Ga naar inhoud

Trillen in een bocht


Baak

Aanbevolen berichten

Toen ik vandaag naar huis reed begon de auto in bochten naar rechts ineens behoorlijk te trillen aan de rechterkant (+auto en stuur). Dit gebeurd bij snelheden van boven de 80 km/u. Ik heb het idee dat het alleen aan de rechterkant van de auto is. Daaronder had ik nergens last van. Ik heb gezocht op dit forum of ik een soortgelijk issue kon vinden, maar daar gaat het voornamelijk over trillende auto's wanneer deze rechtdoor rijden. Als ik rechtdoor rij, heb ik geen (merkbare) last van trillingen.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen. Ik heb gelezen dat ik hem eerst moet laten uitbalanceren, maar weet niet of dit ook zo is als ik alleen in een bocht er last van heb.

Excuses als ik dubbele vragen stel, maar kon niet iets soortgelijks vinden op het forum.

Iemand een tip om zaken te controleren voordat ik naar Roodkapje ga rijden ...

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

... aanvullend, ik lees ook dat het kan zijn dat wanneer je met je band een stoepje hebt geraakt, je band wel eens beschadigd kan zijn. Zou het daar aan kunnen liggen? (Heb inderdaad een soort stoepje geraakt).

Link naar reactie

Je zegt het zelf, dus eerst eens wielen laten balanceren.

Andere mogelijkheid is een beschadigde rollager (wellicht veroorzaakt door de stoep, maar dan heb je al een deftige schok gehad), wat ook meer zal kosten ...

Kijk ook eens je velgen na. Ik had ooit een barst aan de binnenkant van de velg, veroorzaakt door het rijden in een gat in de weg.

Link naar reactie

Hmm Tja,

Kan zoveel wezen,misschien een fuseekogeltje naar de vaantjes,toch al een zwakker puntje.

Ze gaan er al aan als deze standaard zijn door alle drempels in de woonwijk.

Ik denk dat ze er bij mijzelf ook al aan moeten geloven.

Anyway good luck

gr Wout

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

kan ook remklauw zijn hoor je ook piep met een bocht naar rechts?

wat je kan doen is ff industrieterrein vinden veel bochten naar rechts maken dan stilzetten en voelen of linksvoor er meer

hitte ontstaat bij wielkast aan de bovenkant achter het wiel voelen frictie maakt hitte en die zou je ook in dat deel moeten kunnen voelen.

en bij de velg voelen of er meer hitte is.

Ook kan je naar de schrijfrem kijken of er diepe sporen inzitten dan kan het je remblok zijn die tegen de schrijf hikt in een bocht.

En bandenspanning checken van links en rechts voor of ze na het rijden hetzelfde blijven aan weers kanten.

mvg Kris

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.