Ga naar inhoud

z3 voor fun-kilometers

elisa

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

eerst maar eens voorstellen; Elisa, werkzaam als maatschappelijk werkster en daarnaast studente orthopedagogiek. Getrouwd, kids en al dat gedoe nog meer..

Heb me in 2010 hier al laten registreren omdat ik een mooie z3 op het oog had. Is toen niets geworden omdat er een leuke motor 'tussen kwam fietsen' en die kon ik echt niet laten schieten. Toer dan ook met veel plezier daar ook aardig wat kilometertjes mee weg.

Maar...nu heb ik een auto voor woon-werkverkeer gekregen van mijn werkgever waar ik echter geen prive kilometers mee mag maken. Voor die paar (fun)kilometers heb ik wel weer een auto nodig en nu heb ik een hele mooie z3 uit 2001 met 113.000km op de teller op het oog.

Mijn man zit echter te zeuren dat het volslagen idioot is om zo'n auto aan te schaffen waar ik gemiddeld slechts zo'n 100 kilometer in de week mee ga rijden. Volgens hem heeft zo'n z3 daar zwaar onder te lijden, o.a uitlaat etc.....

Is dit inderdaad een volslagen idioot idee of..is mijn man misschien een volslagen idioot? :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Naast een daily driver en een motorfiets hebben wij ook de ZZZ als

3e vehicel ....leuk voor samen..... :thumbup:

We rijden ongeveer 1500 km per jaar ermee......

Dus die 5000 km die je veronderstelt te maken,... :muur:

Neem die "idioot" :P eens mee met mooi weer, je hebt kans dat het dan dringen wordt

wie 'm dan mee mag nemen.... :thumbup:

Link naar reactie

Hou het maar op het laatste, je man spoort echt niet :muur: laat maar snel wat :P zien en de spec's

heel veel plezier met je goede keuze en bijzondere goede smaak, en laat die echtgenoot maar gewoon thuis. :thumbup:

Gewoon aanschaffen die prachtige bolide :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

Advies van mijn kant: neem een 2.8, kun je geen buil aan vallen. Ik rijd er dagelijks 40km mee en nog steeds zonder problemen.

Suc6! :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

Ach er zijn zedjes die na 7 jaar 6000 km op de teller hebben, dat is +/- 18km p/w

ik rij ook geen 100 km per week en voor zover ik het zie lijdt de zzzz er niet onder :thumbup:

Dus gewoon doen en lekker genieten, enne als je man er een keer mee wilt rijden dan zeg je gewoon

dat DAT slecht is voor jou zzztje

Succes we gaan ervan uit dat jij zaterdag een zzz koopt :thumbup:

Link naar reactie
..is mijn man misschien een volslagen idioot? :thumbup:

Als hij met jou getrouwd is, is het dus geen idioot :thumbup: maar een zgn Lucky Bird.

Ps. Een BMW zal er echt niet onderlijden als je weinig km maakt.

Sterker nog, Als het een mooie is, met deze km stand + 5000 km/jaar, zul je de komende jaren nauwelijks afschrijving/jaar hebben.

Pas alleen op dat je nu dus niet te veel betaalt!

Link naar reactie
Volgens hem heeft zo'n z3 daar zwaar onder te lijden, o.a uitlaat etc.....

Dat zou dan bij een andere auto ook zo zijn, kun je toch beter in een Zzzet rijden.

En als je dan een tourtje maakt moet je eens kijken hoe snel je meer dan die 100km maakt.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Hallo allemaal,

Welkom hier <_<

Zoals een irritant energie maatschappij-tje altijd zegt.. IK ZEG DOEN!

Het zal je goed bevallen zo'n Z3.. en die 100km per week zullen er wel meer worden. :thumbup:

lekker de bijtelling van je zakelijke auto pakken,.... je lijkt wel gek :thumbup:

Volgens mij betreft het geen bijtelling daar het voor woon-werk verkeer is waar ze geen prive km's mee mag rijden.. :P

Link naar reactie

Een betere keus kun je niet maken, Eliza.

Ik mocht wèl privekilometers rijden met de auto van het werk, maar daarnaast 'mocht' ik ook de bijtelling via de belasting gaan betalen, ieder jaar op basis van nieuwwaarde.

Ik 'mocht' ook een bijdrage aan mijn werkgever betalen, netto per maand en 'mocht' ook het benzineverbruik in het buitenland (Frankrijkliefhebber) gaan betalen.

Kortom, dan zit je in een auto die je in eerste instantie NOOIT privé zou kopen en is privé autorijden nog steeds geen PLEZIER!. :thumbup:

Dus ook voor ons een mooie Z3! Eerst een 1.8 gekocht uit 1998, maar die was uiteindelijk toch te braaf. <_<

Vooral wanneer je van een motor afkomt (ook plezier kilometers) gaat dat toch parten spelen, of je wilt of niet... Houd daar rekening mee...

Afgelopen maand hebben we de knoop doorgehakt en een Z3 2.8 uit 1998 aangeschaft.

WAT een geweldige auto.... 128.000 km op de teller en een PLAATJE om te zien (Foto's vind je op het forum, van zowel de 1.8 als de 2.8).

Enne.... omgerekend voor de helft van de leasebak... De andere helft reserveren we voor onderhoud. Maar de motoren zijn zo betrouwbaar (heel lang BMW ervaring, ook privé :-) dat we ons daar geen zorgen over maken!

Dus: kijk goed rond, er is heel veel te koop, maar blijf positief kritisch.

En dan: heel veel plezierige kilometers, want daar kun je zeker vanuit gaan! :thumbup:

Link naar reactie

Afspraak staat!

Het is een hele mooie Oxford Green 1.9i uit 2001. vraagprijs 10.850,- inclusief apk en afleverkosten. Staat in Raalte bij Jonkman.

nou begin ik wel ineens te twijfelen of het niet beter is om naar een 2.8 te kijken...

Maar ach, ook op de motor ben ik niet echt een scheurbeest hoor, de enige bekeuring die ik had wegens te snel rijden was tijdens rijles :guitar: Was op de snelweg waar aan de weg gewerkt werd en je mocht daar 90km

Ik hoorde via t oortje mijn rijleraar wel wat brabbelen iets in de trant van; denk aan je snelheid.

Dus ik dacht oke, dan trap ik em ff verder aan, want ik zal wel weer te langzaam gaan :thumbup: . en flits....grrr

Link naar reactie

Hoi Elisa,

Heb even gekeken op de site van Jonkman, ziet er best wel goed uit, let wel op een aantal dingen zoals de spiegels (inklapbaar en de voetjes) en of er vocht in de kofferruimte zit en vooral of de Z wel alle beurten heeft gehad, niet alleen op papier, maar ook daadwerkelijk (laat b.v. het benzinefilter controleren op de datum), bij mijn Z waren b.v. de beurten op papier wel gedaan , maar in werkelijkheid waren de bougies en filters nog nooit vervangen :guitar:

Veel succes morgen :thumbup:

Link naar reactie
Ik ben benieuwd wie we al eerst gaan zien op een forumrit...... jou of je man :D

Mij tulek! :m:

ik mocht van hem zelden achterop z'n Harley en heb toen uit pissigheid zelf m'n A-tje gehaald en een motor gekocht.

Moet er nog eens stevig over nadenken of ie wel naast me mag zitten straks :thumbup:

Thnx Beertje, zal em zo eens bekijken!

Link naar reactie

Elisa,

Ik zou zeker kijken naar een iets zwaardere motor, een kameraad van me had een 1.9 op het moment dat bij mij de 2.8 op de stoep stond, moest ie 1 en ander toegeven.

De 2.8 rijdt soepeler en daar komt bij dat de mijne een automaat is, helemaal top als je rustig wilt cruisen.

Wil je echter wat vlotter rijden is dat ook geen probleem en de sport stand is helemaal leuk.

Het voordeel is ook dat de 2.8 een wide body is (eentje met een lekkere dikke kont)

Ik wens je in ieder geval veel plezier en wijsheid toe met je zoektocht naar het vinden van de voor jouw geschikte ZZZ

Groet,

T :upsidedown: m

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.