Ga naar inhoud

M Roadster, wat zijn de voor- en nadelen?

Aanbevolen berichten

Geachte allen,

ik heb al een Z. Deze: http://bit.ly/g2nbd1

Maar toen zag ik deze: http://bit.ly/ijroQw

Das andere koek. Peperkoek zelfs!

De voordelen van een M ten opzichte van de 1.9i kan ik raden.

Wat zijn de nadelen (naast de voor de hand liggende)?

Wie kent deze M?

En wie de verkoper?

Opvallend vind ik dat vrijwel al zijn auto's met Bovag-garantie worden verkocht, maar de M niet... :thumbup:

Antwoorden mogen ook per pb, als dat gewenst wordt.

Ik ben zeer benieuwd naar de meningen van u deskundigen.

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet, René

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Had 'm ook al gezien en in een andere topic vermeld. Nette km-stand maar ik zou wel de historie natrekken.

Ik heb een vergelijkbare :thumbup: en ik kan niet anders zeggen: het rijdt fantastisch.

Echter dien je wel rekening te houden met hogere kosten qua brandstof, bekeuringen en banden. Lagerschaaltjes en oliepomp (€ 1000) en vanos (€ 2500) zijn dingen die je tegen gaat komen als je naar de 200.000 rijdt. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je er mee om springt...... Maar het blijft een Einzelstuck en een pracht stuk techniek. En als je 8-10.000 km per jaar rijdt kan je er héél lang mee vooruit.

Ik ken de auto en de handelaar niet. Rob had echter zijn bedenkingen bij dit adres.

Wil je meer weten kan je me gerust mailen.

Link naar reactie

@Jos: 8 tot 10 duizend kilometer per jaar? Ik heb met de zwarte nog geen 6 duizend kilometer gereden, in anderhalf jaar...

Lagerschalen en vanos, mag ik vragen wat dat zijn? En zou je, eventueel via pb, een indicatie kunnen geven van wat jij per jaar aan je M kwijt bent? Qua onderhoud, wegenbelasting, verzekering en brandstof bedoel ik.

Nu zag ik dat er op Marktplaats ook een blauwe M te koop staat, van een particulier. Drie keer zoveel km's op de teller, maar wel 5 mille goedkoper... AKK is sowieso verstandig denk ik?

Groet, René

Link naar reactie

Nog meer dan bij de ZZZ is het belangrijke dat ie goed verzorgt is en op tijd zijn natje en droogje heeft gekregen.

Bij twijfel over de historie en het onderhoud niet oversteken dan kan de letter ///M een duur grapje worden.

Voor de rest zijn er alleen maar voordelen natuurlijk :kisstogether:

Link naar reactie

Een mooie M Roadster met die lage km, voor die prijs?

Het belangrijkste is of het interieur er nog mooi uitziet.

Zo ja, dan moet je m.i. snel zijn, (zeker nu het hier op dit forum bekend is).

Link naar reactie
Een mooie M Roadster met die lage km, voor die prijs?

Ondanks dat het kenteken is ingevuld bij Marktplaats staat er geen NAP check bij ! Dat roept toch al de nodige vraagtekens op lijkt mij. Bij mijn advertentie staat dat wel aangezien mijn kmstand ook 100% kloppend is. Marktplaats doet namelijk aan de hand van het kenteken een NAP check.

Link naar reactie
  • Administrator

Wel degelijk NAP...

BMW-Z3-Cabriolet-Benzine-Zilver-010--10992831-Medium.jpg

't zijn trouwens de achterburen van Rhenoy Autodemontage in Waardenburg.

Heb even een Googletje gedaan, maar kan geen slechte ervaringen vinden, niets dan lof eigenlijk wat er op het net staat.

Lijkt me dus wel een betrouwbaar bedrijf.

Link naar reactie
Ondanks dat het kenteken is ingevuld bij Marktplaats staat er geen NAP check bij ! Dat roept toch al de nodige vraagtekens op lijkt mij. Bij mijn advertentie staat dat wel aangezien mijn kmstand ook 100% kloppend is. Marktplaats doet namelijk aan de hand van het kenteken een NAP check.

Dat schijnt er mee te maken te hebben dat jij een particuliere aanbieder bent en de check gelijk wordt uitgevoerd en deze verkoper een handelaar waar dat pas na een paar dagen wordt uitgevoerd (zal wel tegen meerkosten zijn).

Toen ik voor het eerst ging kijken naar onze X5 miste het NAP logo ook in de advertentie en wees de verkopende handelaar hier op. Die kon een NAP rapport overleggen en vertelde me over de 'vertraging' voor handelaren mbt marktplaatsadvertenties. En 2 dagen later stond het logo ook op marktplaats bij de advertentie, keurig vermeld.

Link naar reactie
Dat schijnt er mee te maken te hebben dat jij een particuliere aanbieder bent en de check gelijk wordt uitgevoerd en deze verkoper een handelaar waar dat pas na een paar dagen wordt uitgevoerd (zal wel tegen meerkosten zijn).

Toen ik voor het eerst ging kijken naar onze X5 miste het NAP logo ook in de advertentie en wees de verkopende handelaar hier op. Die kon een NAP rapport overleggen en vertelde me over de 'vertraging' voor handelaren mbt marktplaatsadvertenties. En 2 dagen later stond het logo ook op marktplaats bij de advertentie, keurig vermeld.

Duidelijk verhaal, wist ik niet :rolleyes:

Link naar reactie

Ben zelf over gestapt van een 2.8 naar een ;) . Geen moment spijt van gehad. Motor is super en de :m: is ook wat uiterlijk betreft goed te onderscheiden van zijn minder vermogende broertjes. Kocht die van mij bij 74d km en heb toen gelijk een oil service laten uitvoeren bij Ruud. Sta nu op 78d en na dit seizoen wil ik preventief de lagerschalen laten vervangen, wordt geadviseerd rond de 80d km. Verder is het brandstofverbruik iets hoger dan de 2.8 evenals de verzekeringspremie. Daarnaast heb ik zelf de seatbushings vervangen. Check goed de km stand, onderhoudshistorie etc. Als dat allemaal klopt zeg ik: DOEN!

Link naar reactie
Hmm ok.... maar eind 2007 had ie dus 37.000 gelopen...en nu begin Maart 2011 44.000km...blijf ik toch enigszins verdacht vinden tenzij dat ding een paar jaar heeft stilgestaan.

Is in ieder geval heel eenvoudig na te gaan. Volgens het boekje en de stempels heeft het onderhoud altijd bij BMW plaats gevonden. Dit is middels een paar telefoontjes naar de desbetreffende dealers te controleren.

Link naar reactie

Volgens het boekje in oktober '07 voor het laatst bij de dealer geweest met zo'n 38K op de teller. Die weten dus misschien ook niet wat er de jaren daarna met de auto is gebeurd.

Er van uitgaande dat hij in de 3/4 jaar daarna ieder jaar minimaal voor de APK (waar?) is geweest dan zou je de km-stand van het keuringsrapport kunnen gebruiken als controle.

Link naar reactie

Denk/hoop je in gesprek te zijn, en wil je een afspraak maken, is de auto gisteravond ineens verkocht.

Is iemand hier mij vindersloon verschuldigd? :notworthy:

Dank aan iedereen die me adviezen gaf en me wees op andere emmetjes.

Ik heb voorlopig even mijn bekomst en rij ook deze zomer nog gewoon in mijn zwarte 1.9i (tot er n mooi bod komt natuurlijk, of ik tegen iets anders aanloop).

Het advies: wees er snel bij, had ik op moeten volgen. Maar de auto was al gespot, en stond al sinds eind februari te koop.

Nou ja, niks aan te doen. Op naar een volgende!

Groet, René

Link naar reactie
  • Administrator
of ik tegen iets anders aanloop

Niet te hard, anders zit er meteen een deuk in :schater:

Jammer dat de :notworthy: al verkocht is, maar je zal vast iets anders vinden...succes

Link naar reactie
Is iemand hier mij vindersloon verschuldigd? mellow.gif

Nee.

Had 'm ook al gezien en in een andere topic vermeld. Nette km-stand maar ik zou wel de historie natrekken.

Jos daarentegen kan een mooie bijdrage op zn bankrekening tegemoet zien clapping.gif

Link naar reactie
  • Administrator
Is iemand hier mij vindersloon verschuldigd? :thumbup:

Omdat jij als enige Marktplaats.nl onder de knie hebt? :schater:

Nee.

Moet je ons iets vertellen?

Link naar reactie

Beter zure melk dan n gebakje.

Ik zeg niet dat dit n gebakje is, maar wel dat ik het zo snel niet uit kon vogelen.

En dan is t inderdaad n gevalletje van jammer maar helaas, maar ook alleen maar als het géén gebakje is...

Dat laatste weet alleen de verkoper, ik hoop óók de koper, en anders komt ie er snel genoeg achter...

:schater::schater::schater:

Ik zoek rustig verder, in mijn eigen tempo, maar zo vermijd ik wel ongelukken. Al járen.

Groet, René

Link naar reactie

@Maurits : nee, joh. Omdat ik de auto hier onder de aandacht bracht, misschien wel van de koper. Maar ik heb al begrepen dat Jos dat eerder ook deed, dat onder de aandacht brengen. Alleen de koper kan zeggen hoe hij - of zij?!? - tegen de auto aan liep (en nee, niet te hard... :schater: , want daar krijg je inderdaad deuken van).

Link naar reactie
  • Administrator

Die van Jonkers is verkocht! Iemand van hier? :thumbup:

Hoorde trouwens vanavond dat het een goeie toko is, zeer aan te bevelen qua prijs/service e.d.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in