Ga naar inhoud

Centrale deurvergrendeling als ik op de rem trap..

Aanbevolen berichten

Hi jongens,

Mijn Z3 2.8 is met een alarmsysteem gekomen waar ik heel tevreden over ben, maar 1 van de handige features die ik had lijkt te zijn verdwenen :nono:

Wanneer de motor contact had, of liep, en ik twee keer op de rem drukte, werden al mijn portieren + kofferbak vergrendeld. Superhandig! Nu lijkt dat echter te zijn verdwenen? Dat doet 'ie niet meer! Ik heb even gezocht op het forum maar kon hier niks over vinden, is iemand bekend met dit systeem? Centrale deurvergrendeling op afstand en gewoon werkt wel als normaal. Alleen deze handige feature moet ik nu missen.. anders wordt het even het inbouwbedrijf van het alarm opbellen!

;)

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Enzo,

Klopt het zit op sommige alarmsystemen, valt mij alleen op dat het vaak op niet gecertificeerde alarmen zit, maar ik kan het mis hebben.

Mijn ervaring met aftermarkt alarmsystemen is dat ze na verloop van een aantal jaren toch wel wat kuren gaan vertonen. Het blijft lichte electronica die achteraf wordt ingebouwd, onderhevig is aan trillingen omdat de kasten niet stevig worden vastgezet. Vaak en zeker als de verzekering er niet meer om vraagt haal ik ze er op verzoek uit. Niemand heeft wat namelijk aan valse meldingen door sensoren, startblokkeringen die niet meer werken of juist spontaan gaan werken onder het rijden etc etc.

Vaak valt het me op dat, en dat geldt ook voor de gecertificeerde alarmen, vaak niets of maar gedeeltelijk de aansluitingen zijn gesoldeerd. vaak kom ik van die scot lockjes tegen. Geloof me naar een aantal jaren gaan die dingen speling krijgen en gaan ze storingen veroorzaken. Ook de Blauw/rood/gele ampies kunnen dat gaan krijgen als ze niet goed zijn aangeknepen. Dat is ook de reden dat ik alles soldeer.

Ik denk dat je het hierin moet zoeken, dus dat betekent handleiding van het alarm doorlezen, evt het merk en type opzoeken en de handleiding opzoeken op internet, dan de draad(en) volgen, ik denk dat die vanaf je rempedaal zo te zien is.

Dan kijken of er scot lockies of ampies zitten, die vervangen door te solderen en dan kijken of alles weer werkt, zo niet zal het waarschijnlijk een relais schakeling zijn op de printplaat van het alarm die is doorgebrand. Dat kan komen door een "zwaar"stroom vragende deurvergrendeling, en een te licht relais op de printplaat. Als je alarm nog onder garantie valt kan je het door de fabrikant laten repareren, anders zou ik een electronica onderdelenzaak opzoeken( zit er volgens mij een in amstelveen) en die dan even een ander relais erop laten solderen.

In ieder geval succes

Groet

Leon

Link naar reactie

Thanks voor de reply Leon,

Nu weet ik toevallig dat ADOPAT, Patrick, uit Amsterdam en nog iemand anders die ik bij Ruud in Reeuwijk sprak hetzelfde alarmsysteem hebben, zelfde afstandsbedieningen ook.. en het beviel hun ook perfect!

Toevallig heb ik een tijdje terug met ADOPAT afgesproken om zijn Z even te bekijken en toen hij zag dat wij hetzelfde systeem hebben, vroeg hij mij of ik ook last had van het feit dat die functie niet meer werkt.. Maar toen werkte het nog bij mij! Nu is het in mijn Z dus ook weg ;) dat is wel heel frappant!

Patrick denkt dat het aan een combinatie op de sleutel ligt; combinatie van knopjes die het in de war heeft gebracht. Zou kunnen. Gelukkig heeft hij nog een handleiding ergens die hij heeft beloofd voor me op te zoeken en hij gaat het deze of volgende week uitvogelen.. heb hem vanmiddag gesproken. Dus to be continued!

Denk alleen niet dat het zozeer aan het alarmsysteem op zich ligt. Werkt verder goed.

Op mijn vorige Z3 zat een origineel alarmsysteem, en daar had ik alleen maar problemen mee :nono:

Oh en edit: het is wel gecertificeerd! :lmao: althans, een certificaat voor Klasse 3 heb ik..

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in