Ga naar inhoud

Op de hefbrug...


Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist mijzelf voorgesteld in een aparte thread in de 'members gallery' dus dat zal ik hier verder niet meer doen.

Vanochtend heb ik de achterbanden laten verwisselen van onze Z3 bij 'Profile Tyrecenter' in Hilversum. Toen de brug omhoog stond vroeg ik mij af waar de auto nu eigenlijk precies op rustte. Deze vraag werd beantwoord door de monteur met 'op de kriksteunen meneer'. Maar ondanks dat onder de kriksteunen rubberen blokjes waren gelegd, wat het duidelijk dat dit niet klopte. Bij nadere beschouwing bleek de auto te steunen op de twee balkjes die midden onder de auto door lopen.

Afgezien van het feit dat ik het niet netjes vind dat dit zonder beschermend rubber ertussen gebeurde, en de monteur blijkbaar niet eens wist waar de auto precies gedragen werd, vraag ik mij af of dit wel een juiste wijze is om een Z3 op te heffen. Voor de duidelijkheid een foto die ik snel even maakte met mijn telefoon.

z3-op-hefbrug.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

De schoonheidsprijs verdiend dit niet, de rubberblokken die je normaliter gebruikt zijn zo'n 5cm dik

en worden op de plaats van de krikpunten gelegd. Als de wagen wordt opgetild kun je tussen de

brug en de auto doorkijken.

Link naar reactie

Vind het ook niet erg fraai en volgens mij zeker niet de bedoeling!

Ik zou het ook niet accepteren.

Of het verder schade kan geven kan Roodkapje vast wel beantwoorden.

Link naar reactie

Heel simpel: als het staal van de brug ergens de onderkant van de auto raakt anders dan op de krikpunten, dan wordt de roestwerende coating aan de onderkant van de auto beschadigd, en dat geeft automatisch op dat punt een verminderende roestwering.

Het is dus verstandig de onderkant van de auto goed te inspecteren (op een brug (op de juiste manier :thumbup:) en te kijken naar beschadigingen in de coating aan de onderkant en waar nodig bij te spuiten met tectyl body protective/ bitak of zo'n soort goedje.

en uiteraard nooit meer zulke prutsers in de buurt van je auto laten.

In de regel worden idd dikke rubber blokken neer gelegd daar waar de krikpunten zitten (of andere stevige chassispunten).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.