Ga naar inhoud

Z4 stoelen en interieur


Aanbevolen berichten

Ik probeer uit te zoeken welk stoel uitvoeringen in de Z4 zijn geleverd. Bestaat er een overzicht? Wat wordt bijvoorbeeld bedoeld met de sport stoel? Is dit "gewoon" de M stoel? Of betreft het hier weer een andere. Ook zie ik regelmatig "New England" voorbij komen. Kortom...heeft iemand weet van een handig overzicht. Google heeft mij helaas niet kunnen helpen.

Link naar reactie

Thanks maar deze had ik al gevonden. Het wordt me op die pagina nog niet helemaal duidelijk hoeveel types er zijn. Ik kreeg de indruk dat het hier slechts om de kleur van het leer gaat. Of mag ik concluderen dat er feitelijk maar twee soorten zijn:

- Standaard (in Oregon en / of New England uitvoering)

- M sport stoel

Link naar reactie

Er zijn 2 type stoelen in de Z4 geleverd:

- Standaard stoelen (worden soms sportstoelen genoemd) zijn te herkennen aan de losse, verstelbare hoogsteunen, en een zitting uit 1 stuk

- M-stoelen zijn herkenbaar aan de geïntegreerde hoofdsteunen (niet verstelbaar), en een uitschuifbare zitting. Het deel onder je dijen is langer/korter te maken. Ook hebben deze stoelen meer een kuipvorm dan de standaard stoelen.

Qua leer zijn er ook 2 uitvoeringen:

- Oregon ; standaard leer met een vlakke zitting en rugdeel

- New England; luxere leersoort met een ander patroon van stiksels, o.a. een verticale stiknaad in het midden van het rugdeel van de stoel.

Link naar reactie

Er zijn in ieder geval drie leersoorten. Oplopend in kwaliteit zijn dat Oregon -> New England -> Walknappa.

Volgens mij zijn er twee typen stoelen, namelijk de normale en de M. Eventueel elektrisch instelbaar.

Tenslotte zijn er nog diverse varianten van de interieurlijsten: alu, pianolack, diverse houtvarianten.

Link naar reactie

Walknappa is volgens mij niet tegelijkertijd met new england geleverd en is de vervanger daarvan. (dus niet oplopend afaik)

Walknappa staat bijv. niet in de 2004 optielijst; new england wel

Volgens mij is walknappa met het individual systeem gekomen (post fl of vanaf 2005)

Daarbij kan je dus walknappa individual stoelen krijgen (in modekleuren) met de rest (wat niet als walknappa/kleur geleverd werd) als òf oregon òf new england afwerking; dus de componenten zoals ze in de pre facelift verkrijgbaar waren

New england was zeg maar een 'standaard' fabrieksoptie

De duitse verkoper vertelde mij dat de /m sportstoelen tot de facelift altijd standaard met new england zijn (voor de jaartallen dat dat geleverd is), maar dat kan best wel eens per land verschillen.

Ook heb je sportstoelen in verschillend design.

zo zijn dit volgens bmwz4roadster.net /m sportstoelen in new england leer (sattelbraun):

http://www.bmwz4roadster.net/interiors_gr/Sattelbraun_M.jpg

Terwijl mijn new england /m sportstoelen een soort van sierstukje in de rugleuning hebben waar een motiefje/werkje in gedrukt zit.

Dat heb ik nog niet eerder gezien, terwijl het wel af fabriek geleverd is volgens de papieren. Het zou misschien per type of jaartal kunnen verschillen, wellicht dat alleen auto's met het volleder pakket dat hebben.

Maar zo zijn er dus heel veel kleine variaties.

Dat is natuurlijk ook makkelijk door te voeren aangezien leer bekleden gewoon handwerk is, ook in de fabriek

Link naar reactie

Ik zie idd in een 2007 brochure new england staan.

Maar geen walknappa, dat vind ik dus alleen terug in de individual brochures in allerlei modekleuren en kleurencombinaties.

Dan is walknappa als stoel dus sec individual in de kleuren champagne, caramel, amarone en syrahblau. (voor de individual folder die ik heb)

Dan weet je ook gelijk dat als je een zwarte stoel ziet, deze geen walknappa kan zijn :rolleyes:

Maar er zijn wel weer oregon en new england stoelen in andere kleuren dan zwart (welke weet ik zo ff allemaal niet :rolleyes:)

En ik heb hier nog een individual folder waarin staat dat alle bicolor stoelen altijd new england zijn.

makkelijker kunnen ze het allemaal niet maken; wel mooier (of duurder :rolleyes: )

Link naar reactie
  • Administrator

Dan nog als (laatste) aanvulling: New England niet M-stoelen kun je in een oogopslag van Oregon niet M-stoelen onderscheiden doordat New England andders gestikt is: er loopt een baan over het midden van het zitvlak van voor naar achter en over de onderkant van de rugleuning van onder naar boven ...

Link naar reactie
Ik zie idd in een 2007 brochure new england staan.

Maar geen walknappa, dat vind ik dus alleen terug in de individual brochures in allerlei modekleuren en kleurencombinaties.

Dan is walknappa als stoel dus sec individual in de kleuren champagne, caramel, amarone en syrahblau. (voor de individual folder die ik heb)

Dan weet je ook gelijk dat als je een zwarte stoel ziet, deze geen walknappa kan zijn :blink:

Maar er zijn wel weer oregon en new england stoelen in andere kleuren dan zwart (welke weet ik zo ff allemaal niet :rolleyes:)

En ik heb hier nog een individual folder waarin staat dat alle bicolor stoelen altijd new england zijn.

makkelijker kunnen ze het allemaal niet maken; wel mooier (of duurder :rolleyes: )

Klopt niet. Ik heb hier een prijslijst uit september 2008, volgens welke Walknappa standaard is in de M. het Walknappa Caramel dat ik heb is inderdaad Individual. :rolleyes:

Link naar reactie

Ja ik zie het idd in meerdere folders voor de z4m (daar had ik zo ff niet naar gekeken aangezien de vraag was welke stoelen er in de z4 geleverd waren): nappaleer (of walknappa :rolleyes:) standaard. En ook in zwart (itt de individual folders, maar die hebben betrekking op de niet /m lijkt het wel. Wellicht heb je nog een aparte individual lijn voor de /m aangezien je die ook met allerlei dashboardafwerkingen rond ziet rijden)

Conclusie: een zwarte walknappa /m stoel in een z4 (dus niet z4m) is niet af fabriek geleverd :schater:

Link naar reactie

Ik heb zo'n idee dat als er hier in een draadje alle foto's van alle varianten van stoelen die ooit in een e85 chassis geplaatst zijn gepost worden, dat de servers van het forum dan ontploffen :rolleyes:

Link naar reactie
Ja ik zie het idd in meerdere folders voor de z4m (daar had ik zo ff niet naar gekeken aangezien de vraag was welke stoelen er in de z4 geleverd waren): nappaleer (of walknappa :thumbup:) standaard. En ook in zwart (itt de individual folders, maar die hebben betrekking op de niet /m lijkt het wel. Wellicht heb je nog een aparte individual lijn voor de /m aangezien je die ook met allerlei dashboardafwerkingen rond ziet rijden)

Conclusie: een zwarte walknappa /m stoel in een z4 (dus niet z4m) is niet af fabriek geleverd :schater:

Ik denk niet dat er een aparte Individual lijn was voor de M's. Ik heb in ieder geval ook dat smakelijke Caramel Walknappa leer in de mijne.

Link naar reactie

Net even door alle verschillende interieur opties gebladerd. Ik denk dat ik de eerste upgrade vast ga plannen....

Mdash_gr.jpg

:unsure: Leder M dash. Prachtig. Mocht iemand dit tegenkomen op Ebay of Marktplaats. Ik hoor het graag! Het geborsteld aluminium gaat er dan per direct uit.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Nee, dat is wel degelijk leer, zij het dat er een carbonstructuur in aangebracht is. Kijk maar naar de stiknaden ... Vrij gebruikelijk in de Z4 :thumbup:

Link naar reactie

Toch heb ik zo het idee dat al die folie's over een paar jaar heel gedateerd uitzien. Als je weet hoe echt geweven koolstofmat met epoxyhars eruit ziet, zie je gelijk dat folie nep is.

Dat heb je ook met al die opgeverfde alu afwerkingen. De standaard geborstelde alu panelen in de z4 zijn ten minste echt (massief) aluminium, dus denk ik dat dit veel beter de tand des tijds zal doorstaan dan carbonfolie en eigenlijk ook wel leer met carbonprint (waarom :thumbup: leer an sich is gewoon een heel mooi product; dat heeft geen carbonprint nodig)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.