Ga naar inhoud

Koppeling cilinder geëxplodeerd


evz3

Aanbevolen berichten

Gisteren was het dan zo ver. Eindelijk het motorblok er uit, helemaal enthousiast. Heb mijzelf 15x verteld niet op het koppelingspedaal drukken. Want dan explodeert de slave cylinder....

De auto moest heel even uit de garage gedrukt worden. Deurtje open, kruip achter het stuur ik geef duimen omhoog naar m'n kameraad dat die mag duwen, en ik trap op de....... KLAWHAMM.

Dat was het zuigertje wat met mach 5 ervandoor ging.

Nu is mijn vraag, kan ik de zuiger (heb het allemaal terug gevonden) er weer in doen of is het afgeschreven en moet ik een nieuwe koppelingscilinder kopen?

:petje:

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Fijn dat je je zorgen maakt. Maar ik heb al eerder verteld dat ik geen ervaring heb met dergelijk sleutelen aan auto's.

Daarom ook praktijk vraag of zo'n zuigertje opnieuw gebruikt mag worden als die de huls verlaten heeft.

Link naar reactie

Nou ja, het voordeel van de twijfel dan maar. Maar bedenk dat het ook met je persoonlijke veiligheid te maken heeft. Ik denk dat als je alle onderdelen hebt gevonden en goed schoon maakt je het weer in elkaar kunt zetten. Moet je het invetten met wat vroeger, naar ik bedenk "AT vet" - wordt/werd ook gebruikt bij de montage van remcilinders.

Nogmaals succes!

Link naar reactie

Eigen veiligheid mbt het falen van de koppelingscilinder tijdens het rijden?

Strikt genomen heb ik de koppeling straks niet nodig. Echter om de laatste seconde winst te hebben met een 0-100km/h tijd zal ik toch vanuit de 1 willen starten en door te schakelen naar de 2.

Dat kan ook zonder koppeling maar gaat 10x sneller met.

Tijdens stilstand kan er geschakeld worden zonder koppeling. Reflex zal wel blijven om het pedaal in te trappen bij stilstand........

Link naar reactie