Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Heb nog niets anders (kijk naar een cabrio van een ander bekend Duits merk) , maar biedt mijn Z3M, 1997, inmiddels met 115.000km toch maar weer eens te koop aan. Uitgevoerd in cosmos zwart met geheel zwart interieur. Destijds gekocht via Duitse BMW dealer. Boekjes, nota's aanwezig. Als extra's binnenbekleding kap, Domstrebe, diverse chroomaccenten (incl. ruitenwissers) en mooi plexiglas windscherm. Voorbanden zijn nieuw, evenals de wiellagers rondom. Ook het achterruitje is nieuw (origineel). Verder is 3 jaar geleden onder garantie de koppeling compleet vernieuwd. Ook het differentieel is nieuw (waren wat bijgeluiden). Vorig jaar de kleppen bij dealer gesteld met wat andere kleine zaken 700 euro ).Kortom de auto is zeer goed onderhouden, gegarandeerd schadevrij en echt mooi.

(IMG:http://img260.imageshack.us/img260/4861/p1010296q.jpg)

(IMG:http://img682.imageshack.us/img682/4186/p1010293h.jpg)

(IMG:http://img340.imageshack.us/img340/1449/p1010292zq.jpg)

(IMG:http://img168.imageshack.us/img168/2052/p1010291f.jpg)

(IMG:http://img251.imageshack.us/img251/3494/p1010297p.jpg)

Als je het wat lijkt, kom kijken/rijden en doe een reëel bod (in ieder geval boven de 16.000) .

Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Oh ohw, aantrekkelijk (en zo dichtbij huis) :birthday:

Is er al wat gebeurd aan de standaard :drank: puntjes (lagerschalen, oliepomp etc)?

Nee, geen nieuwe lagerschalen. Vertrouw op heel rustig warm rijden, de juiste olie en heb ook Xado toegevoegd.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Maar idd het is een stukje onderhoud wat incl pomp 1000,00 euro kost ....

Dat vind ik nog wel meevallen eigenlijk.. :birthday: dacht altijd dat zoiets zeker € 2.500,- zou gaan kosten..

Maar die ;) ziet er goed uit.. :drank:

Alleen vreemd dat op sommige foto's de auto op de achteras een positief-camber lijkt te hebben, maar dat

zal wel door de foto komen..

Link naar reactie
Nee, geen nieuwe lagerschalen. Vertrouw op heel rustig warm rijden, de juiste olie en heb ook Xado toegevoegd.

ik qoute het nog maar even, voor het geval iemand deze kennelijke besparing op fatsoenlijk (lees: noodzakelijk) onderhoud over het hoofd ziet. En de grap is ook nog eens, dat die EUR 1000 die het gekost zou hebben om je S50 een langer leven te gunnen, prima had kunnen verrekenen in je verkoopprijs. Een weldenkende (potentiële) koper houdt nu gewoon rekening met de kosten die er aan zitten te komen. Het feit dat er op onderhoud bespaard is staat wat mij betreft haaks op de verkooptekst 'de auto is zeer goed onderhouden'.

Link naar reactie

Nou, (op de echte specialist in Reeuwijk na) zullen de meeste dealers niet weten dat dit standaard moet bij ca 80k km op een :D Dus voor de rest kan ie wel prima onderhouden zijn, om de verkoper hier nu meteen op af te branden vind ik wat ver gaan....

In elk geval dank voor de vlotte reactie, wel een groot nadeel helaas dat het nog niet gebeurd is ;)

Link naar reactie
Het feit dat er op onderhoud bespaard is staat wat mij betreft haaks op de verkooptekst 'de auto is zeer goed onderhouden'.

Als ik de OP lees is er toch wel het eea aan gebeurd, dus om nu te stellen dat er op onderhoud is bespaard is wat kort door de bocht.

Ik sluit me aan bij de reactie van Delta, kan me voorstellen dat niet iedere autoboer weet dat bij de M roadster na 80dkm de lagerschalen preventief vervangen dienen te worden...

Nou, (op de echte specialist in Reeuwijk na) zullen de meeste dealers niet weten dat dit standaard moet bij ca 80k km op een ;) Dus voor de rest kan ie wel prima onderhouden zijn, om de verkoper hier nu meteen op af te branden vind ik wat ver gaan....
Link naar reactie
ik qoute het nog maar even, voor het geval iemand deze kennelijke besparing op fatsoenlijk (lees: noodzakelijk) onderhoud over het hoofd ziet. En de grap is ook nog eens, dat die EUR 1000 die het gekost zou hebben om je S50 een langer leven te gunnen, prima had kunnen verrekenen in je verkoopprijs. Een weldenkende (potentiële) koper houdt nu gewoon rekening met de kosten die er aan zitten te komen. Het feit dat er op onderhoud bespaard is staat wat mij betreft haaks op de verkooptekst 'de auto is zeer goed onderhouden'.

Nou, nou... de BMW dealer in Assen (bij het kleppenstellen vorig jaar bij 112.000 km) vond dit bijv. niet geïndiceerd. Noemde dat er nodige M's waren met hoge km-standen zonder dat dit ooit problemen had gegeven. Kennelijk kan er dus op zijn minst verschillend over gedacht worden. Altijd opletten dat je niet je eigen waarheid creëert.

Link naar reactie
  • Administrator
Alleen vreemd dat op sommige foto's de auto op de achteras een positief-camber lijkt te hebben, maar dat zal wel door de foto komen..

Nou, dat heb je volgens mij goed gezien! :fiew:

Héél apart idd...

Link naar reactie
Nou, dat heb je volgens mij goed gezien! :thumbup:

Héél apart idd...

Vorig jaar, in ieder geval toen ik de nieuwe voorbanden heb gekocht (de oude waren ook gecupped), heb ik de zaak laten uitlijnen met de modernste apparatuur bij een gerenommeerd bedrijf in de buurt. Heb het rapportje vast nog wel. Herinner me zeker niets over positief camber.

Link naar reactie
Nou, nou... de BMW dealer in Assen (bij het kleppenstellen vorig jaar bij 112.000 km) vond dit bijv. niet geïndiceerd. Noemde dat er nodige M's waren met hoge km-standen zonder dat dit ooit problemen had gegeven. Kennelijk kan er dus op zijn minst verschillend over gedacht worden. Altijd opletten dat je niet je eigen waarheid creëert.

Dit is wel degelijk een waarheid aangezien we in de afgelopen jaren genoeg ploffers hebben gehad hier op het forum! Lagerschalen dienen gewoon vervangen te worden.....zo niet dan loop je vroeg of laat gewoon het risico op een ploffer :thumbup: . Het is dus gewoon een kostenpost die meegenomen dient te worden in de vraagprijs!

De dealer heeft helaas niet altijd alle wijsheid in pacht...zeker niet betreffede de //M motoren...

Link naar reactie
De dealer heeft helaas niet altijd alle wijsheid in pacht...zeker niet betreffede de //M motoren...

Het is wel waarheid en de dealer heeft ook zeker niet alle wijsheid in pacht. Maar je kunt ook niet van een dealer verwachten dat hij alle forums op het internet gaat bijhouden om op de hoogte te blijven de kwaaltjes en nukken bij ieder type auto. Je zou dan eerder verwachten dat de overkoepelend BMW organisatie de dealers op de hoogte brengt van dit soort dingen.

Maargoed, juist omdat ik niet de illusie heb dat ze bij de dealer alles weten breng ik mijn auto voor het onderhoud naar Reeuwijk.

Maar er zijn ook z3 eigenaren die niet het bestaan van Ruud afweten en dus gewoon naar een dealer gaan. Besparen zijn dan ook bewust op onderhoud? Nee die gaan gewoon uit van de kennis en kunde van de dealer.

Link naar reactie

Helemaal mee eens.

Mijn MQP was ook in onderhoud bij een BMW dealer en die heeft dus niet de lagerschalen vervangen, tenminste niet naar ik wist. Toen ik hem daar later mee confronteerde stond hij me met grote ogen aan te staren....Hij had dat nog nooit gedaan bij een s50.

Nadat ik de auto gekocht had wist ik ook niet dat dit probleem kon spelen. Na een paar weekjes rijden ben ik naar Ruud gegaan om alles eens goed te checken en een paar hinderlijke kwaaltjes op te lossen Ruur vroeg vrijwel meteen of de schalen vervangen waren. Daar had ik dus geen antwoord op. Hoewel het boekje prima bijgehouden was kon ik niet achterhalen of het gebeurd was. Dus geen risico nemen en laten vervangen en ook gelijk een nieuwe oliepomp en koppelingsplaten want het druklager had ook z'n beste tijd gehad. De auto had toen 139 k gereden.

De hele operatie is door Ruud op de foto gezet. Zie hieronder:

lager-schalen.jpg

Zoals je ziet zijn eigenlijk allemaal een beetje aangetast, met name de eerste en de laatste twee.

Hieronder de koppeling (nieuw)

koppeling.jpg

Sinds deze operatie (oktober 2010) rijdt de auto gewoon lekkerder (koppelen) en klinkt alles zeer gezond en heb ik het idee dat ik weer duizenden kilometers door kan gaan. Pas over 80K (=219K totaal) moeten de schalen weer vervangen worden. Nu dat duurt wel weer een behoorlijk aantal jaren....

Het is even een investering maar aangezien de :rolleyes: toch nooit meer weggaat dubbel en dwars waard !!!!

Link naar reactie
Hoewel het boekje prima bijgehouden was kon ik niet achterhalen of het gebeurd was. Dus geen risico nemen en laten vervangen en ook gelijk een nieuwe oliepomp en koppelingsplaten want het druklager had ook z'n beste tijd gehad. De auto had toen 139 k gereden.

Goeie beslissing! Bij mij begaf een lagerschaal het bij die kilometerstand (wel altijd keurig netjes warmrijden, olie ververst bla bla...). Leverde mij een heel nieuw blok op (en een paar ribben uit mn lijf minder :D

Link naar reactie

Ik dacht dat de baron de term Pisnicht prefereerde? :fiew:

Dus voor de rest kan ie wel prima onderhouden zijn, om de verkoper hier nu meteen op af te branden vind ik wat ver gaan....

Kennelijk lichtgeraakt dry.gif snap nou eens dat 'afbranden' en 'een mening hebben' twee verschillende dingen zijn. Afbranden gaat echt nog véél minder subtiel. :angry: We doen de verkoper juist een enorm plezier door steeds zijn verkooptopic omhoog te boosten.

Ennuh :unsure: 'voor de rest kan ie wel prima onderhouden zijn'... :schater: . Dat kán inderdaad, maar het klinkt bijna net als 'dat doet ie anders nooit hoor' voor die dobermann die net even zijn kaken in een enkel zet :lmao:

Link naar reactie

Ik vond/vind dat de verkoper behoorlijk aangevallen werd op zijn stelling "zeer goed onderhouden", terwijl dat meer op onwetendheid lijkt als op een vorm van misleiding. Ik heb geen andere mening als jij, ik vind het ook strikt noodzakelijk onderhoud voor een :fiew:

Mijn enige reden om het te vragen was om het duidelijk te krijgen voor alle mogelijke geïnteresseerden, en duidelijk is het nu volgens mij. :angry:

Link naar reactie
Nou, nou... de BMW dealer in Assen (bij het kleppenstellen vorig jaar bij 112.000 km) vond dit bijv. niet geïndiceerd. Noemde dat er nodige M's waren met hoge km-standen zonder dat dit ooit problemen had gegeven. Kennelijk kan er dus op zijn minst verschillend over gedacht worden. Altijd opletten dat je niet je eigen waarheid creëert.

Ah. Daar is die weer. De BMW dealer in Assen :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.