Ga naar inhoud

El Rene's grote twijfeltopic


Aanbevolen berichten

Zijn r hier 3.0-rijders die dit kunnen beamen? En hebben alle drienullen dat? En zo nee, hoe scheid je kaf van koren?

Ik heb 128000 km op de 3.0 staan, geen olieverbruik. Wat wordt gezegd is dat het risico op olieverbruik aanwezig is, maar bij mij (gelukkig) niet.

Link naar reactie
  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hois, nu ben ik :mellow: QP rijder, maar voordat ik hem (of is haar ?) had heb ik ook met andere QP's gereden, 2.8 en 3.0. Nu de :blink: QP is veel leuker dan al die anderen en hoewel ik hem niet dagelijks rij blijft het na de refit bij roodkapje een geweldige auto. Als je hiermee eenmaal heb gereden staan alle andere autoos stil........................

Gebruik en zo valt mij behoorlijk mee en als je haar even wakker laat worden (net een echte vrouw) kan je echt spelen...... Mooie kont en touchie. Voor de roadster zal wel hetzelfde gelden............

Link naar reactie

Hier toch maar even de auto's waar het om gaat. Het risico dat ze morgen verkocht zijn, neem ik op de koop toe :thumbup:

De 3.0i: http://bit.ly/eF7LcF

De M: http://bit.ly/fYzayz

Het is een andere M dan waar ik het eerder over had. Deze heeft geen winterkap, maar minder op de teller dan de 3.0 en de M waar ik het eerder over had (even uitgaand van het feit dat dáár niet mee gerommeld is). Kleine cosmetische kanttekeningen plaats ik bij het interieur en de velgen van de M. Zouden die laatste makkelijk om te ruilen zijn voor de gebruikelijke velgen?

Roept u maar!

Dank en groet, René

Link naar reactie

het interieur heeft dezelfde kleuren als mijn ///M (buiten estoril blue) en dat is in de praktijk niet verkeerd. Toen ik de eerste foto's op auto scout zag dacht jeggie, dat is wel errug blauw. En nu ik een half jaar mee rijdt wordt het alleen maar mooier.

De mijne heeft 142k gelopen en er mankeert eigenlijk niets aan het interieur. De linker stoel vertoond wel gebruikssporen maar met met een potje lederwas heb ik dat er helemaal uit gekregen.....

Nu veel succes met je keuze maar als ik beide vergelijk, dan weet ik het wel.... :thumbup: , ;) , :huh: dus............

Link naar reactie

Heb zelf een 3.0 maar als ik zo de auto's zie op de site zal ik voor de MMM gaan.

3.0 vind ik te duur met deze km, leeftijd en uitrusting (model velgen zijn niet erg geslaagd).

Ook geen sportstoelen en geen extended leer uitrusting.

En zekers geen sportline model deze zijn volgens mij begin 2002 uitgekomen.

Groetjes Ron

Link naar reactie

De 3.0 ziet er helemaal standaard uit. In combinatie met een nette onderhouds history is dat voor mij een +

De vraag is , is de staat van de auto overeenkomstig standaard en netjes onderhouden.

De M heeft hele mooie velgen , maar is bij lange na niet standaard. Is zeker verlaagd.

Op zich een mooiie kleur, maar ik heb er wel vraagtekens bij ?

? de auto is in 2002 geimporteerd , waar vandaan ?

? de km stand. import in 2002 , dus NAP zegt niets van die periode

? afgetrapt of liefhebber ??

Ja de M is aantrekkelijk.

Zelf zou ik de vorige eigenaar willen zien / spreken en meer documentatie (onderhouds history)

Onderandere info over de lagerschalen .

In iedergeval EERST nauwgezet laten bekijken door een hele goede kenner, tevens een grote beurt laten geven (evt vervanging lager schalen)dus een extra 1500 euro reserveren

Resume 1e de M verkennen , bij geringste argwaan NIET doen.

daarna is deze 3.0 jouw kleur > eens van dichtbij bekijken, ander ff verder zoeken

Link naar reactie

De drieliter is inderdaad standaard, maar noem dat origineel en het is een pré.

De grijze M is inderdaad niet standaard, niet origineel, geïmporteerd en dat is aanleiding voor vragen.

AKK is sowieso bij welke aankoop dan ook aan de orde.

Kom ondertussen deze nog tegen: http://bit.ly/fnO7IT

Die voldoet aan vrijwel alle wensen, (zwart is zeker mijn kleur), maar de km-stand is relatief hoog (zeker vergeleken met de grijze die ik misliep) en ik vind die duplicaatcode niks (maar das echt gemier op de millimeter).

En dan zie ik ineens ook deze: http://bit.ly/fKnxHI

Mooie kleurencombinatie, betere kilometerstand, aantrekkelijke prijs (komt nog wel wat bij), maar ook een importje.

Potverdrie: ineens keuzestress...

Zaterdagochtend ergens een kijkje nemen.

Link naar reactie
De drieliter is inderdaad standaard, maar noem dat origineel en het is een pré.

Zaterdagochtend ergens een kijkje nemen.

Inderdaad originalo is het woord.

er staan weinig 3.0 te koop

De intersesse voor een M is gewekt zie ik

hier nog een

http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z3/7131982/fotos

Link naar reactie
  • Administrator

Uhhh ja. Hoe zeg ik dat nou eens neutraal. Sorry voor onze zuidelijke forumvrienden, maar als je van Belgisch zaken doen houdt; vooral langs gaan ....

Link naar reactie
  • Administrator

Loopt nog steeds, juist door de Belgische manier van zakendoen :rolleyes: Maar ik denk dat wij er uiteindelijk wel uit gaan komen ...

Link naar reactie

@sjonniekroket: welke M-en zijn te duur? En als ik schrijf: ergens een kijkje nemen, dan betekent dat niet meteen kopen (hoe hollands :rolleyes: - dus ook niet proefrijden :schater: ).

@Z3 3.0: die had ik gezien, maar dat duotone interieur is niet helemaal mijn ding. Ik heb nu zwartzwartzwart. Grijszwartzwart gaat nog wel, blauwzwartzwart ook, maar duotone, daar ben ik nog niet aan toe geloof ik.

@ronlittle: zou die auto niet al verkocht zijn? De link werkt in elk geval niet meer. Nadeel, relatief dan hè, is dat ik mijn Z particulier zal moeten verkopen en echt storm loopt dat nog niet.

Ik heb van forummers tips gekregen, maar dat zijn ook auto's waar 17 tot 18 mille voor wordt gevraagd. Dus zo gek is de prijs van die grijze in Assen toch niet? Ook 18 mille. 80.000 km's, als die kloppen. En ik kan nog inruilen ook - dus als we daar uit kunnen komen, is dat misschien helemaal niet zo gek (maar ja: duotone interieur, niet-originele velgen). Enfin. We zien wel. Rustig an, dan breekt t lijntje niet. Voor tips blijf ik open staan.

Dank en groet, René

Link naar reactie

Hoi Rene, nog even een reactie op wat eerder genoemde occasions.

De 3-liter die nu in Deventer staat, stond vorig jaar een tijd te koop bij

een particulier in Amsterdam. Is toen naar deze dealer 'verhuisd'.

De grijze M uit Assen is van Sander geweest. Hij probeerde hem eerst via een

dealer in Leeuwarden te verkopen, maar ook deze is na een tijd van dealer geruild.

De grijze M is volgens mij ook bij Ruud (Roodkapje) bekend.

Van deze staat ook een filmpje op Autoweek.

http://www.autoweek.nl/video/928/Blits-Bez...M-Roadster-1997

Succes Martin.

P.S. Niet teveel tips geven, want ik ben zelf ook nog opzoek naar een upgrade :rolleyes:

Link naar reactie
@ronlittle: zou die auto niet al verkocht zijn? De link werkt in elk geval niet meer. Nadeel, relatief dan hè, is dat ik mijn Z particulier zal moeten verkopen en echt storm loopt dat nog niet.

Nope, tenminste volgens RDW voertuiggegevens.

Maar inruilen is natuurlijk makkelijker.

Link naar reactie
De drieliter is inderdaad standaard, maar noem dat origineel en het is een pré.

De grijze M is inderdaad niet standaard, niet origineel, geïmporteerd en dat is aanleiding voor vragen.

AKK is sowieso bij welke aankoop dan ook aan de orde.

Kom ondertussen deze nog tegen: http://bit.ly/fnO7IT

Die voldoet aan vrijwel alle wensen, (zwart is zeker mijn kleur), maar de km-stand is relatief hoog (zeker vergeleken met de grijze die ik misliep) en ik vind die duplicaatcode niks (maar das echt gemier op de millimeter).

En dan zie ik ineens ook deze: http://bit.ly/fKnxHI

Mooie kleurencombinatie, betere kilometerstand, aantrekkelijke prijs (komt nog wel wat bij), maar ook een importje.

Potverdrie: ineens keuzestress...

Zaterdagochtend ergens een kijkje nemen.

Snap niet zo goed dat die ene standaard 340pk heeft. Kan iemand dat verklaren? Standaard is 321 pk en 325pk voor een S54. Beiden staan trouwens al lang te koop.

Link naar reactie

ach, de meeste handelaren doen maar wat, ze weten het niet, ze kijken niet en daar trappen we dan toch gezellig in......

De mijne is gewoon 321 pk en dat is nu ruim voldoende.......

Link naar reactie

Dat vraag je dan toch gewoon even na als je serieus interesse hebt. Als het idd 340PK af fabriek is dan zal daar toch iets van gedocumenteerd moeten zijn. Op RDW zijn opvallend genoeg deze gegevens niet geregistreerd voor de betreffende auto.

Link naar reactie
Snap niet zo goed dat die ene standaard 340pk heeft. Kan iemand dat verklaren? Standaard is 321 pk en 325pk voor een S54.

Verkoper in kwestie zal wellicht gezien hebben dat een S54 motor ook in een M3 e46 ligt en die heeft er 343pk.

Dat een Z3M af fabriek er zoveel heeft geloof ik echt niet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.