Ga naar inhoud

Deze 2 lampjes wil je liever niet zien branden...

osado

Aanbevolen berichten

blk.jpg

Vanochtend gingen 2 lampjes in m'n Z3 branden (zie afbeelding). Ik heb deze auto nu 2 maanden in bezit. De lampjes gingen een maand geleden ook spontaan branden tijdens het rijden, maar na uit/aanzetten van motor was het weer weg. Hopende op een computerfout heb ik er verder nog niet naar laten kijken.

Deze ochtend dus weer, maar nadat ik m'n motor uit had gezet en vervolgens het contact weer aandeed bleven deze 2 lampjes branden.

Wat nu? Zo snel mogelijk naar een garage of kan ik hier nog mee rijden? Heb namelijk niet zoveel tijd vandaag :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

weet je zeker dat het dat lampje is in de onderste rij,Bij mij heeft het lampje ernaast (ABS) n tijdje gebrand in cobinatie met dat middelste! lampje van de tractie control! na uitlezen bij de garage bleek rechts achter n sensor van de ABS stuk,daar kan je wel tijdje mee doorrijden maar voor de APK moet alles werken.

heb het vorige maand laten vervangen(iets van 100 euro)

Link naar reactie
Zo te zien gaat het hier niet om de ABS dat lampje is uit!!

Lees het topic waar ik naar verwezen heb even......die combinatie van lampjes is vaak geen goed teken.....kan ook een sensor zijn maar meestal de electronica volgens Ruud...en dat is tjing...tjing...kassa

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
weet je zeker dat het dat lampje is in de onderste rij,Bij mij heeft het lampje ernaast (ABS) n tijdje gebrand in cobinatie met dat middelste! lampje van de tractie control! na uitlezen bij de garage bleek rechts achter n sensor van de ABS stuk,daar kan je wel tijdje mee doorrijden maar voor de APK moet alles werken.

heb het vorige maand laten vervangen(iets van 100 euro)

Heb de Z3 laten uitlezen. Het gaat om een defecte DC-sensor (twv € 216 excl BTW). Met de uren erbij wellicht 300 euro. Geen leuk bedrag na 2 maanden eigenaar te zijn, maar zie die lampjes liever niet branden dus laat ik dit uiteraard doen.

Vreemde is wel dat ook mijn olielampje (de oranje onderaan) ook regelmatig begint te branden. Heb het oliepeil tweemaal gecontroleerd en zit volgens mij tegen/op de max, nadat ik een maand geleden deze had bijgevuld vanwege het rode olielampje. Iemand enig idee waarom dit kan zijn? Gaat het lampje bv ook branden als er te veel olie in zit??

Monteur (geen officiele garage) vond dit ook vreemd en vermoedt een storing of vuiligheid. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet controleren ;)

Link naar reactie
Iemand enig idee waarom dit kan zijn? Gaat het lampje bv ook branden als er te veel olie in zit??

Monteur (geen officiele garage) vond dit ook vreemd en vermoedt een storing of vuiligheid.

oliepeilsensor geeft wel eens problemen en zorgt voor melding op je dash... je mannetje zou het wel eens bij het juiste eind kunnen hebben.

Link naar reactie

Een vriend van mij is 1e monteur etc geweest bij van poelgeest. Hij heeft nu een paar jaar zijn eigen toko en dat loopt als een trein. Weet echt alles van bmw en uitlezen kost je niks. Hij is eerlijk en repareerd alleen met originele onderdelen. Dus mocht je die kant op willen(Haarlem) geef dan ff een seintje, dan bel ik hem en kan hij kijken. Maar goed de dsc unit is best een klus maar prima te doen hoor!

Barry

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Is dit wellicht een optie? : http://link.marktplaats.nl/420122519

uit de advertentie:

"Problemen met het ABS systeem komen regelmatig voor bij oa de 3, 5 en 7 serie van BMW (E39) en Mini Cooper. Problemen kunnen sporadis optreden maar ook een totale uitval. Wanneer het systeem uitvalt gaat het abs lampje branden. Meestal worden deze problemen veroorzaakt door een defecte electronische module die direct op de ABS pomp zit gemonteerd. Foutcodes kunnen oa aangeven dat de een van de wiel sensoren defect zijn. Maar ook problemen met de automaat (deze komt dan in noodloop), geen KM aanwijzing meer, cruise control werkt niet meer, te lage / verkeerde bandenspanning uitlezing, of geen CAN bus uitlezen meer mogelijk wordt vaak veroorzaakt door een defecte ABS module/ECU.

Zie hieronder voor een aantal type die we oa repareren maar ook voor andere modellen kunt u kontact opnemen met ons. Wij kunnen u een kosten gunstige reparatie aanbieden van uw module vanaf 240EUR (inclusief BTW en verzend-adm kosten), voor type 0 265 900 001 voor andere module kunnen iets hogere reparatie kosten gelden! Ook kunnen we voor nagenoeg alle modellen gereviseerde modules direct uit voorraad leveren!

Een reparatie duurt normaal 1 werkdag, ook kan op afspraak een spoed reparatie gedaan worden. Hieronder zijn een aantal type nummers weergegeven die we zoal repareren maar ook voor andere typen kunt u graag kontact opnemen met ons!"

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in