hier mee winnen. Is de achterbank stukken groter? Ik keek zojuist even bij een naar binnen en moet eerlijk zeggen dat ik nou niet echt de indruk heb dat deze een veel grotere achterbank heeft :newblush:

E61 5 Touring is beduidend ruimer dan E46 Touring. En rijdt (en oogt en ... en .. en .) fantastisch. Wij hebben dezelfde stap recent gezet. X5 biedt nóg meer ruimte.

Link naar reactie
smaak :harhar:

Ja, zo kan je ook wel een multipla aanprijzen :newblush:

Maar het is idd een van de weinige auto's van dit concept (mpv) in dit segment (upper premium)

En als deze al lelijk is moeten alle mpv's dus haast wel lelijk zijn :rant:

Link naar reactie

Vergeleken met die R klasse heeft bmw overigens wel iets wat in de buurt komt: de 5GT!

Niet helemaal een MPV (in de klassieke zin van het woord), maar zeker geen SUV, en heel wat beter ogend dan die merc R.

Echter helaas ook niet goedkoop zo'n 5GT :newblush:

Link naar reactie

Ik ben niet zo dol op Ford maar de S-max kan ik echt aanraden.

Plaats genoeg en het is de enige monovolume die ook nog lekker stuurt. :newblush:

Link naar reactie
E61 5 Touring is beduidend ruimer dan E46 Touring. En rijdt (en oogt en ... en .. en .) fantastisch. Wij hebben dezelfde stap recent gezet. X5 biedt nóg meer ruimte.

Zo! Een boel nuttige en nog meer minder nuttige reacties. Thanks allemaal.

O..en wat blijft "smaak" toch altijd een mooi onderwerp op dit forum :thumbup:

Ik denk toch dat ik de E61 maar eens meer in detail moet gaan bekijken. Sowieso een hele mooie auto.

Link naar reactie

ik weet niet wat je budget is, maar er staat sinds een paar weken bij Kalfsbeek een mooie 535d (E60 lci) uit 2007 te koop die voor 30k van jou is. In de praktijk is de E60 niks kleiner dan een E61 (heb beiden gehad) dus als het daarvoor is, zou ik me niet enkel richten op de E61. Wat met kids achter wel ideaal is zijn de ingebouwde gordijntjes.

ps de 5GT is ook een beauty ondanks het commentaar van enkelen hierboven, dus laat je niet afschrikken. Dat zijn de mensen die er ook 5 jaar over doen tot ze begrijpen hoe mooi een z3 QP is...

Link naar reactie
  • Administrator
Pak de hele zooi stoeltjes enz mee naar de showroom! Kunde gelijk testen :thumbup:

Doet me denken aan vroeger, waarbij het hele gezin inclusief de kofferset van de ouwe lui mee moesten naar de showroom om te passen! Maar je hebt gelijk; ook / juist hier geldt natuurlijk weer: meten is weten! Bijvoorbeeld dat verschil E46/ E60 / E61 zul je bij veel dealers met een E60 op voorraad toch snel kunnen vaststellen ...

Link naar reactie
In de praktijk is de E60 niks kleiner dan een E61 (heb beiden gehad) dus als het daarvoor is, zou ik me niet enkel richten op de E61.

Eens. Maar van een Touring naar een sedan is ook zo´n stap, vandaar de E61 suggestie.

ps de 5GT is ook een beauty ondanks het commentaar van enkelen hierboven, dus laat je niet afschrikken. Dat zijn de mensen die er ook 5 jaar over doen tot ze begrijpen hoe mooi een z3 QP is...

Eens.

Beetje eng zoveel eensgezindheid :thumbup:

Link naar reactie

Het gaat dus om de breedte, in dat geval is een Volvo V70 ook te overwegen.

Wat ook kan is andere stoeltjes kopen en zoeken naar smalle exemplaren, is waarschijnlijk stukken goedkoper dan een andere auto kopen.

Of gaan voor een opzet-achterbank:

065.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Mooiste optie vind ik de standkachel. Ik kijk nu al uit naar de winter :thumbup:

Gefeliciteerd,

Ik hoop echter dat het nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang gaat duren voor jij je standkachel nodig hebt.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.