Ga naar inhoud

Verwarmings probleempje

CorvH

Aanbevolen berichten

Zo nu en dan probeer ik de ZZZ weer wat wekken uit zijn winterslaap, door zo nu en dan even aan zijn hoes te trekken :blink:

maar ik weet dat er nog een klusje ligt, dus hier de vraag:

Vorig jaar kwam ik erachter dat mijn uitblaas knop van de ventilatie, dus de luchtuitvoer op het voorraam (zie foto van bewuste knop)

niet zonder weerstand op deze stand wil en je hem er alleen maar overheen kunt draaien.

knipselv.png

Waar kan dit aan liggen?

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Waar het aan ligt weet ik niet, wel weet ik dat ik met dezelfde knop ook problemen heb.

Deze leidt een eigen leven, als ik de knop op de voeten zet blaast hij eerst je haren droog om daarna spontaan even naar je voeten te zuchten en dan weer je voorraam verwarmt.

Eerst dacht ik dat de instelling als ware een kwart slag verschoven was maar helaas niet, de knop blaast daar waar het zin in heeft.

Link naar reactie

Als we nou dan allebei een soortgelijk probleem hebben, krijgen we misschien voldoende tips

(al dan niet waardevol, je kent dit forum)

Anders is het gewoon wachten op dat sprookjesfiguur.........

Link naar reactie
Het bedieningspaneel.

Mss. een knik in de kabel?

Het kan zijn dat het lampje scheef zit, daar komt de schijf die achter de draaiknop zit dan tegenaan.

Kun je in beide gevallen de unit demonteren door het gat van de radio, of in ieder geval het eventuele lampje probleem controleren/verhelpen?

Of moet ik in het ergste geval het hele console loshalen?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nou het probleem van de verwarmingsknop is opgelost, er zat een bocht/knik in de bowden kabel

Deze heb ik recht gebogen en tadaa, de zaak loopt weer soepel.

Hoe zo'n vreemde bocht hier nou in komt, ik zat nog te twijfelen om er WD40 in te spuiten,

maar denk dat dit een hoop geklieder is zonder resultaat.

Dus Ron, je was erg warm met je suggestie!

@ZonderZ:

zitten je bowdenkabels nog wel vast dan? en zit er bij je knop nog wel een vergrendelstand?

m.a.w. hoor je de knop klikken op ong. iedere 120 graden?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in