Ga naar inhoud

Benzine meter valt soms uit


PeterD

Aanbevolen berichten

Hallo ZZZ-ters,

Vanavond nog even een blokje om geweest met de Z (even genieten) toen ineens de benzinemeter uitviel, om vervolgens na ca. 10 seconden weer normaal aan te geven ??? Rest van de rit ca 40 minuten geen problemen meer.

Iemand een idee wat hiervan de oorzaak is ???

PeterD

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hoi PeterD,

dat is een bekend probleem van de Z3. Op dit forum zijn er al verschillende berichten over te vinden. Gewoon even zoeken (rechtsboven) dan vind je ze wel (ik ben er even te lui voor).

Onze benzinemeter ligt al bijna een jaar linksonderin de hoek en wij rijden dus op de dagteller. Dagteller > 300 = tanken. :-)

Groeten,

Sander

Link naar reactie
Onze benzinemeter ligt al bijna een jaar linksonderin de hoek en wij rijden dus op de dagteller. Dagteller > 300 = tanken. :-)

Die Z van jou Sander moet echt eens nagekeken worden zo te lezen heb je nogal wat problemen.

Link naar reactie

De mijne heeft er ook regelmatig last van, het zit in de meter zelf en niet bij de vlotter.Bij nat weer gebeurt het vaker en regelmatig na het benzine tanken, ook als de tank nog niet helemaal leeg is. Af en toe staat tie 10 sec op leeg en dan springt tie weer terug naar de gewone stand. Aangezien ik eigenlijk altijd de dagteller in de gaten houdt weet ik wat er nog inzit. Bij 300km ga ik sowieso tanken. Alleen dat oranje lichtje van tank leeg is wat irritant. Nu in 7 maanden (4000km) zo'n 10 keer gebeurd.

Ook de olie temperatuur meter heeft een geintje, zo net na het starten gaat deze af en toe helemaal naar rechts (>150+ gr) en na een klap erop gaat hij meestal wel weer terug. Soms vliegt hij dan opnieuw weer naar rechts maar uiteindelijk gaat hij zelf weer naar de juiste stand. Dat meppen kost je ongeveer je knokkels dus let ik er niet meer zo op. Na 10 minuten blijft hij goed en geeft de goede temperatuur aan. Volgens de vorige eigenaar doet de :thumbup: dat al jaren.

Roodkapje nog een keer laten kijken maar hij kan ook niks vinden en een nieuwe meter met dezelfde lay-out en lampkleur is niet meer leverbaar.

Het is allemaal niet zo belangrijk en de QPM is per slot van rekening bijna alweer 12 jaar oud en als dat nu het grootste probleem is.... beetje nukjes mag de ;) wel hebben en als je MGB gewend ben dan valt het allemaal reuze mee.

Je went er wel aan..........

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.