Ga naar inhoud

Toerenteller


Bitterbal

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Sinds mijn koppeling vervangen is door een gloednieuw exemplaar heb ik een vreemd probleem met de toerenteller.

Als de Z3 (1.8 uit 1997) stationair draait is er niks aan de hand, dan maakt hij de normale 900 toeren.

Alleen wanneer ik rijd en ik trap de koppeling in, valt het toerental terug naar rond de 500.

Wanneer de motor koud is en ik trap de koppeling in + remmen dan valt het zelfs terug tot rond de 100 en heeft de motor moeite om aan te blijven...

Ik heb gisteren even een filmpje gemaakt bij een warme motor terwijl ik aan het rijden was, dat laat voor een deel het probleem zien:

Iemand een idee wat dit kan zijn <_< ?

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 4 maanden later...
Opgelost :ok:

Ruud heeft een of andere regelaar voor op de motor schoongemaakt en nu doet hij weer normaal :thumbup:

Hoi,

is het mogelijk om te detailleren wat Ruud heeft schoon gemaakt? Ik heb een gelijkaardig probleem denk ik ...

Ik heb de stationair toerental regelaar reeds vervangen (die rammelde / knarste hevig en werd heel warm (die vond blijkbaar zijn juiste stand niet meer ...). Maar na het vervangen is het zo dat bij ontkoppelen het toerental soms serieus doorzakt om dan terug op zijn normale stand te komen.

Alvast bedankt

Steven

Link naar reactie
Daar is een howto van.

bedankt voor de snelle reaktie.... maar het zou niet aan dit onderdeel mogen liggen dat vervuild is, daar ik dit reeds heb vervangen. => Het rammelde & knarste heel erg, zelfs na veelvuldig kuiswerk.

mss even schetsen wat de problemen zijn die ik nu heb:

- nu en dan gaan mijn ABS + ASC lichtje aan. Als ik die tijdens de avondles aan een Bosch KTS diagnosecomputer hang, kan ik niet in de ABS module, maw ik kan geen fouten uitlezen. (=> kapotte ECU ?)

- als bovenstaande lichtjes branden heb ik het probleem dat bij stationair draaien het toerental niet stabiel is en nu en dan een dip neemt.

Ik heb toch de indruk dat dit tesamen voorkomt met de ASC & ABS problemen, kan dit iets met elkaar te maken hebben? bvb een kapotte ECU die ook deze regelklep zou aansturen ???

Alvast bedankt voor inputs !

Steven

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.