Ga naar inhoud

Raar toch?

HAL2001

Aanbevolen berichten

Vanmorgen heb ik het windschot er maar weer eens ingezet. Als je open wilt rijden met dit weer dan is een windschot toch wel fijn. Maar er is iets raars met dat ding. Ik zou graag, als ik niet open rijd, het windschot graag plat leggen. Maar ondanks dat er 2 werkende scharnieren inzitten, kan hij niet plat. Dan zit het dak in de weg. Ik heb het windschot al proberen plat te leggen bij open en bij een dicht dak, maar het gaat niet. Zo jammer... Doe ik iets fout?

windschot1.th.jpg

windschot2.th.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jan,

Heb je de windschot versie waarbij de bevestiging in de gaten van de rolbeugels zit?

Deze zou je los kunnen draaien en ze naar voren draaien, dan heb je aan de achterzijde meer ruimte.

Link naar reactie

Ik heb even foto's gemaakt van mijn windshot en in mijn eerste bericht geplakt. Daarop kun je zien dat de beugels al naar voren wijzen. Volgens mij kan ik daar niets aan veranderen toch? Iemand anders nog een tip?

Link naar reactie

Hallo,

Misschien moet de onderste beugel waar de bout in zit waarmee hij gemonteerd zit andersom.

Ik bedoel de montagebeugel naar achter gericht zijn ipv naar voren ????

Dan komt ook het onderste deel van het net in lijn met het bovenste (soms) draaibare deel, dit zit nu schuin naar achter

Groeten

Ad

Link naar reactie

Maar dan zit het windschot nog verder naar achteren toch? Hij staat nu al te ver naar achteren want als ik het windschot neerleg, kan het dak niet omhoog. De ruit loopt dan tegen het liggende windschot aan. Ook als het dak al opgeklapt is, kan het windschot niet omlaag. Hij klapt dan tegen de ruit aan en kan niet verder naar beneden. De tip om hem naar voren te plaatsen, leek een goede maar volgens mij staat hij dus al zo ver mogelijk naar voren geplaatst.

Link naar reactie

Hij lijkt op het ons windschot. Klappen met de kap dicht kan niet. Met het dak dicht haal ik het bovenste deel van het windschot uit de houder en leg die in de dan lege bak van het dak. Alleen niet vergeten wanneer je de volgende keer het dak open wilt doen...

Link naar reactie
Maar dan zit het windschot nog verder naar achteren toch?

Ik probeer maar mee te denken.....misschien kun je hem dan naar voren klappen ipv naar achter?

Staat er nergens geen merk of nummer op waarmee je op internet misschien een handleiding kunt vinden ?

Groeten

Ad

Link naar reactie
Staat er nergens geen merk of nummer op waarmee je op internet misschien een handleiding kunt vinden ?

Ik heb vandaag al eens gezocht maar kon niets bruikbaars vinden, heb je geen enkele referentie (fabrikant, PN, merk)

Moet toch iets te vinden zijn lijkt me. :P

Grroeten

Ad

Link naar reactie

Dankzij HBmw3 is het mysterie nu opgelost. Hij stuurde me 2 pdfjes. Eentje van het vaste windschot en een van het inklapbare. Ik heb dus het windschot dat niet plat kan. Wel raar dat er dan scharnieren in zitten. Geen idee waar die dan voor zijn.

Ik heb ook even de pdf van het neerklapbare windschot doorgenomen. De eerste montage van dat windschot lijkt op het aanbrengen van rolbeugels in de eerste Z3's. Er moeten o.a. gaatjes worden gemaakt naast de plastic delen van het opbergvak achter de stoelen. Het rare is dat ik al wel die gaatjes in het opbergvak achter de stoelen heb. Waar zouden die dan voor zijn?

Hartelijk dank iedereen. Het mysterie is opgelost, maar er is een nieuwe voor in de plaats gekomen. Die gaatjes... :rolleyes:

windschot.th.jpg

Link naar reactie
Foto's van de gaatjes in mijn Z3. Wie het weet mag het zeggen:

Deze gaatjes zijn voor een ander type windscherm als het goed is zit er een klikmechanisme onder.

Het windscherm dat daar in past kan wel opgeklapt worden want dat had ik in mijn vorige ZZZ.

naamloos2dn.png

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
Daar zit bij mij het windscherm dat je 2 post terug laat zien in.

Ha! Echt? Volgens mij ga ik een ander windschot aanschaffen. Hele bijzonder wel dat iemand besluit om een ander (in mijn ogen minder handig) windscherm te monteren...

Link naar reactie
Deze gaatjes zijn voor een ander type windscherm als het goed is zit er een klikmechanisme onder.

Het windscherm dat daar in past kan wel opgeklapt worden want dat had ik in mijn vorige ZZZ.

Grrroeten

Ad

Klinkt goed. Ik zie een pijpje of zoiets. Het is ook wel zichtbaar op 1 van de foto's. Wat moet ik me voorstellen bij een klikmechanisme? Gewoon een mechanisme dat er voor zorgt dat het scherm blijft zitten? Inklikt als het ware?

Link naar reactie

Staat beschreven in de PDF opklapbaar scherm die je pas ontvangen hebt van Huub oftewel HBmw3.

HBmw3 had me de pdf-jes ook gestuurd om op mijn site te plaatsen. ;)

Groeten

Ad

Link naar reactie
Staat beschreven in de PDF opklapbaar scherm die je pas ontvangen hebt van Huub.

Ja. Heb ik gezien. Een paar berichtjes terug heb ik ook een afbeelding uit die PDF geplaatst. Maar ik vind het fijn dat jullie mijn vermoedens bevestigen. Iemand een opklapbaar windscherm te koop of te ruil? ;)

Link naar reactie
Ik heb dus het windschot dat niet plat kan. Wel raar dat er dan scharnieren in zitten. Geen idee waar die dan voor zijn.

Het windscherm kan wel plat alleen niet met het dak dicht. Al eens geprobeerd het slot bij het scharnier open te maken voor het omklappen?

Link naar reactie
Het windscherm kan wel plat alleen niet met het dak dicht. Al eens geprobeerd het slot bij het scharnier open te maken voor het omklappen?

Jaja, dat is precies wat ik bedoel. Het kan alleen plat als het dak naar beneden is. Mij ontgaat de logica daarvan. Ik wil het plat kunnen leggen als het dak dicht is. Nu zit ik tegen die blindering aan te kijken als ik het windschot laat staan met het dak dicht. Ik snap werkelijk niet waarom iemand een windschot met scharnieren maakt als dat alleen werkt als het dak open is. Echt bizar.

Link naar reactie
Is er iemand in de buurt van Utrecht of Hilversum waarvan ik het neerklapbare windscherm even mag proberen? En ik bedoel dan met proberen even kijken of hij echt past?

Hoi Jan,

tuurlijk, kom maar langs in Loosdrecht. Je weet waar het is. Bel me even van te voren als je wil.

Groet!

G.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in