Ga naar inhoud

Berekenen BPM bij importeren uit buitenland


Aanbevolen berichten

Ben bezig met het invullen van het BPM formulier voor komende vrijdag 6 mei, dan wordt mijn Z4 gekeurd en moet k het BPM formulier inleveren.

Ik loop tegen vraag 2d aan van het formulier berekening BPM.

De uitstoot van mijn Z4 is 206.

Als ik ga rekenen volgens het formulier dan geldt de volgende formule

206 - 180 = 26

26 x 202 = 5.252

5.252 + 4.270 = 9.522 euri ivm de co2 uitstoot, dat lijkt mij heeeeeeeeeeeeeeel erg veel.

Welke fout maak ik :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Autoweek komt uit op:

BPM berekening 2003

catalogusprijs (netto) € 28.709

BTW (19,0%) € 5.455

BPM (45,2%) € 12.976

BPM brandstoftoeslag € -1.540

BPM toeslag energielabel € 0

BPM toeslag CO2-uitstoot € 0

catalogusprijs (bruto) € 45.600

BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 85.998%) € 1.601

BPM berekening 2011

catalogusprijs (netto) € 28.709

BTW (19,0%) € 5.455

BPM (19,0%) € 5.455

BPM brandstoftoeslag € -824

BPM toeslag energielabel € 0

BPM toeslag CO2-uitstoot € 11.542

catalogusprijs (bruto) € 50.337

BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 85.998%) € 2.265

Dus bij vraag 4a neem je de "historische bruto BPM" als basis.

Link naar reactie
Ik heb u toch een berekening per post gestuurd, is die niet aangekomen??

Ik kom nu met de opties die u heeft aangegeven en een Co2 uitstoot van 216gram, op een te betalen BPM bedrag van 1.824 Euro

Waar zit het verschil van ruim € 200,-- in vergelijking met bijvoorbeeld de berekening op autoweek? Is dat het aantal opties die zijn opgevoerd? Ik heb altijd de berekening gevolgd op BPM berekenen.com(zelfde als autoweek) en nooit problemen gehad met douane.

Link naar reactie
Waar zit het verschil van ruim € 200,-- in vergelijking met bijvoorbeeld de berekening op autoweek? Is dat het aantal opties die zijn opgevoerd? Ik heb altijd de berekening gevolgd op BPM berekenen.com(zelfde als autoweek) en nooit problemen gehad met douane.

Ik denk inderdaad dat de opties het verschil maken en wanneer je de de CO2 uitstoot (te vinden op de CVO) invult krijg je ook een iets ander resultaat, Goozeman heeft mij zijn opties in een pm gestuurd en heb die dus aangevinkt bij de uitvoering-opties. Ik werk met exact dezelfde software dan de douane (in ieder geval de douane te Zwolle) en heb geen ervaring met de calculator op autoweek of bpm berekenen.com

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Waar zit het verschil van ruim € 200,-- in vergelijking met bijvoorbeeld de berekening op autoweek?

Autoweek is dan ook wel een amateuristische website, waar ze pretenderen verstand van zaken te hebben.. :thumbup:

Link naar reactie

Dan maar amateuristisch..... scheelt wel € 200,--! Maar zal inderdaad wel in de opties, en de daarmee gepaard gaande, nieuwprijs zitten. Heb tot nu toe elke keer BPMberekenen.com gebruikt en dat werd elke keer geaccepteerd door douane Roosendaal. Zelfs 1 keer gehad dat de douane zelf met een paar tientjes lagere BPM kwam.

Link naar reactie

Die berekening van autoweek is gewoon goed; maar de hele clou is dat de opties natuurlijk ook nog in de aanschafprijs verdisconteert moeten worden (zoals de wet dat vereist).

Doe je dat (willens en wetens) niet, dan ben je eigenlijk de boel aan het oplichten.

De vraag is of je daarvoor gestraft kan worden. De belastingdienst is natuurlijk de controlerende instantie, dus als zij het niet aanstippen...

Jouw 'foute' opgaaf kan natuurlijk gevolg van een foutje zijn. Ze kunnen denk ik hoogstens lastig worden (vereisen dat de auto langskomt en de hele auto doorlichten).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.