Ga naar inhoud

en nu?!

robbietjong

Aanbevolen berichten

Na 6 dagen de trotse, als een kind zo blije z3 eigenaar te zijn met inmiddels al een kilometertje of 500 te hebben gereden duiken de eerste vraagjes op.

Zo hoor ik tijdens het rijden een pompend geluid vanuit de achterkant. Zit hier de benzine pomp? en horen andere z3 rijders dit geluid ook?! Het gaat om een z3 1.9. BJ 1997.

Toen ik de auto kocht branden er bij het starte van de auto 3 blokjes in het dashboard. nu zijn de blokjes weg en staat er oilservice en inspection.

Wat houd dit nu precies in?! (Kan zelf wel raden, maar toch ff checken voor de zekerheid!

Klopt het ook dat die 3 blokjes zo snel verdwenen zijn?!

Verder ben ik aan het orienteren waar ik de auto in onderhoud zal gaan doen. BMW dealer, X dealer, of een hobbyer opzoeken?

Iemand nog tips voor een goede garage omgeving Ridderkerk / Rotterdam?

Welke olie raden jullie trouwens aan, en zit er veel verschil in??

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

• Administrator
Toen ik de auto kocht branden er bij het starte van de auto 3 blokjes in het dashboard. nu zijn de blokjes weg en staat er oilservice en inspection.

Wat houd dit nu precies in?! (Kan zelf wel raden, maar toch ff checken voor de zekerheid!

Wat je raad klopt :blink:

maar 3 blokjes op 500km is wel erg snel

Link naar reactie

3 blokjes op 500 km hoeft niet snel te zijn... als je de auto op het contact zet en dan in dat "geheime" menu komt dan kan je zien over hoeveel kilometer de auto een beurt voor wat dan ook moet hebben... het kan zijn dat die garage de interval gereset heeft maar niet lang genoeg of niet alles... ik heb dit ook gehad bij mijn 2.8.... bij langer resetten heb ik hier geen last meer van gehad...

ps via dit menu kan je ook zien of de km stand klopt van je auto.. volgens een van die menu's kan je zien of er met je km stand gerotzooid is...

ik heb zo de link van een site waar die instructies niet bij de hand maar misschien een ander forum lid wel.

maar toch... succes en ik hoop dat je veel plezier hebt met deze zzz

Link naar reactie

Welkom op het forum, een groot deel van de antwoorden op al je vragen kun je hier wel vinden of beantwoord krijgen, ik zou als ik jou was zo wie zo preventief de auto even laten checken door Ruud (Roodkapje, http://www.avvr.nl/ uit Reewijk), dan weet je zeker of er wel of geen problemen zijn.

Aangezien je in de omgeving van Roterdam woont zou ik dus, als ik jou was, zeker niet naar een ander gaan, ook geen Dealer.

Verder heel veel plezier en mooie Km toegewenst met je Z. :blink:

Link naar reactie

Welkom!

Inderdaad sluit ik me bij mijn voorgangers aan: onderhoud op de Z3 laat je doen bij Ruud in Reeuwijk! Hij is geen hobbyer, geen BMW-dealer maar wel een uitstekende vakman (nee :blink: ik heb geen aandelen)

Vele veilige kilometers gewenst!

Frank

Link naar reactie

Welkom op het forum.

3 blokjes en 500km dat kan niet, bij mij gingen er 2 blokjes uit na ruim 6000 km.

En vanuit je woonplaats is Ruud in Reeuwijk de beste optie!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in