Ga naar inhoud

Berekenen te betalen BPM Z3 coupe 3.0

Aanbevolen berichten

Ik heb wat hulp nodig. Deze auto in Duitsland te koop zien staan, lijkt me een erg interessante uitvoering. Kan iemand mij zeggen wat het gaat kosten om hem op Nederlands kenteken te krijgen? Ik kom er niet helemaal uit namelijk.

http://autohaus.biz/PKW-Anzeige.37.0.html?...=0&uid=4750

Bedankt alvast voor de reacties.

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Weet iemand trouwens wat dat dingetje helemaal rechts op het dashboard is? Het lijkt iets weg te hebben van een luchtverfrisser, maar ik weet dat dit niet zo is. Ik heb het meer gezien bij dit model auto. Heeft het iets met de verlichting te maken? Ik vind de knop er wel wat raar uitzien namelijk.

Link naar reactie
Weet iemand trouwens wat dat dingetje helemaal rechts op het dashboard is? Het lijkt iets weg te hebben van een luchtverfrisser, maar ik weet dat dit niet zo is. Ik heb het meer gezien bij dit model auto. Heeft het iets met de verlichting te maken? Ik vind de knop er wel wat raar uitzien namelijk.

Je bedoelt links van het stuur. Dat ding is geheel overbodig als je alleen overdag rijd. Dus ja verlichting :sleepy:

Link naar reactie
Kan iemand mij zeggen wat het gaat kosten om hem op Nederlands kenteken te krijgen? Ik kom er niet helemaal uit namelijk.

Gebruik de BPM calculator voor een indicatie. Deze toont ook het verschil tussen de twee verschillende bedragen, "BPM bedrag van jaar 1e tenaamstelling" en "BPM bedrag 2011".

Naast BPM komen er ook nog keuringskosten en tenaamstellingskosten bij RDW bij. Dat is alles bij elkaar nog iets van 150 EUR.

Ik zou trouwens de 2002 BPM als basis nemen :sleepy:

BPM berekening 2002

catalogusprijs (netto) € 30.475

BTW (19,0%) € 5.790

BPM (45,2%) € 13.775

BPM brandstoftoeslag € -1.540

BPM toeslag energielabel € 0

BPM toeslag CO2-uitstoot € 0

catalogusprijs (bruto) € 48.500

BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 89.332%) € 1.305

BPM berekening 2011

catalogusprijs (netto) € 30.475

BTW (19,0%) € 5.790

BPM (19,0%) € 5.790

BPM brandstoftoeslag € -824

BPM toeslag energielabel € 0

BPM toeslag CO2-uitstoot € 11.944

catalogusprijs (bruto) € 53.175

BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 89.332%) € 1.804

Link naar reactie
Met de BPM calculator van autoweek ga je flink op je bek bedoel je. Dit is het meest onbetrouwbare systeem.

Die Z3 van jou is echt dik trouwens!

Bedankt voor de reacties, dat op Autoweek lijkt aardig te werken. Maar hij is wel behoorlijk aan de prijs inderdaad.

Link naar reactie

De BPM calculator houdt geen rekening met alle opties die op een auto zitten. Als je de catalogusprijs hiervoor corrigeert klopt het gewoon.

Toen ik in september onze mini invoerde zat kwam er toch een redelijk nauwkeurig bedrag uit (na correctie voor bepaalde kostbaardere opties als metallic lak, velgen, climate control en panoramadak kwam het op een paar tientjes na goed uit). De rekenmodule rekent met de verschillende bedragen "toen" en "nu", dat is handig, al is het alleen maar om het precieze afschrijvingspercentage vast te stellen.

Huishoudelijk: ik heb het topic naar "vragen staat vrij" gemoved.

Link naar reactie
  • Administrator

Hij bedoelt hier eigenlijk mee te zeggen: "doe me een goed bod en hij is voor jou" :sleepy:

Edit: Arno was me voor ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in