Ga naar inhoud

Retrogoede muziek & Sjonnie's geneuzel...


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

Het 66 jarige Britse rockicoon David Bowie heeft zondag, voor het eerst in 20 jaar, opnieuw de eerste plaats veroverd op de Britse hitlijsten. Zijn album The Next Day werd de afgelopen week het voorlopig snelst verkopende album in Groot-Brittannië in 2013, aldus de Official Charts Company.

40 jaar aan de top, waarvan toch zeker de eerste 20 jaar als trendsetter en mode icoon -

Vernieuwende muziekklanken van zijn soulmate Iggy Pop

Link naar reactie

Wat betreft arangement/klankkleur zou je best gelijk kunnen hebben.

Mij favoriet is Heroes, de spanningsopbouw in de muziek is bijzonder, Draai de volumeknop maar open!

Link naar reactie

Heroes is idd een van Bowies beste nummers.

Die spanningsopbouw gebeurt vooral door de rust te bewaren in het nummer en sterk koorwerk van de backings.

echt wel een kippevelnummer wat niet lang genoeg kan duren.

ik ben zo vrij geweest om het filmpje zichtbaar te maken

aangepast door coot
Link naar reactie

40 jaar aan de top, waarvan toch zeker de eerste 20 jaar als trendsetter en mode icoon

Bowie...... zeker geweldig. Duidelijk een van mijn favorieten. Maar als ik heel eerlijk ben . .. . deze CD had hij voor mij niet hoeven maken.

Link naar reactie

Ik blijf bij mijn ouwe held Neil Young.

Heb 4 albums van hem. Heb brede interesse, maar ook mijn hart ligt bij de amerikaanse folkrock.

Favoriete LP = Desire van Dylan (+ fantastisch concert in de kuip destijd).

Dit topic was opgezet voor jaren 70-80 muziek en beeldmateriaal. Jammer dat het een paar maanden geleden uitgebreid is met andere decennia (had beter een apart topic voor geopend kunnen worden

Link naar reactie

Retrogoede muziek dat is (of was) de insteek , van mij mag het opgesplitst worden maar dan voegen we de jaren 60 er bij.

Al was het maar om het kloofje nog dieper te maken ik begin met Buffalo springfield om even bij Neil Young te blijven.

De groep ontstond begin 1966 en bestond uit Neil Young (gitaar) en Stephen Stills (gitaar) met daarbij Richie Furay (gitaar), Bruce Palmer (bas) en drummer Dewey Martin.

Small Faces (1966)

http://www.youtube.com/watch?v=MH-brb3aftQ

aangepast door throttle up
Link naar reactie
  • Administrator

Beste Bowie song imho, al was het alleen maar vanwege de gitarist en drummer ;)

En de man achter het nummer... (en we zien Slash ook nog ff :))

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

............... we de jaren 60 er bij.

.........ik begin met Buffalo springfield om even bij Neil Young te blijven.

Zit veel op Youtube jaren 60 muziek te luisteren (pretentieloos, leuk). Favoriet is de Wall of Sound Muziek van Spector en vergeet Blond on Blond van Dylan niet!

Van genoemde band staat de LP " Again" hier op de plank )+ Lp''s van de andere jongens Crosby, stills , Nash.

Link naar reactie
  • Administrator

Toen:

(Playback=veeeuuul beter)

En nu:

(Heb haar wel eens slechter horen zingen trouwens... <_<

aangepast door BMW-Z-CSi
  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.