Ga naar inhoud

ontluchten koppeling pomp


ralfie

Aanbevolen berichten

Bij het vervangen van de koppeling heb ik per ongeluk helaas het ontkoppelingspedaal ingedrukt terwijl de pomp reeds verwijderd was van de versnellingsbak. Ik weet echter niet hoe ik moet ontluchten, nu krijg ik helaas geen druk als ik de ontkoppelingspedaal indruk. Hoe moet ik deze klus aanpakken?

Bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Weet je zeker dat je geen delen uit je cylinder mist?

Ik meen hier ooit gelezen te hebben dat iemand hier hetzelfde heeft gedaan en dat de zuigerpen er met een klap uitknalde :lachen:

Link naar reactie

Het blijft een probleem bij het ontluchten. Wat heb ik tot nu toe gedaan? Trachten te ontluchten op de klassieke manier. Slangetje op de ontluchtingsnippel. Pompen met de ontkopppelingspedaal, ontluchtingsnippel losdraaien terwijl de pedaal ingedrukt blijft. Nippel terug vastdraaien. Herhalen en herhalen.

Een lang slangetje op het ontluchtingsventiel gezet, de nippel losgedraaid en het slangetje laten vollopen (communicerende vaten), terwijl het naar boven gehouden wordt. Regelmatig bijvullen van het reservoir.

Het resultaat: na een aantal keren pompen krijg ik druk en net genoeg om te ontkoppelen.

Hou ik het pedaal ingedrukt, dan blijft de druk behouden.

Laat ik het pedaal enkele ogenblik in vrije stand, kan ik opnieuw beginnen pompen.

De hulp cylinder die losgekomen was is volgens mij goed en volledig gemonteerd. Eerst de zuiger erin, met uitsparing aan de zuiger aan de achterkant van de cilinder en de uitholling aan de voorzijde, dan de veer en de stoter die tegen de ontkoppeling drukt en tenslotte het afdekplaatje.

Toch graag hulp indien mogelijk.

Bedankt

Link naar reactie
Een lang slangetje op het ontluchtingsventiel gezet, de nippel losgedraaid en het slangetje laten vollopen (communicerende vaten), terwijl het naar boven gehouden wordt.

Dit lijkt mij een overbodige (en misschien wel verkeerde?) handeling.

Je moet uitsluiten bij de hoofdremcilinder bijvullen

Mocht ik ongelijk hebben en zou dit bij de Z3 wel zo moeten, zal ik deze post wel verwijderen

Link naar reactie
Is dat om te lachen dan?

wel als je z'n topic gelezen had.

Was een topic van electric z3 (of hoe hij maar precies heet); hij had zich al speciaal voorgenomen om niet op het koppelingspedaal te drukken als de koppeling eraf lag, maar op 1 of andere manier was de verleiding toch te groot...

Enfin, volgens mij heeft ie de cylinder gewoon weer goed in elkaar gekregen; in TIS staat de opbouw waarschijnlijk wel.

Link naar reactie

Ik zal uiteindelijk toch met Pinksteren kunnen rijden in de Z3. Heb van alles geprobeerd om te ontluchten en verschillende telefoons gepleegd, maar niets hielp. Hoe is het opgelost? De slave-cilinder was losgemaakt,per toeval druk ik enkele keren tegen de stoter die tegen de drukplaat duwt wanneer je ontkoppeld, ik hoor bubbels in het reservoir, ik herhaal dit tot ik geen bubbels meer hoor en probleem opgelost.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.