Ga naar inhoud

Tips & Tricks voor een zo'n laag mogelijke BPM


Aanbevolen berichten

Op 6 mei ga ik met mijn Z4 2.5i naar het RDW om deze in te voeren en APK te laten keuren.

Na het eea te hebben gelezen stelde ik mijzelf de volgende vraag, en hoop dat iemand een antwoord heeft.

Je kunt de afschrijftabel gebruiken maar ook de inkoopwaarde voor de handel.

Ik vermoed dat de laagste waarde tot stand komt dmv de handel. Ik zou deze wagen kunnen aanbieden bij

ikwilvanmijnautoaf.nl en deze waarde kunnen overleggen als zijnde de waarde die de handel ervoor over heeft.

Is dit bekend bij een van de forumleden ?

Alvast bedankt !

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ligt er een beetje aan hoe oud je Z4 is. Is deze van 2003/2004 dan kan je volgens mij beter de afschrijvingstabel gebruiken. En natuurlijk zoveel mogelijk opties verzwijgen...... Ik heb vorig jaar 2 BMW`s geimporteerd en bij geen van beiden heeft de douane de auto daadwerkelijk bekeken. Succes!

Link naar reactie
Ligt er een beetje aan hoe oud je Z4 is. Is deze van 2003/2004 dan kan je volgens mij beter de afschrijvingstabel gebruiken. En natuurlijk zoveel mogelijk opties verzwijgen...... Ik heb vorig jaar 2 BMW`s geimporteerd en bij geen van beiden heeft de douane de auto daadwerkelijk bekeken. Succes!

Zo werkt de afschrijvingstabel niet!!

De douane (althans in Zwolle) werkt met Autotelex-autodigitaal (dat is een BPM berekeningsprogramma) en dat programma geeft na het invoeren van het bouwjaar, motortype, transmissie en opties automatisch 2 waarden aan (1 op afschrijving en 1 op handelswaarde) waarvan de laagste (mag je hopen) gebruikt wordt. Ik weet niet wat uw auto gelopen heeft maar ik heb hem bij autodigitaal ingevoerd met de door u aan mij gestuurde opties en een kilometerstand van 100.000km en dan is het te betalen bedrag op basis van afschrijving 1.824 Euries en op basis van handelswaarde 3.341 dus voor u totaal niet interessant!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.