Ga naar inhoud

Zelf Duitse auto afmelden..? Hoe of wat?

Davids Z3

Aanbevolen berichten

Kon het zo snel niet vinden...

Ik ga morgen wellicht naar een Z4 kijken in Deutschland. Nu is het zo dat de auto nog niet afgemeld is. Verkoper vond het op zich geen probleem om de auto zo mee te geven,dus op Duits kenteken, zodat ik hem zelf kan afmelden.

Hoe gaat dit in zijn werk ? Moet je hiervoor naar Duitsland toe of kan je dat ook gewoon vanuit NL doen ?

Op het internet wordt ik eerlijk gezegd ook nog niet heel veel wijzer...

Iemand :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Volgens mij moet de eigenaar dit persoonlijk doen daar het een persoonsgebonden kenteken is.

Dus ik zou me kunnen voorstellen dat hij je een dag "voorsprong" geeft voordat hij het kenteken "nietig" laat verklaren.

:thumbup: Hij heeft wel veel vertrouwen in je hoor,...... of hij verkoopt de auto van de buurman :sleepy: :sleepy: :sleepy:

Ok... dus in dat geval zou ik de auto afrekenen en meenemen. Verkoper houdt de papieren. Ik stuur het kenteken terug naar Duitsland. Verkoper meld de auto af en stuurt mij de "vrijwaring"of hoe dat ook heet?

Hmm...

Link naar reactie

Kenteken hoeft niet terug naar Duitsland. Mijn verkoper had enkel een foto van de platen nodig. Seizoenskenteken was el wel verlopen

Hou je nog het probleem met verzekering. Of paar dagen extra door verkoper of door nederlandse verzekeraar op chassisnr. Dit laatste doen lang niet alle verzekeraars

Link naar reactie
Kenteken hoeft niet terug naar Duitsland. Mijn verkoper had enkel een foto van de platen nodig. Seizoenskenteken was el wel verlopen

Hou je nog het probleem met verzekering. Of paar dagen extra door verkoper of door nederlandse verzekeraar op chassisnr. Dit laatste doen lang niet alle verzekeraars

Hoe gaat het dan met al het papierwerk ? Ik neem aan dat verkoper mij nog papieren moet toezenden als hij de auto afgemeld heeft?

Link naar reactie

Vreemd verhaal. Hij moet zelf zijn auto afmelden en de kentekenplaten inleveren.

Overtuig je dat de verkoper ook de eigenaar is. Vraag en noteer nummer ID kaart en controler dat aande hand van de documenten/oude facturen etc.

Als je een auto wil kopen en gelijk meenemen, moet je een autoambulance(aanhanger) meenemen en contant geld.

Let op dat je dat tijdig bij je bank bestelt!!!! Kan wel eens en paar dagen duren.

Bij betaling gelijktijdig alle benodigde documenten en autosleutels uit wisselen.

Dit kan je vlgs mij het beste aan de balie van een Bank doen. Het geeft de verkoper het vertrouwen dat je geen vals geld geeft en hij hoeft het niet zelf naar de bank te brengen en geeft jou en veilige omgeving om veel geld over te dragen.

Als de verkoper dat niet wil, zou ik wantrouwig worden

Zodra de auto gekocht is, moet je je verzekeringagent bellen en het chassisnummer doorgeven voor een voorlopige dekking.

Maak daar van te voren afspraken over.

Om de auto naar huis te rijden heb je kenteken platen nodig (de eigenaar heeft zijn platen er dus afgehaald)

Koop je de auto van een garage, kunnen zij transito platen regelen (vraag/bel eventueel vooraf) zal 1 a'2 dagen duren?

In dit scenario moet daar dus en paar dagen blijven?

Je kan de platen ook zelf regelen. Het tijdelijke kenteken moet je bij het plaatselijke Strassenverkehrsamt regelen.

Wat moet je mee nemen:(heb ik verleden week toevallig per mail opgevraagd)

Sie müssen mitbringen:

- Fahrzeugbrief / Zulassungsbescheinigung Teil II

- Fahrzeugschein / Zulassungsbescheinigung Teil I

- Nachweis über Versicherungsschutz für Ausfuhrkennzeichen

- Nachweis über gültige Hauptuntersuchung

- Reisepass

- wenn das Fahrzeug noch zugelassen ist, die bisherigen Kennzeichenschilder mitbringen

- das Fahrzeug muss bei der Zulassungsstelle vorgeführt werden

- Kosten: 30,70€ zuzüglich der Ausstellung evtl. neuer Fahrzeugpapiere

- Ausfuhrkennzeichen sind seit dem 01.07.2010 Kfz-Steuerpflichtig

Je zou 2 lege platen mee kunnen nemen en ter plekke met een viltstift het nummer er op schrijven.

Een ander alternatief is: met 500 euro op zak een rondje rijden en een paar autos bekijken.

Bij keuze/aankoop betaal je 500 euro handgeld, Is het een grote BMW dealer, kun je de rest per bank betalen en daarna de auto ophalen met transito platen

Bij een kleine garage zou ik het risico van vooruitbetaling niet nemen.

De transitplaten+ verzekering kan ook vanuit nederland laten regelen:

http://www.autovoorexport.nl/diensten/transitokenteken

Ga een weekje later met de platen naar duitsland, betaal de auto, monteer de platen en scheur naar huis.

3e mogelijk heid:

Na aanbetaling ga je naar huis, maak een afspraak bij de RDW voor een keuring laat in de middag.

Laat tijdelijk platen maken om in 1 dag naar de RDW te rijden.

Neem deze platen mee naar duitslabd etc. (weet eigenlijk niet of dat "officeel" mag, maar je hebt in iedergeval kentekenplaten op de auto.

Ps Neem in duplo, een koopcontact mee :http://www.faircar.de/autoundservice/kaufvertrag-auto.pdf

Link naar reactie

Auto is inmiddels,na het zien van wat extra foto's, out of the picture! Bleken wat lelijke plekken in het interieur te zitten en op de softtop..en daar zit ik niet op te wachten.

@Henk:

Ik weet natuurlijk wel hoe het invoeren werkt aangezien het niet de 1e keer is dat ik een auto uit DL haal. Heb alleen geen enkele ervaring met het zelf afmelden van een auto en vroeg mij af hoe dat in zijn werk gaat. Evengoed bedankt voor de info natuurlijk!

Heb in NL een adresje waar ik binnen no time een blanco tijdelijk kenteken kan aanvragen.Op de plaats van bestemming vul je alle benodigde gegevens in op de bijgeleverde verzekeringspapieren et voila ( gaat om een verzekering van naar ik meen 4 a 5 dgn)....voorheen ging ik dan direct de volgende dag sóchtendsvroeg naar de RDW voor de chassisnr en papierencheck ( APK doe ik altijd achteraf aangezien er bij eventuele afkeur geen kenteken wordt afgegeven)...dan door naar de Douane etc. etc. Volgens mij kan je tegenwoordig gewoon online een afspraak maken bij de RDW.

Link naar reactie
Heb in NL een adresje waar ik binnen no time een blanco tijdelijk kenteken kan aanvragen.Op de plaats van bestemming vul je alle benodigde gegevens in op de bijgeleverde verzekeringspapieren et voila ( gaat om een verzekering van naar ik meen 4 a 5 dgn

Is dat vergelijkbaar met de link die ik gepost heb?

Hoe doe je het dan met de platen? wit kartonnetje met letters? (als het maar niet gaat regenen :thumbup: ).

Het ziet er naar uit dat ik waarschijnlijk ook diep Dld in moet, om een gewenste uitvoering te halen en heb ook geen zin om 2x800=1600km met een aanhanger te rijden, dus voor mij is het ook actueel.

Link naar reactie

Nope gewoon een echt kenteken. Zou even in mijn administratie moeten kijken voor de contact gegevens. Platen bezorgen zij veelal gewoon zelf aan huis. S'ochtends besteld s'middags in huis als het meezit.

I will let you know!

Link naar reactie

Dat is geheel correct wat dat sprookjes figuur zegt. Echter heeft de Duitse eigenaar wel zijn platen nodig na jouw thuiskomst. :lol:

@David, leuk verhaal van je tijdelijk kenteken maar je zal een toestemming van de belasting moet hebben voor uistel betaling BPM. Kan je zelf overigens via de belasting site regelen ;)

Link naar reactie
Is dat vergelijkbaar met de link die ik gepost heb?

Jouw link ging over het transitokenteken. Daarvoor moet de auto eerst in nederland staan (aldus de rdw)

Een transitoplaat is namelijk niet bedoeld om een auto uit het buitenland naar nederland te halen (maar juist andersom)

Ik heb het zelf destijds laten regelen bij het strassenverkehrsambt precies zo volgens dat lijstje wat je postte :lol: . (je krijgt dan een 'rode exportplaat' (rood blokje) en een groene kaart (WA verzekerd))

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in