Ga naar inhoud

Reservewiel of niet?


Aanbevolen berichten

  • Administrator
Moet dat niet 265/35 R19 zijn?

Nope, moet toch echt 265/30/19 zijn :rolleyes: Heb toevallig een mail verstuurd aan iemand op Marktplaats die hetzelfde probleem had (een lekke Zero Nero achter) en er dus een over heeft met 7 mm profiel. Eens zien wat dat oplevert ...

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik was in de veronderstelling dat we het hier over een spacesaver reserveband hadden (thuiskomertje).

Ik ga niet met een volwaardige 18" slof in de koffer rijden :schater: .

Maar voor in nederland is alles natuurlijk wat minder kritisch; je kent vaak wel mensen die iets voor je kunnen regelen of bent lid van de wegenwacht etc etc.

Compressortje is een goed idee; maar je moet natuurlijk wel tegen het lek kunnen aanpompen. Maar als er een spijker oid in zit lukt dat vast wel.

Met een echt serieus gat kan je met een runflat ook niet doorrijden. Dat is tegen een lege band, niet tegen een kapotte band.

Wat is het verschil tussen een lege en een kapotte band,volgens mij zit er in beide gevallen geen lucht meer in en kan je met rft's nog perfeckt een 200 tal km rijden tegen 80 km/h.

Heb de mijne voor vervanging kapot gestoken en ze zakten maar een paar centimeter,daarna een 30 tal km gereden tot bij de bandenboer en geen verschil te zien.

Link naar reactie

Met een kapotte band bedoel ik een band waarbij bijvoorbeeld een scheur in het loopvlak of wang zit.

Dan kan je ook met een runflat beter niet doorrijden. Als het verder scheurt dan slaan de flarden behoorlijke deuken in je spatbord etc.

Een lekke band krijg je doordat er een spijker (of mes) doorheenprikt; een kapotte band doordat je bijv over iets bent heengereden wat de structuur van je band heeft beschadigd (kan bijv resulteren in een klapband of een ei op je band)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.