Ga naar inhoud

Koppeling Z3 vervangen


ralfie

Aanbevolen berichten

Ik ben momenteel de koppeling van mijn Z3 aan het vervangen.

Dit lukte aardig tot ik de versnellingsbak er wilde uithalen. Ik kon hem een 2 cm naar achteren halen en dan zat het vast.

Na lang zoeken vermoed ik dat het te maken heeft met de starter? Ik denk dat deze achter het vliegwiel blijft zitten. De twee schroeven van de starter zijn los, trouwens alle tien torx schroeven van de versnellingsbak. Tussen de twee schroeven van de starter zit nog een stift, buisje. Zou het kunnen dat dit vastgekomen is door bijv. oxidatie. Mogelijk ligt de oorzaak ook ergens anders.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Hoe kan ik dit oplossen?

Moet ik dat stiftje eruit kloppen? Is wel moeilijk bereikbaar

Graag hulp AUB

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De starter kun je aan de kant duwen. Ik neem aan dat je ook het kleine boutje op 3 uur hebt vervangen? Zie foto. Deze zit aan de andere zijde, houdt alleen het schild vast.

3-12.jpg

Als je tien bouten in je hand hebt zoals op de foto moet de bak gewoon los komen. Probeer er anders voorzichtig een breekijzer of iets dergelijks tussen te zetten, met een beetje wrikken moet het echt lukken.

Link naar reactie
Paspen van de startmotor, flink inspuiten met bv. WD40 en probeer de startmotor los te schuiven.

Hartelijk dank voor de snelle reacties.

Heb helaas alles nog eens gecontroleerd en het probleem blijft.

Ik vermoed dat het pasbuisje van de starter is dat niet loskomt, al eens flink ingespoten met WD 40, blijft vastzitten.

Door het feit dat de starter niet loskomt van de versnellingsbak, blijft de beschermplaat, de stofplaat hangen achter het vliegwiel.

Ik ga nu proberen een staafje te maken om het busje los te kloppen.

Ik laat wel iets weten of het al dan niet lukt.

Link naar reactie
Klopt, na het inspuiten doe ik altijd even een bakkie :fiew:

Dat doe je ook als je niets ingespoten hebt........... :rolleyes:.........overigens niks mis mee hoor.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
Ik ga dan meestal roken :unsure:

Eindelijk is het dan toch gelukt. Ik heb een lange staaf (50 cm) gebruikt en vooraan een hard metalen staafje met doormeter van 6 mm aangelast. Zo kon ik vrij goed bij het busje en dan voorzichtig enkele tikken met de hamer.

Nu een nieuwe set koppeling erin en dan weer rijden.

Knap dat jullie zo snel reageerden en heel fel bedankt.

Link naar reactie
Helemaal top, kun je met Pinksteren weer lekker toeren :thumbup:

Helaas nog niet helemaal top. Die domme jongen hier wou de auto in neutraal zetten en dit terwijl de koppelingspomp verwijderd was, trap ik toch niet op de ontkoppelingspedaal. Dit betekent ontluchten, op welke manier kan ik dit ontluchten?

Bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.