Ga naar inhoud

BPM berekening 2011


Aanbevolen berichten

Ik heb een Z4 2,5i (bj. juni 2005)gevonden in Duitsland, deze ga ik waarschijnlijk importeren.

Nu blijken er in de Nederlandse prijslijst van Z4 2 uitvoeringen te zijn nl. 2,5i en 2,5iS.

Op alle gegevens van de huidige eigenaar blijkt dat dit een 2,5i moet zijn, de Duitse prijslijst kent geen

2,5iS :D

Met extra's die er op zitten lijkt het erop dat het hier om een 2,5iS te gaan, maar in de Duitse prijslijst komt hij niet voor.

Wat te doen met de BPM aaangifte:

Toch van een 2,5iS uitgaan of uitgaan van een 2,5i en de opties los erbij ??

Als ik een globale BPM berekening op de website van Autoweek maak dan verschijnen er twee berekeningen t.w.

BPM berekening 2005 en BPM berekening 2011.

Waarvan moet ik nu uitgaan wat ik aan BPM moet gaan betalen.

Iemand ?

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je mag afaik kiezen welke de goedkoopste is, zo lang je maar alle opties aangeeft. (dus òf een iS (waar bijv. climaatcontrole en electrisch dak bij inzit), of een i maar dan met extra climaatcontrole en electrisch dak (welke opties maar van toepassing zijn)

Maar je moet volgens mij wel de nederlandse prijslijst hanteren; niet de duitse.

Maar in duitsland kennen ze idd geen iS. Daar hebben de auto's bijna standaard al al die opties (alleen wij nederlanders zijn zo gierig :schater: )

Doorgaans zal je met de iS met een 2005 berekening het goedkoopst uitkomen lijkt me.

Link naar reactie

Beste Rider,

Ik heb vorig jaar mijn M Coupe uit 2000 ingevoerd vanuit België. Via een handelaar, op het terrein van de RDW Arnhem, kwam in contact met importtaxatie.nl (je hebt wat tijd over in de wachtrij...) en deze wist in 30 min. mijn BPM met zo'n €600,= te verlagen. Is de moeite dus. Zij werken met, door de RDW, erkende taxatie sites en kiezen dan de laagste waarde. Beetje wazig maar hij had een formulier voor mij ingevuld en deze werd zonder dralen door de RDW afgestempeld. Kosten €75,=.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.