Ga naar inhoud

km stand terugdraaien, kan dat?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

De toegevoegde waarde van een NAP hangt alleen nogal af van de frequentie waarmee kilomterestandend aarin zijn geregistreerd en van de 'beginstand'. Ingevoerde auto's worden logischerwijs geregistreerd met de kilometerstand die de teller op dat moment aangeeft, dus voor dat moment kan van alles met de auto gebeurd zijn. Datzelfde geldt als een auto pas geruime tijd na de eerste (Nederlandse) registratie voor het eerst voorkomt in NAP ...

Link naar reactie
Maar wat zijn dan ALLE componenten in het geval van een Z3/Z4?

eeuh tja daar heb je me

ik geloof zowiezo de lcm (light control module) carsoft noemt het lcm reading en dan krijg je de km stand te zien die daarin opgeslagen is.

het zou best kunnen dat er in de motorstuurkast ook eea opgeslagen word.

vraag t eens aan hoedjecoupe die werkt bij bmw voorzover ik weet!

Link naar reactie

Wordt de km stand ook niet in de sleutels opgeslagen ?? Bij de dealer hoefde ik voor mijn 5 seerie bij de dealer nooit de km stand door te geven.

Deze info haalde zij uit de sleutel

Link naar reactie
  • Administrator

Jawel, dat wordt daar wel opgeslagen, maar wordt iedere keer als je een sleutel in het contact steekt aangepast aan de dan blijkende, eventueel gefraudeerde, kilometerstand. Als je een beetje slimme fraudeur bent gebruik je na het terugzetten dus even alle sleutels ...

Link naar reactie
eeuh tja daar heb je me

ik geloof zowiezo de lcm (light control module) carsoft noemt het lcm reading en dan krijg je de km stand te zien die daarin opgeslagen is.

het zou best kunnen dat er in de motorstuurkast ook eea opgeslagen word.

vraag t eens aan hoedjecoupe die werkt bij bmw voorzover ik weet!

hoedje werkt al bijna een jaar niet meer bij de bmw garage.... ik werk daar nog wel maar ik heb hier geen technische kennis over...

Link naar reactie

En de Z is geslaagd! Een ruime voldoende zelfs.

De KM-stand is correct, aldus de dealer. Er zit wat onderhoud aan te komen, maar welke auto heeft géén onderhoud nodig?

En daarmee ben ook ik geslaagd! Nog even afrekenen en vrijdag begint het feest!

Dank allen voor het meedenken. En tot zzziens op 'z Herenz wegen!

René

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.