Ga naar inhoud

lagere stoelen in een z3

Aanbevolen berichten

afgelopen zaterdag (12-06) ging ik met goeie zin kijken naar een Z3 2.8.

Daar aangekomen stap ik in en tot mijn grote frustratie pas ik er niet in.

Nou wil ik erg graag een z3 gaan rijden.

Dus de vraag is...

Heeft er iemand ervaring met het verlagen van de zithoogte (liefst 4-5 cm)

Zelf zat ik al aan te denken om er andere stoelen in te zetten. Kan dit zomaar?

mvg Ward

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben op dit moment bezig om Recaro Pole Position's in mijn Z3QP te zetten, zitten zeker een aantal cm's lager. Maar enkele aanpassingen zijn nog wel nodig voordat ik het netjes pasklaar heb....Stoelen staat cm's uit het midden van het stuur (kennelijk is daar in het standaars Z3 stoelframe al rekening mee gehouden tov de bevestigingspunten in de vloer) en mn deur kan niet meer dicht <_<

recaropptest.th.jpg

Link naar reactie

Verlagen van de stoelen ?, er zijn wel een aantal mensen die de bult achter de zitting weghalen om meer ruimte te creëren (als ik mij niet vergis een cm of 4 / 5) zodat de stoel verder naar achter kan, vooral als je lang bent heb je hier baat bij.

Ben je erg lang of wat is de reden dat je vind dat je te laag zit (stoelen zijn verstelbaar in hoogte normaal) :thumbup:

Link naar reactie

Hoi Ward

De stoelen die bij mij id auto zitten kun je in hoogte verstellen. Wellicht id auto waar jij in zat ook?

Daarnaast is de "bekende bult " die achter de stoel zit niet meer aanwezig. Dit heeft Ruud voor mij gedaan ( www.avvr.nl )

Zelf ben ik 1.92 lang.

gr marco

Link naar reactie

Dag Ward,

Kan het zijn dat de stoel in hoogste stand stond? Aan de linkerzijde van de bestuurdersstoel (en rechterzijde passagiersstoel) zit een multifunctionele schakelaar: naar voren/achteren laat de stoel naar voren/achteren lopen op z'n rails; de schakelaar schuin naar boven/beneden bewegen zorgt ervoor dat de stoel stijgt/daalt.

Die hoogteverstelling wil nog wel eens vastlopen, zie hier voor eerdere bijdragen op dit forum.

'De Bult' (heb ik al verwijderd aan passagierskant) weghalen scheelt meerdere centimeters, maar zorgt er natuurlijk niet voor dat je je stoel verder kan laten zakken.

Link naar reactie

Dag Ward. Wat is je lengte? In ben 1.90 en pas met gemak in een Z3. Zoals eerder al gezegd is de stoel af-fabriek electrisch verstelbaar in de lengte en de hoogte. Het kan zijn dat de stoel in de hoogste positie stond of dat de stoel geblokkeerd zit in de hoogste stand. Dat wil wel eens gebeuren. Maar met een lengte van 1.90 / 1.95 moet je in een ZZZ kunnen rijden.

Link naar reactie

Ik deel de mening van Ward. Ik heb een MQP maar vind de zit te hoog. Ik ben 186 cm. Ik overweeg de bult achter de leuning weg te halen maar twijfel of dat het probleem wel oplost. Ik zit nl niet te dicht bij het stuur, het is de hoge zit waar ik maar niet aan kan wennen.

een alternatieve stoel zou mogelijk ook uitkomst bieden?

Groet, Jan

Link naar reactie
  • 3 weken later...

De bult achter de stoel weghalen? Wat zit er in die bult dan? Is dat eenvoudig te doen om zou ik dat moeten laten doen?

Ik ben zelf 1.92 en merk dat ik met gesloten kap tegen het dak aanzit. Open natuurlijk geen probleem en met de hardtop erop heb ik ook ruimte genoeg. Stoel een stukje verder naar achteren zou toch wel lekker zijn....

Link naar reactie
Wat zit er in die bult dan?

- edit -

Z3-Widebody was me net te snel af...

Die bult bevat een hardschuim, vergelijkbaar met wat er gebruikt wordt als vulling voor autostoelen.

Als je de stoel demonteert (paar bouten los, plus stekkers van gordelspanner/stoelverstelling/-verwarming) is het 'ontbulten' niet heel ingewikkeld...

NB: de gordelspanner ontkoppelen met contact aan levert als 'bonus' een airbagfoutmelding op, gooi 'm dus van contact (en/of koppel accupool los) vóór je de stekkers losmaakt!

Deze howto vertelt je alles wat je moet weten!

Veel rijplezier met je ZZZ!

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in