Ga naar inhoud

importeren uit belgie


Aanbevolen berichten

Een paar jaar geleden heb ik een auto uit de BRD geimporteerd, fluitjevan een cent.

Nu wil ik een z4 uit belgie halen, heeft iemand ervaring, gaat met name om

terug naar nl rijden, erzekering regelen voor die dag, wat moet ik meekrijgen waaruit de eigendom blijkt.

Meer tips zijn welkom.

Woudsend heb jij toevallig tips meen me te herinneren dat je onlangs bij onze zuiderburen bent geweest

20-4-2011

Auto staat te koop bij JUMA te Belgie een BMW dealer, met 1 jaar garantie, dan mag je toch verwachten dat het goed zit ?

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Dat sommige Belgen zo onbetrouwbaar als wat zijn, daar zou ik rekening mee houden.

Uit ervaring kan ik je zeggen dat sommige Belgen kilometerstanden terug kunnen draaien op een manier die noch de ANWB bij een aankoopkeuring, noch de BMW dealer bij een keuring kan vaststellen, en die Belgen er dan ook niet voor schromen om deze zo erg terug te draaien dat je met je oren staat te klapperen als je hoort wat de werkelijke kilometerstand is. :thumbup: Om dat tegen te gaan, kun je - en imho MOET je - van de verkoper verlangen dat hij je een actuele Car-Pass overlegt. Actueel is dan maximaal een week oud. Zelfde idee als de Nationale Autopas bij ons, maar dan van overheidwege verplicht en daarmee betrouwbaarder. Die kan de verkoper eenvoudigweg verkrijgen voor grofweg EUR 7,- door even langs een keuringsstation te rijden. Nooit een auto kopen zonder dus!

Verder zou ik van een Belg in ieder geval nooit meer een auto kopen waar nog iets aan moet gebeuren, zoals bijvoorbeeld andere banden / velgen, wat steenslag wegwerken, etc. Niks ten nadele van de meerderheid aan 'goede' Belgen, maar mijn ervaring is dat sommige Belgen zich er dan met een Jantje van Leiden van afmaken en zich daarbij verschuilen achter in hun perceptie verantwoordelijkheden van anderen als "het mocht toch niet van mijn baas", "de lakstiften bij de BMW dealer waren op", "de bandenleverancier kon toch niet leveren", etc. ... Ik zou dan gewoon een lagere koopprijs verlangen en het zelf doen.

Zoals al gezegd: kijk uit!

Link naar reactie
  • Administrator

Dat heet - in ieder geval in mijn geval - "Door schade en schande wordt men wijs". Als gezegd, dit zal ongetwijfeld wel slechts voor sommigen gelden. Maar als je wat eenvoudige tips kunt opvolgen om de kans te verkleinen dat die sommigen je bedonderen zou ik het zeker niet nalaten ...

Link naar reactie
We gaan je nu toch een beetje anders bekijken Frank :lachen: :banaan:

Het gaat hier om een officiele bmw dealer Juma in Mechelen met 1 jaar garantie.

Z4 uit 2003 55ooo km op de teller en schadevrij.

Moet kunnen toch.

Enige wat ik niet mooi vind is dat notenhouten gebeuren wat normaliter chroom zou moeten zijn.

Anderzijds denk ik wel een scherpe prijs met 1 jaar garantie, toch ?

Link naar reactie

Patrick (ZZZwoudsend) heeft een maand of wat geleden een Z uit Belgie ingevoerd, even PM aan wagen lijkt me.

Wordt de auto aangeboden met "Europlus" garantie? Daar hebben wij goede ervaringen mee. We hebben onze Mini Cooper bij BMW/Mini Dusseldorf gekocht, met 1 jaar Europlus. En als er wat is (tot nu toe jammergenoeg nieuw radiator, nieuw wiellager en nieuwe klepdekselpakking nodig gehad) wordt de diagnose gewoon bij de lokale BMW/Mini dealer in Echt gedaan, reparatie vantevoren goedgekeurd en ook daar uitgevoerd. Aanrader dus!

Dacht ik ook al...

Nou, als we samen gaan toeren check ik wel 's morgens op de parking of jullie niet 's nachts stiekum benzine hebben overgepompt van de ene coupe naar de andere.... :banaan: :lachen:

Link naar reactie
Het gaat hier om een officiele bmw dealer Juma in Mechelen met 1 jaar garantie.

Juma in Mechelen is betrouwbaar, al jarenlang BMW dealer.

Heeft zelfs een historiek met BMW racewagens, reed jaren in toerwagenklasses en won verschillende jaren de 24 u van Francorchamps in officiële BMW dienst.

Zijn zoon is trouwens nu aktief voor BMW met het RBM team. Volgend jaar worden die één van de officiële DTM teams.

Juma - RBM

Link naar reactie

Ik heb inderdaad een paar maanden geleden een Z4 vanuit Belgie geimporteerd. Ik heb deze gekocht bij Centrauto Wijnegem (BMW dealer). Laat ik allereerst zeggen dat het hele proces mij prima is bevallen. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik graag weer zaken doe met onze zuiderburen. Ik herken die uitspraken over onbetrouwbaarheid dus absoluut niet.

Annyway...ik heb gebruik gemaakt van transit platen en heb de auto zelf terug gereden. Deze platen worden inclusief verzekering verkocht en zijn - in mijn geval dan - 4 weken geldig. Ik heb daarnaast specifiek voor NL nog wel een verzekering op chasis nummer er bij afgesloten

Transitplaten kan je in principe enkel in Brussel aan het DIV transitloket bekomen. Er zijn wel echter bedrijfjes die de papierwinkel voor je willen doen.

DIV Loketten Transit & Internationale platen

Postadres:

FOD Mobiliteit en Vervoer

Mobiliteit en Verkeersveiligheid

Directie Wegverkeer - DIV Transit

City Atrium Vooruitgangstraat 56

1210 Brussel (Sint-Joost-ten-node)

Toegang tot de DIV loketten van het gebouw City Atrium kan enkel via het volgende adres:

City Atrium

Vooruitgangstraat 60

1210 Brussel (Sint-Joost-ten-node)

In mijn geval heeft de dealer de transit platen voor me geregeld. Was in twee dagen gepiept. Koste me totaal ongeveer 300 euro. Dit kan goedkoper als je het zelf helemaal afhandelt maar ja...dan moet je dus ook zelf naar Brussel met de hele papier winkel. Ik heb dus voor gemak gekozen.

Link naar reactie
Transitplaten kan je in principe enkel in Brussel aan het DIV transitloket bekomen. Er zijn wel echter bedrijfjes die de papierwinkel voor je willen doen.

DIV Loketten Transit & Internationale platen

Het kan zijn dat je geen "wachttijden" riskeert bij deze dienst, maar algemeen is momenteel een wachttijd van een aantal weken eerder regel bij de dienst DIV. Reden hiervoor is dat sinds begin 2011 zowel nieuwe als tweedehands voertuigen in Belgie het nieuwe europese kenteken moeten hebben. Vroeger kon je een tweedehands auto gewoon op je eigen kenteken inschrijven. Dus verzekeringsmakelaar inlichten, dienst DIV de papieren toesturen en je kon verder met je nieuwe auto. Nu moet iedereen een nieuw kenteken aanvragen en dit zorgt dus voor wachttijden... :nono:

En nog bedankt voor de positieve kommentaar ;)

Link naar reactie
Dat sommige Belgen zo onbetrouwbaar als wat zijn, daar zou ik rekening mee houden.

Uit ervaring kan ik je zeggen dat sommige Belgen kilometerstanden terug kunnen draaien op een manier die noch de ANWB bij een aankoopkeuring, noch de BMW dealer bij een keuring kan vaststellen, en die Belgen er dan ook niet voor schromen om deze zo erg terug te draaien dat je met je oren staat te klapperen als je hoort wat de werkelijke kilometerstand is. :guitar: Om dat tegen te gaan, kun je - en imho MOET je - van de verkoper verlangen dat hij je een actuele Car-Pass overlegt. Actueel is dan maximaal een week oud. Zelfde idee als de Nationale Autopas bij ons, maar dan van overheidwege verplicht en daarmee betrouwbaarder. Die kan de verkoper eenvoudigweg verkrijgen voor grofweg EUR 7,- door even langs een keuringsstation te rijden. Nooit een auto kopen zonder dus!

Verder zou ik van een Belg in ieder geval nooit meer een auto kopen waar nog iets aan moet gebeuren, zoals bijvoorbeeld andere banden / velgen, wat steenslag wegwerken, etc. Niks ten nadele van de meerderheid aan 'goede' Belgen, maar mijn ervaring is dat sommige Belgen zich er dan met een Jantje van Leiden van afmaken en zich daarbij verschuilen achter in hun perceptie verantwoordelijkheden van anderen als "het mocht toch niet van mijn baas", "de lakstiften bij de BMW dealer waren op", "de bandenleverancier kon toch niet leveren", etc. ... Ik zou dan gewoon een lagere koopprijs verlangen en het zelf doen.

Zoals al gezegd: kijk uit!

Haartjes... in mijn nek... omhoog... grrrr... zwijg pj :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
Haartjes... in mijn nek... omhoog... grrrr... zwijg pj :rolleyes:

Ja sorry PJ en iedere andere zuiderbuur die het allemaal wat denigrerend / generaliserend / [...]* vindt. :kisstogether: Maar het is in mijn geval een waargebeurd verhaal - waar een paar Belgen bij betrokken zijn - dat mij al sinds 2009 bezig houdt, mij tot nu toe vele duizenden euro's gekost heeft en waar ik er meer dan een jaar alles aan doe om mijn schade zoveel mogelijk te beperken. Je kunt je voorstellen dat ik er daardoor iets feller in zit. Ik sta als het ware op en ga naar bed met de gedachte aan die paar :discussie: :rant: :hamer: Belgische idioten.

Ongetwijfeld zijn deze pipo's de uitzondering op de regel, maar met name qua Car Pass (systeem waar 'jullie' toch duidelijk veel verder mee zijn dan 'wij' met onze slecht functionerende Nationale Autopas :thumbup: ); beter voorkomen dan genezen, ik wist niet dat zoiets bestond toen ik de auto kocht. Had ik dat wel geweten, dan had ik de auto nooit meer gekocht ...

Ik twijfel er niet aan dat als je een auto bij de BMW dealer koopt dat het dan wel snor zit (en die geeft bovendien al uit zichzelf de Car Pass) en dat bij de gemiddelde particuliere verkoper je risico ook klein is (in ieder geval niet groter dan in Nederland).

* voltooid deelwoord naar keuze.

Link naar reactie

MAG EEN SLOTJE OP.

AFGELOPEN VRIJDAG BIJ JUMA GEWEEST GOEDE ONTVANGST MET KOFFIE EN KON UITGEBREID DE Z4 BEKIJKEN.

HEERLIJK PROEF GEREDEN IN HET ZONNETJE EN ALLE DOCUMENTATIE INGEZIEN.

KOOP GESLOTEN VOOR EEN MOOIE PRIJS.

DEALER BRENGT WAGEN NAAR DE NEDERLANDSE GRENS EN IK GA DIE DAG LANGS DE RDW OM TE LATEN KEUREN.

KORTOM PERFECT GEHOLPEN BIJ JUMA EEN DEALER DIE IK KWA KLANTVRIENDELIJKHEID ZEKER KAN AANBEVELEN.

BEDANKT VOOR ALLE INFO, KAN NIET WACHTEN TOT IE GEKEURD IS

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.