Ga naar inhoud

Regen+snelweg+cabrio


Vinn

Aanbevolen berichten

Hallo,

wat doe je als je op een snelweg aan het rijden bent (120) en opeens gaat het regenen en jawel je rijd dakloos en er is geen parkeerplaats cq tankstation in de buurt..

Mag je dan gebruik maken van de vluchtstrook?

Link naar reactie
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

In beginsel rij je gewoon door, omdat bij niet al te heftige regen de areodynamica ervoor zorgt dat de regen over je auto heen gaat (check ook de handtekening hieronder: more gas = less wet :lachen:). Mocht het toch te hard regenen; ja de vluchtstrook. Misschien mag het niet, maar hij wordt ook gebruikt door mensen met 'noodgevallen' als kotsende kinderen enzo, dus dit kan ook best ... ;)

Link naar reactie

Topgear heeft een keer een test uitgevoerd met verschillende auto's (oa een Porsche)

Resultaat bij een stortbui

Natter als je stopt en je dakie dicht maakt

Droger als je blijft rijden ( zij reden wel lekker door in de test )

Dus klein bij een klein buitje >> door rijden

Wordt het niet meer droog >> ff snelle pitstop op de vluchtstrook ( 5 sec)

Link naar reactie
Hallo,

wat doe je als je op een snelweg aan het rijden bent (120) en opeens gaat het regenen en jawel je rijd dakloos en er is geen parkeerplaats cq tankstation in de buurt..

nog harder rijden en je blijft droog.....echt!! (behalve je linkerschouder dan..)

Link naar reactie

Heb het toevallig 3 weken geleden nog gehad. Reed ook op de snelweg, begon het te regenen. Werd inderdaad niet echt nat in de auto. 10 min later moesten we toch van de snelweg af en tijdens het wachten op een t-splitsing de kap snel dicht gedaan.

Vorig jaar in Italie hetzelfde, toen was het alleen een wolkbreuk. In Italie hebben ze echter soort van parkeerhaventjes naast de snelweg, ook voor als je pech hebt. Daar heb ik toen dankbaar gebruik van gemaakt.

Vluchtstrook zou ik niet zo snel doen. Gewoon doorrijden, neerleggen bij het feit dat je misschien een paar druppels over je heen krijgt en bij de eerste gelegenheid stoppen om de kap dicht te doen.

Link naar reactie
  • Administrator
Vluchtstrook gebruiken om de kap te sluiten = megaboete.

Grap is natuurlijk om toch zo lang mogelijk open te rijden, daar heb je een roadster voor. Niet om bij iedere wolk met de kap dicht op pad te gaan ... Je moet trouwens wel enorme pech hebben wil je een boete krijgen; je moet wel een heel onsympathieke agent tegenkomen wil die daar voor schrijven ...

Link naar reactie

Probleem bij open rijden in de regen is vooral het water dat bij hogere snelheid omhoog waait over de zijruiten, dat waait naar binnen. Ik zou zoeken naar een enigszins gunstig plekje en het dak dicht doen. Binnen 10 seconden stilstaan is het dicht (maar ik heb een elektrisch dak).

Link naar reactie
Niet om het een of ander.... noodweer zie je toch aankomen en daar kun je toch op anticiperen :lachen: .

Vluchtstrook gebruiken om de kap te sluiten = megaboete.

Bas, je ziet over het hoofd dat jij een nadenkende kerel bent die redelijk creatief in het leven staat. Je kan wel een avontuurtje (of buitje) hebben. Maar ja, als je echt overal op voorbereid wilt zijn en weinig anticipeert op de omgeving, zijn de antwoorden in dit topic toch best nuttig. Ik wacht het topic 'wat te doen als er eendjes oversteken' met belangstelling af. :rolleyes:

Link naar reactie

Haha, waar blijven die QP rijders als je ze nodig hebt? :rolleyes:

Link naar reactie
Probleem bij open rijden in de regen is vooral het water dat bij hogere snelheid omhoog waait over de zijruiten, dat waait naar binnen. Ik zou zoeken naar een enigszins gunstig plekje en het dak dicht doen. Binnen 10 seconden stilstaan is het dicht (maar ik heb een elektrisch dak).

Bij mij in 4 seconden dicht....

Ben gewoon een lange dweil en kan vanuit de bestuurdersstoel gewoon de kap sluiten. :rolleyes:

Maar meestal overkomt me geen regenbui, rij alleen als het mooi weer is en ik check altijd eerst buienradar.... :lachen:

Link naar reactie

Ik ben ook niet echt klein en heb die kap ook snel dicht .... (electrisch gnagnagna).

Behalve ....

Als die persenning d'rop zit ... vergeet het dan maar in 4 seconden: je wordt zeiknat om eerst die persenning eraf te halen en dan de kap te sluiten. Gewoon door blijven rijden totdat je ergens onder een viaduct kunt staan of zo (met het risico van die megaboete).

F

Link naar reactie
  • Administrator
Als die persenning d'rop zit ...

Sorry hoor, maar dan ben je ook wel een grote O.E.N. als je met persenning gaat rijden terwijl er regen in de lucht hangt ;)

En als je wél met persenning rondrijdt en je ziet in de verte regenwolken, dan heb je tijd zat om ergens te stoppen en dat ding er rustig af te halen.

Kan mij niet herinneren ooit binnen 5 seconden een regenwolk boven mijn hoofd te hebben zien ontstaan :rolleyes: .

Link naar reactie

Helemaal waar .... ik heb ook nog nooit binnen 5 seconden een wolkbreuk meegemaakt.

Maar wat deze O.E.N. dan wel heeft meegemaakt: het zou de hele dag zonnig blijven ... je gaat lekker open naar het strand ... het wordt dreigend ... gauw naar de Z3 ... je kijkt nog eens naar boven ... dat gaat wel ... we gaan gewoon NU naar huis ... en dan blijkt de wolk sneller te gaan dan jij met je 321PK kan.

Dus zo gek is het eigenlijk helemaal niet ... als je er maar naar vraagt :rolleyes:

Frank

Link naar reactie

@MdV, ben 't met je eens v.w.b. de eendjes, maar verwoordde dat onduidelijk.

Was voor tweeerlei uitleg vatbaar en daarom maar verwijderd. Ik slaap weer verder. :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.