Ga naar inhoud

piep geluid bij raam openen

H@NZZZZ

Aanbevolen berichten

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Zoekt en gij zult vinden: Raam + piep?. Kijk bijvoorbeeld eens in het topic van JK op pagina 1 van de resultaten, of dat van Floor op pagina 3 van de resultaten ...

Link naar reactie
De vraag is dan natuurlijk FLOOR, WAT DAN WEL ???????? :wave:

Precies Floor als je dit weet dat het niet werkt (bij een Z4) wat dan wel.

En bij mij werkte het wel (Z3) of vind je van niet :thumbup:

Link naar reactie

In het topic raam mechaniek vervangen staat wel een foto van het mechaniek, Wat je kan smeren is het gedeelte kabel wat uit de buiten kabel komt maar daar zit het probleem niet .

het zit in de stukjes buitenkabel die in een bocht lopen en daar gaat vocht in staan met als gevolg roest (piepen) en dan is het wachten tot de kabel breekt.

Op de geleiders zitten wel kunstof (teflon) blokjes maar die geven eigenlijk geen probleem.

Link naar reactie
In het topic raam mechaniek vervangen staat wel een foto van het mechaniek, Wat je kan smeren is het gedeelte kabel wat uit de buiten kabel komt maar daar zit het probleem niet .

het zit in de stukjes buitenkabel die in een bocht lopen en daar gaat vocht in staan met als gevolg roest (piepen) en dan is het wachten tot de kabel breekt.

Op de geleiders zitten wel kunstof (teflon) blokjes maar die geven eigenlijk geen probleem.

Kan het niet zijn dat er meerdere soorten piepjes zijn (en met meerdere oorzaken dus?)

Mijn ramen piepen soms als het heel warm is geweest.

Het is geen hoge piep (zoals een muis piept zeg maar als je 'm langzaam met je duim dooddrukt...), maar meer wat lager en vrij hard (monotoon en ongeveer even hoog als stemgeluid).

Ik dacht eerst dat het de raamrubbers zouden zijn die enigzins verdroogd waren (zo klinkt het namelijk wel), maar ik begin nu toch te geloven dat het ergens van binnen komt. Ik voel tijdens de piep niet de raamrubbers excessief trillen. Het trilt een beetje net als dat de hele deur dan een heel klein beetje trilt.

Ik heb de deur nog niet opengemaakt, dus heb ook nog geen onderzoek kunnen doen..

Kan ik gelijk dat blikkerige geluid aanpakken :wave:

Link naar reactie
Het is geen hoge piep (zoals een muis piept zeg maar als je 'm langzaam met je duim dooddrukt...),

dierenbeul :D

Link naar reactie

WD40 is een ontvetter dat is nieuw :D :hamer:

Het is dus een :

Roestverwijderaar, smeermiddel, contactspray, anticorrosiespray en onderdelenreiniger in één!

Zie voor de ongelovigen onder ons :

WD40

Link naar reactie
dierenbeul :lol:

haha, dat was alleen maar om een reactie uit te lokken :D . Maar een wilde muis in het nauw gedreven piept wel behoorlijk hard :hamer:

Muizen zijn overigens heel smerig ongedierte als je er last van hebt :angry:

Link naar reactie

Na alle nuttig tips <_< te hebben gelezen .ben ik er wel achter dat het gesmeerd moet worden.

Voor een piepje ga ik geen mechanische vervangen .

Nu mijn vraag hoe krijg ik het deurpaneel eraf ,zonder het te beschadigen :angry: .

Grt Hans

Link naar reactie

Als ik alles zo lees dan neemt niemand de moeite om eens te kijken naar het topic wat ik er over gemaakt heb, Daar zie je toch duidelijk een foto hoe het deurpanel er af moet.

Link naar reactie
Als ik alles zo lees dan neemt niemand de moeite om eens te kijken naar het topic wat ik er over gemaakt heb, Daar zie je toch duidelijk een foto hoe het deurpanel er af moet.

Ik ben aan het zoeken geweest maar kon niets over een deurpaneel gevonden krijgen .

Kun je me de link eens sturen :P .

BVD Hans

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in