Ga naar inhoud

Ook een raar geluid


HAL2001

Aanbevolen berichten

Ook mijn Z3 rammelt. Maar i.t.t. die van Eroch lijkt het geluid van rechtsachter te komen. Roodkapje heeft er al even naar gekeken. Niet uitgebreid omdat ik er niet speciaal voor kwam dus wellicht dat een betere zoektocht nog iets meer kan opleveren. Ondertussen hoop ik dat iemand hier een tip heeft. Ik blijf natuurlijk het topic van Eroch meelezen maar ik krijg steeds meer het vermoeden dat het bij mij iets anders is.

Overigens zijn de remmen al uit elkaar geweest.

Hoe klinkt het? Ik heb nog geen opname maar het klinkt alsof er iets enorm los hangt. Het is metaal tegen metaal en het is alleen maar hoorbaar als je over oneven terrein rijdt. Je hoort het bijvoorbeeld heel goed als je over een weg rijdt die bestaat uit stenen i.p.v. asfalt. Kleng, kleng, kleng snel achter elkaar. Ik vermoed dat, als je langs de kant van de weg staat en ik kom voorbij, denkt: "wat een rammelbak..."

Met de kap dicht hoor ik het bijna niet maar nu ik veel open rijd, wordt het echt storend.

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Grappig, Ruud heeft net een handremkabel vervangen. Misschien dat de andere dan ook moet? Is er een truc om er achter te komen of het de kabel is? Is dat die fameuze methode waarbij je even met een licht aangetrokken handrem moet rijden?

Link naar reactie

Weights inside the rear bumper? Also something I remember reading on another Z forum.

They are supposed to give the body an impression of greater rigidity - don't know how.

These are large chunks of cast iron, free to pivot on rubber bushes, and should have rubber bumpers on each end where they hit the inside of the bumper, but these often fall off.

Dealers often wrap them in bubble wrap!

The weights are shown quite clearly towards the bottom of this article:

http://www.waycoolinc.com/z3/essentials/fi...tch/Trailer.htm

HT

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik heb ook al een tijdje last van een vreemd rammelend geluid, ik hoor het voornamelijk als ik over hobbelig wegdek rij. Rij ik open dan hoor ik het niet en met mij hardtop er op hoor ik het ook minder. Het geluid lijkt achter de bestuurdersstoel vandaan te komen.

Het geluid klinkt als een schroefje in een kopje dat heen en weer geschud wordt.

Ik heb hier al eens een beetje rond gekeken hier op het forum naar vergelijkbare problemen, maar dat heeft nog niet geholpen.

Mijn vermoeden is dat het of in de softtop zit (niks kunnen vinden) of in mijn gordelspanner aan de bestuurderskant (deze rolt niet helemaal goed terug).

Hebben jullie nog tips waar ik naar zou kunnen kijken?

Link naar reactie

Hal2001,

Ik heb het ook gehad na het vervangen van de handremkabel. Gewoon nog eens goed nastellen en het probleem is opgelost. Een nieuwe kabel rekt namelijk altijd iets uit, hierdoor gaat het dan weer rammelen

succes

Leon

Link naar reactie

Vreemd want met de hardtop erop is je softtop ook open en zou je ook niets moeten horen als het daar aan zou liggen.

Of je heb teveel last van buitengeluid wanneer je open rijdt.

Maakt het nog uit of je met/zonder gordel om rijdt?

Link naar reactie
Net even met licht aangetrokken handrem gereden, maar dit lijkt het niet te zijn. Geluid verdwijnt dus niet...

Heb je al een keer gekeken of het de passagiersstoel is? Als die bij mij helemaal tegen de achterkant aan staat en er zit niemand in, dan maakt deze een klapperend geluid. Een tikkie naar voren en het is weg.

Link naar reactie
Heb je al een keer gekeken of het de passagiersstoel is? Als die bij mij helemaal tegen de achterkant aan staat en er zit niemand in, dan maakt deze een klapperend geluid. Een tikkie naar voren en het is weg.

Nee, dat is het niet. Het geluid komt van achter de bestuurdersstoel.

Vreemd want met de hardtop erop is je softtop ook open en zou je ook niets moeten horen als het daar aan zou liggen.

Of je heb teveel last van buitengeluid wanneer je open rijdt.

Maakt het nog uit of je met/zonder gordel om rijdt?

Dat is een goede, zou ik niet weten (rijd altijd met gordel om). Ga het eens proberen v/d week.

Link naar reactie

Twijfelend over de eenvoud van onderstaande toch maar gepost.

Over geluid gesproken bij oneffen terrein heb ik ook wel eens iets meegemaakt.

Ik had online een nieuwe uitlaat besteld en het verschil was dat bij de bocht ,welke over de achteras loopt, deze niet voorzien was van een vlakke kant.

Het gevolg hiervan was dat alleen bij oneffen terrein de uitlaat tegen de achteras tikte (was ook na demontage duidelijk te zien).

Nadat ik zelf zachtzinnig met harde tik :thumbup: de bocht zelf voorzien had van een vlakke kant was geluid weg.

Link naar reactie

@ZZZimbabwe, dat klink ook als iets waar ik zeker eens naar moet kijken (hoe eenvoudig ook). Ik heb alleen geen brug ter beschikking, dus moet ff kijken of ik er zo bij kan...

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Tijdens een andere klus, toen de handrem helemaal bloot lag, kwam ik op het idee om de moertjes op de handremhevel (hoe noem je dat ding eigenlijk?) een paar slagen te geven. Ik weet niet hoe vast die dingen moeten zitten dus ik heb ze maar niet muurvast gedraaid, maar het gevolg is wel dat mijn rammel vrijwel weg is. Ik zou graag weten hoe vast die moertjes moeten zitten. Als ze nog vaster mogen dan zou ik dat graag ook eens proberen.

Maar voorlopig erg blij mee. :thumbup:

Link naar reactie

@hal2001, waar zitten die moertjes precies? Heb je misschien een foto?

Al denk ik toch echt dat de rammel bij mij in de softtop zit. Zodra ik open rij heb ik nergens last van...

Link naar reactie
@hal2001, waar zitten die moertjes precies? Heb je misschien een foto?

Heb geen foto maar als je de handremzak los trekt zie je aan weerskanten van de hevel moertjes zitten die de handremkabels spannen. Die zijn het. Kan niet missen.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.