Ga naar inhoud

piep geluid bij raam openen

H@NZZZZ

Aanbevolen berichten

• Administrator
Als ik alles zo lees dan neemt niemand de moeite om eens te kijken naar het topic wat ik er over gemaakt heb, Daar zie je toch duidelijk een foto hoe het deurpanel er af moet.

Aan mij heeft het niet gelegen; ik heb je topic direct aanbevolen :thumbup: Hanzzz toch niet alle nuttige tips gelezen kennelijk? :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou zsm het deurpaneel verwijderen en gaan smeren. Mijn raam heeft een week of vier gepiept en toen was het gebeurd. Je bent gelijk zo'n 190 euries excl. arbeidsloon kwijt. En als je er toch zelf mee aan de gang gaat, zou ik gelijk iets doen tegen het slechte geluid bij dichtgooien van de deur en ook de andere deur meenemen.

Link naar reactie
  • Administrator
gelijk iets doen tegen het slechte geluid bij dichtgooien van de deur en ook de andere deur meenemen.

Waarvoor het topic van Floor maar zo weer handig zou kunnen blijken te zijn ... :thumbup:

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Ben bang dat ik er ook aan moet gaan geloven als ik het zo lees, maar wil graag nog wat bevestiging hebben.

Als je raammechanisme dus defect gaat/is, piept hij bij het naar beneden gaan, maar is dat een lange piep alsof je met een droog rubber over je raam schraapt ( ruitenwisser piep als het ware), of is het een korte piep.

Mijn piep duurt van halverwege het raam totdat die onderin is.

Heeft smeren van alles geholpen bij mensen, of is het raammechaniek alsnog achteraf stuk gegaan.

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • Administrator

Even voor de zekerheid: je hoort dit ook als je terwijl de deur open staat het raam op en neer beweegt (kunnen we rubbers A-stijl en dak uitsluiten?

Je hebt trouwens ook revisiekitjes, maar dan moet je eigenlijk wel weten wat het probleem is (en in welke staat de rest van de onderdelen van het mechaniek is). Hier een smeer/ plastic stukjes setje, setje met plasticjes en kabels, kabelsetje maar dan zonder de plasticjes, etc., etc. Ik denk dus dat als je kunt vaststellen wat er mis is, dat je gerichter naar een oplossing kunt zoeken ... Steekwoorden zijn op Ebay.de "Reparatursatz" en "Fensterheber".

Link naar reactie

Even voor de zekerheid: je hoort dit ook als je terwijl de deur open staat het raam op en neer beweegt (kunnen we rubbers A-stijl en dak uitsluiten?.

Ik heb het nu drie keer gehoord, was met het warme weer. Een keer was met dak open maar deur dicht. De andere 2 keren met dak dicht

Dus dat zou ik dan moeten testen, en ga ik ook zeker morgen doen als die in de zon staat.

Alleen het nadeel is dat het niet elke keer is. Totaal over twee weken nu drie keer gehoord terwijl het dak en ramen(dakmodule), wel vele malen open en dicht zijn geweest. Schat in 20 keer, waarvan drie keer dan met piep.

thanks voor de tips, wist niet dat er reparatie setjes waren.

aangepast door Blackwwz3
Link naar reactie

Nou, vandaag getest met deur open, en ja hoor hij piept nog steeds. Zal dus wel het mechanisme zijn.

toch denk je alleen al snel dat het rubber is dat op glas piept, zal er wel naast zitten hoor.

Van het weekend maar eens de deur openmaken, kijken hoe alles eruitziet aan de binnenkant.

Link naar reactie

Ik had dat afgelopen zondag dus ook (en paar weken terug ook een x) maar alleen na een middag met de deur in de zon met 30gr.. Na een ritje snelweg van 1,5 uur nergens meer last van. Sindsdien niet meer gehoord.

Vind het wel raar dan dat het alleen gebeurd als het zo warm is en niet op andere droge dagen. Daarom zat ik ook aan de rubbers te denken.

Zijn er mensen die kunnen uitleggen waarom het alleen bij 'extreme' (voor hollandse begrippen) warmte gebeurt?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in