Ga naar inhoud

help


jordie

Aanbevolen berichten

hallo

ik heb een bmw z3 .

als ik het stuur helemaal naar links of rechts doen hoor ik wat..

de bmw dealer zegt dat het mijn uitlaatklap is van mijn stuurpomp . en dat het zo hoort.

klomt dat ?en kan ik daar ook wat aan doen.

of moet ik mijn stuur gewoon niet helemaal naar links of rechts doen

alvast bedank.

mvg

jordie

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Er staat mij vaag iets van bij dat je die spindel ook met de hand kan draaien, als je de rails van de stoel eerst los schroeft maar precies weet ik dat ook niet.

Kijk hier eens even of er in de Stoel uitbouwen howto iets over staat.

Link naar reactie

Een OPTIE is rechtdoor blijven rijden :schater: Kan ook zijn dat je de spatbordjes raakt met te veel naar links of rechts sturen ;) Die BMW Z lui hier zijn er bijzonder op gesteld dat je je eerst helemaal voorsteld (willen alles weten) met foto's en al!!! Dan reageren ze ook heel anders op je vragen denk ik, weet ik niet zeker hoor maar je kunt het proberen. :unsure:

Link naar reactie

Dat met het stuur heeft toch iedere hydraulische stuurbekrachtiging en niet alleen de z.

Draai je stuur maar eens helemaal naar links of rechts. Als je het stuur vervolgens dat kleine stukje verder draait tegen z'n aanslag, hoor je bij hydraulische stuurbekrachtiging een typisch geluidje. We hadden al verteld dat de stuurbekrachtigingspomp permanent draait en olie doorpompt. Aan het einde van de stuuruitslag is er echter geen circulatie meer mogelijk door de stuurcilinder. Er gaat dan een overdrukventieltje open zodat de olie toch door kan blijven stromen: dat is het geluidje dat je hoort. Kan dus absoluut geen kwaad.
Link naar reactie
Als je stuur helemaal tot uiteinde draait, hoor je een piepend/schurend geluid met de Z3.

Dit is algemeen bekend en je kan er beter aan wennen...

Voor de levensduur van een hydraulische stuurbekrachtiging (zoals op de Z3 zit), is het beter bij het raken van de stuuraanslag (bij volledig indraaien), het stuurwiel een ietsje terug te draaien, zodat je de druk wegneemt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.