Ga naar inhoud

Dakdrager fietsen 1 serie 5d

Ralf

Aanbevolen berichten

Inmiddels weet ik dat een aantal forumleden een BMW 1 hebben of hebben gehad.

Zijn er mensen die ervaring hebben met fietsdragers op het dak? (onze 1 heeft n.l. geen trekhaak en montage enkel voor fietsvervoer is te prijzig).

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dag Ralf,

Ja, ik heb de BMW fietsdragers (die weer vereisen dat je de BMW dakdragers hebt, maar dat terzijde), op een 3-deurs.

Als ik me de gebruiksaanwijzing goed herinner is deze set geschikt voor zowel 3-serie als de 3-/5-deurs varianten van de Einzer.

Reken op een stevige rekening (als in: enkele honderden EUR), je hebt zowel de dakdragerset als de set fietsdragers nodig!

Gebruik ze eerlijk gezegd zelden, alleen de dakdragers komen nog af en toe (verbouwing) de schuur uit.

Monteren/demonteren doe je niet even: de dakdragers zitten met torxen op de dakrail vast (waar BMW een heel schattig kunststof torx-momentsleuteltje voor meelevert).

Met de ervaringen die ik heb zou ik eerst naar aftermarketoplossingen kijken vóór ik dit spul bij de dealer bestelde...

Link naar reactie

Pim. Dankjewel. Lijkt erop dat 1 serie, e90 en e92 zelfde montage "schroeven" hebben, kan dus ook even 2ehands gaan zoeken naar advertenties waarin deze 3 serie worden genoemd.

Blijven die fietsen goed staan? :rolleyes:

Link naar reactie

Ralf, mijn zwager heeft een E87 en hiervoor op Marktplaats voor 100 EUR OEM dakdragers gekocht. Die gaan gewoon in die klepjes in je "regengoot" op je dak. Mijn E81 had dezelfde "klepjes"

Zo te zien heeft Paul deze dragers. En inderdaad: de Verwendungsliste heeft het over E81 E87 E90

Op die rails kun je trouwens gewone generieke fietsdragers monteren.

Link naar reactie

De boel staat vrij stevig, maar óp je dak geeft toch wat meer gedoe (windruis, gerammel) dan 'achterop'...

Boven de pak-em-beet 140 km/h klinkt het in ieder geval niet meer zo jolig ;-)

RvE heeft natuurlijk weer het juiste plaatje weten te vinden: da's inderdaad de set die ik ook heb.

Vier kunststof passtukjes, die je in de 'luikjes' van je dakgoot plakt, de twee draagbeugels, schuimrubber 'voetjes' om te zorgen dat je bij montage je dak niet beschadigt en dat geinige momentsleuteltje.

Link naar reactie

Ik vind de vraag van Ralf nog heel erg over:

- auto's

- BMW

...gaan. Dat kun je van veel andere bier/NSFW topics niet zeggen. Niks mis mee dus.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hier kan een slotje op.......onze mtb's kunnen vervoerd worden !

voor de analen, mocht er iemand ooit iemand naar op zoek zijn, op een 1 serie past uit het Thule assortiment (o.a.) het navolgende:

Dakdrager

Footpack 751 (fixpoint)

Square 761 or Aero 860 (120cm)

bmw montage kit 3028 (3 serie en 1 serie)

Fietsdrager

Proride 591 (aangeschaft via MP)

alternatief Freeride 530/532

Link naar reactie

Close de analen maar svp

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.