osado Geplaatst: 15 februari 2011 Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Vanochtend gingen 2 lampjes in m'n Z3 branden (zie afbeelding). Ik heb deze auto nu 2 maanden in bezit. De lampjes gingen een maand geleden ook spontaan branden tijdens het rijden, maar na uit/aanzetten van motor was het weer weg. Hopende op een computerfout heb ik er verder nog niet naar laten kijken.Deze ochtend dus weer, maar nadat ik m'n motor uit had gezet en vervolgens het contact weer aandeed bleven deze 2 lampjes branden.Wat nu? Zo snel mogelijk naar een garage of kan ik hier nog mee rijden? Heb namelijk niet zoveel tijd vandaag Quote Link naar reactie
Eddo61 Geplaatst: 15 februari 2011 Delen Geplaatst: 15 februari 2011 weet je zeker dat het dat lampje is in de onderste rij,Bij mij heeft het lampje ernaast (ABS) n tijdje gebrand in cobinatie met dat middelste! lampje van de tractie control! na uitlezen bij de garage bleek rechts achter n sensor van de ABS stuk,daar kan je wel tijdje mee doorrijden maar voor de APK moet alles werken.heb het vorige maand laten vervangen(iets van 100 euro) Quote Link naar reactie
Davids Z3 Geplaatst: 15 februari 2011 Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Kan ook gewoon zo zijn dat je remblokken versleten zijn.. Quote Link naar reactie
ad k Geplaatst: 15 februari 2011 Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Ik heb dezelfde ervaring gehad, je kunt er wel gewoon mee rijden, maar DCS is uitgeschakeld, oppassen dus met "te gek" doenLink naar topicHet heeft mij totaal meer als 1000 euries gekost...ik hoop dat jij er met minder afkomt.GrroetenAd Quote Link naar reactie
Gast Z3-Widebody Geplaatst: 15 februari 2011 Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Rijd je dan weleens met DSC aan dan? Ik zet het altijd uit.. Quote Link naar reactie
ad k Geplaatst: 15 februari 2011 Delen Geplaatst: 15 februari 2011 schreef Z3-Widebody: Ik zet het altijd uit.. Dan hoef je het ook niet te repareren.......is ook een oplossing grroetenAd Quote Link naar reactie
Johan. Geplaatst: 15 februari 2011 Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Of het heeft nooit bij Widebody gewerkt, Ad Quote Link naar reactie
Administrator Maurits Geplaatst: 15 februari 2011 Administrator Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Dan hoef je het niet uit te zetten, Johan ... Quote Link naar reactie
sandere39 Geplaatst: 15 februari 2011 Delen Geplaatst: 15 februari 2011 maar voor de APK moet alles werken. Quote Link naar reactie
Johan. Geplaatst: 15 februari 2011 Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Mijn pa kreeg het anders te horen hoor, toen hij de lampjes uit het dashboard had gehaald van onze ex-trouwe Galloper (Puur omdat het ABS / Airbag lampje al jaaaren brande). schreef 2.5si: Dan hoef je het niet uit te zetten, Johan ... Leesfoutje Quote Link naar reactie
Ferry76 Geplaatst: 15 februari 2011 Delen Geplaatst: 15 februari 2011 Zo te zien gaat het hier niet om de ABS dat lampje is uit!! Quote Link naar reactie
ad k Geplaatst: 15 februari 2011 Delen Geplaatst: 15 februari 2011 schreef Ferry76: Zo te zien gaat het hier niet om de ABS dat lampje is uit!!Lees het topic waar ik naar verwezen heb even......die combinatie van lampjes is vaak geen goed teken.....kan ook een sensor zijn maar meestal de electronica volgens Ruud...en dat is tjing...tjing...kassaGrrroetenAd Quote Link naar reactie
Johan. Geplaatst: 15 februari 2011 Delen Geplaatst: 15 februari 2011 schreef ad k: en dat is tjing...tjing...kassaOf "piep piep -> U heeft betaald" Quote Link naar reactie
osado Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2011 schreef Eddo61: weet je zeker dat het dat lampje is in de onderste rij,Bij mij heeft het lampje ernaast (ABS) n tijdje gebrand in cobinatie met dat middelste! lampje van de tractie control! na uitlezen bij de garage bleek rechts achter n sensor van de ABS stuk,daar kan je wel tijdje mee doorrijden maar voor de APK moet alles werken.heb het vorige maand laten vervangen(iets van 100 euro)Heb de Z3 laten uitlezen. Het gaat om een defecte DC-sensor (twv € 216 excl BTW). Met de uren erbij wellicht 300 euro. Geen leuk bedrag na 2 maanden eigenaar te zijn, maar zie die lampjes liever niet branden dus laat ik dit uiteraard doen.Vreemde is wel dat ook mijn olielampje (de oranje onderaan) ook regelmatig begint te branden. Heb het oliepeil tweemaal gecontroleerd en zit volgens mij tegen/op de max, nadat ik een maand geleden deze had bijgevuld vanwege het rode olielampje. Iemand enig idee waarom dit kan zijn? Gaat het lampje bv ook branden als er te veel olie in zit??Monteur (geen officiele garage) vond dit ook vreemd en vermoedt een storing of vuiligheid. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet controleren ;) Quote Link naar reactie
MdV Geplaatst: 22 februari 2011 Delen Geplaatst: 22 februari 2011 schreef osado: Iemand enig idee waarom dit kan zijn? Gaat het lampje bv ook branden als er te veel olie in zit??Monteur (geen officiele garage) vond dit ook vreemd en vermoedt een storing of vuiligheid.oliepeilsensor geeft wel eens problemen en zorgt voor melding op je dash... je mannetje zou het wel eens bij het juiste eind kunnen hebben. Quote Link naar reactie
Niblick Geplaatst: 22 februari 2011 Delen Geplaatst: 22 februari 2011 Waar is een DC-sensor voor? Wat registeert dat? Quote Link naar reactie
osado Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2011 schreef Niblick: Waar is een DC-sensor voor? Wat registeert dat?De DC-sensor (of wellicht toch DSC?) is voor antislip. Quote Link naar reactie
Niblick Geplaatst: 22 februari 2011 Delen Geplaatst: 22 februari 2011 ok, traction control. Bij BMW DCS genaamd.Hopelijk blijft het hierbij en kan je er gewoon van genieten Quote Link naar reactie
Barry de Haas Geplaatst: 28 februari 2011 Delen Geplaatst: 28 februari 2011 Heb zelf ook de dsc unit vervangen. Opzich niet heel veel werk. Ik was voor 200 euro klaar met een gebruikte van bmwpoint Enter. Na montage aan de computer wel ontluchten. En...lampjes weer uit! Gr Barry Quote Link naar reactie
osado Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2011 Klinkt goed!Helaas ben ik geen expert met dit soort dingen dus laat ik het liever over aan iemand die dit wel kan.Maar begrijp ik dat jij uitleesmateriaal in bezit hebt? Quote Link naar reactie
Barry de Haas Geplaatst: 28 februari 2011 Delen Geplaatst: 28 februari 2011 Een vriend van mij is 1e monteur etc geweest bij van poelgeest. Hij heeft nu een paar jaar zijn eigen toko en dat loopt als een trein. Weet echt alles van bmw en uitlezen kost je niks. Hij is eerlijk en repareerd alleen met originele onderdelen. Dus mocht je die kant op willen(Haarlem) geef dan ff een seintje, dan bel ik hem en kan hij kijken. Maar goed de dsc unit is best een klus maar prima te doen hoor!Barry Quote Link naar reactie
osado Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2011 Hoi Barry,Dank voor je info. Haarlem ligt iets te ver van Eindhoven. Heb zelf een hulp in Herpen die ook bij monteur bij BMW is geweest. Niet echt om de hoek, maar scheelt wel 100 km enkele reis ;-) Quote Link naar reactie
Barry de Haas Geplaatst: 1 maart 2011 Delen Geplaatst: 1 maart 2011 Graag gedaan, sterkte! Quote Link naar reactie
ltjl Geplaatst: 17 maart 2011 Delen Geplaatst: 17 maart 2011 Is dit wellicht een optie? : http://link.marktplaats.nl/420122519uit de advertentie:"Problemen met het ABS systeem komen regelmatig voor bij oa de 3, 5 en 7 serie van BMW (E39) en Mini Cooper. Problemen kunnen sporadis optreden maar ook een totale uitval. Wanneer het systeem uitvalt gaat het abs lampje branden. Meestal worden deze problemen veroorzaakt door een defecte electronische module die direct op de ABS pomp zit gemonteerd. Foutcodes kunnen oa aangeven dat de een van de wiel sensoren defect zijn. Maar ook problemen met de automaat (deze komt dan in noodloop), geen KM aanwijzing meer, cruise control werkt niet meer, te lage / verkeerde bandenspanning uitlezing, of geen CAN bus uitlezen meer mogelijk wordt vaak veroorzaakt door een defecte ABS module/ECU.Zie hieronder voor een aantal type die we oa repareren maar ook voor andere modellen kunt u kontact opnemen met ons. Wij kunnen u een kosten gunstige reparatie aanbieden van uw module vanaf 240EUR (inclusief BTW en verzend-adm kosten), voor type 0 265 900 001 voor andere module kunnen iets hogere reparatie kosten gelden! Ook kunnen we voor nagenoeg alle modellen gereviseerde modules direct uit voorraad leveren! Een reparatie duurt normaal 1 werkdag, ook kan op afspraak een spoed reparatie gedaan worden. Hieronder zijn een aantal type nummers weergegeven die we zoal repareren maar ook voor andere typen kunt u graag kontact opnemen met ons!" Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.