Ga naar inhoud

rubber van A stijl vervangen


Blackwwz3

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om het rubber van de A stijl te vervangen die tevens doorloopt aan de bovenzijde waar je softtop op aansluit.

Wie heeft dit wel eens gedaan?

Waar op te letten bij aanbrengen?

Ik heb het rubber nu liggen en hoorde dat die vast gekit zit, echter zie ik bij de nieuwe een soort dubbel zijdig tape zitten. Is dit voldoende? Of moet ik alsnog kitten?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Leon

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ferry,

Een 170 euro, ik weet het hij is duur, maar hij is bij mij op meerdere plekken beschadigd. Niet alleen bij de a stijl. Tevens heb ik een grote lekkage gehad waar ik de hele winter mee bezig ben geweest. Ik wil niet nog een keer me hele interieur en bekleding eruithalen. Vandaar dat ik alle rubbers vervang/vervangen heb c.q. afgekit heb (samen met Ruud).

[Deze moet nog maar wilde wachten op warmer weer. Sommige rubbers waren behoorlijk uitgedroogd, wat ik niet vreemd vind na 15 jaar.

Omdat dit rubber zo duur is, wil ik graag wat tips van iemand die het al eens gedaan heeft zodat het in een keer goed gaat.

Groet

Leon

Link naar reactie
zul je zien dat ik nu het verkeerde stuk rubber van ebay heb gehaald XD

las het allemaal even wat beter door en volgens mij is datgene op ebay een rubber wat om het gehele voorraam heen zit .... ik doelde op het stuk rubber in de deur..

Als je het stuk rubber tussen het driehoekige zijruitje en je gewone zijruit bedoelt.

Dat kost ongeveer 30 euro bij de dealer.

Groeten Martin.

Link naar reactie

Leuk die 2e hands rubbers, maar mijn ervaring is is dat die ook uitgedroogd, gescheurd of ingedeukt zijn. Dan maar wat meer kwijt.

Wat heb je eraan als je een gebruikte heb aangebracht en hij lekt? of je moet alsnog de A stijl afkitten?

En dan nog, laat je hem opsturen, en dan is die alsnog beschadigd, uitgedroogd etc etc, want ik neem aan dat je er niet heenrijdt om te controleren hoe die eruitziet.

Ik ben het met jullie eens, het is een duur rubber, maar het is ook bijna het duurste rubber dat vervangen moet worden, de rubbers van de onderzijde deur waren maar 30 euro nieuw.

En dan nog, wat denk je dat der schade is die je kan krijgen als je ZZZ volstaat met water, ik heb er toen 9 liter water totaal uitgehaald, is echt niet best voor zo'n ding, alle elektronica kan aanslaan etc etc. Ik denk dat een nieuwe computer oid duurder is dan het rubber/alle rubbers te vervangen. Kijk zou het bij mij alleen om de A stijl gaan zou ik het niet doen, maar het rubber is op meerdere plekken beschadigd, onder andere bij de kapsluitpunten en bij een zijruitje.

Vandaar dat ik hem in zijn totaliteit vervang

groet

Leon

Link naar reactie

Zeker een duur rubbertje, maar waterschade is inderdaad erger.

Misschien kun je foto's :holiday: maken en een How to maken voor andere liefhebbers die dezelfde vervanging willen doorvoeren.

Succes gewenst in ieder geval. :cooltext:

Link naar reactie
en indd het was het verkeerde rubber.... maar kijken of ik het weer kan doorverkopen ofzo :shifty:

en dan toch maar eens bij de dealer informeren naar het juiste rubber :foto:

AUW, :thumbup: op deze manier wordt het al snel goedkoop is duurkoop. In ieder geval succes met de doorverkoop ;)

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Oud topic, maar toch mijn vraag: bij mij zit het rubber bij de A stijl een beetje los, waardoor er vocht in de stijl komt (hier zit de bedrading van o.a. het lampje binnen, waardoor die steeds aanspringt als het vochtig is (regen, condens). Ik wil dit rubber dicht kitten. Kan dat gewoon met siliconen kit sanitair?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.