Ga naar inhoud

olie lekkage

Falkeisen Axel

Aanbevolen berichten

Hallo mede Z3 rijders,

Mijn naam is Axel Falkeisen, ik heb sinds een jaar of drie een Z3 1.8 .

Onderhoud heb ik altijd overgelaten aan BMW Amsterdam, maar na hun laatste diagnose vrees ik dat ik zelf maar aan de slag moet gaan.

Wel erg lang geleden dat ik zelf sleutelde aan een citroën DS.

Mijn radiateur lekt bij het drukvat en er lekt olie uit de deksel van de distributieketting.

Goed voor een reparatie prijs van ca € 1195,-!

Het vervangen van de radiateur daar zie ik niet tegenop, maar die olie lekkage van het distributiedeksel daar zit ik wel een beetje mee.

Bij de garage is vorig jaar nog de olie keerring van de krukas, die ook in dat deksel zit, vernieuwd.

Eigenlijk is daarna pas het deksel gaan lekken, maar daar hoef ik natuurlijk niet mee aan te komen.

Wie heeft ervaring met het vernieuwen van de pakking van het distributie deksel?

Wie kan mij tips geven?

Ik wacht jullie reacties in spanning af.

Groeten,

Axel

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi Axel,

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Bij controle bleek het niet het distributiekettingdeksel te zijn, maar de rubberpakking die (bij de M43 motoren) naast de koppakking zit (ter hoogte van het distributiekettingdeksel). Dat is een vaak voorkomend euvel. Ik stuur je een link toe (uit m'n forum-introductie) waarin ik 't probleem beschrijf:

".........Onder andere is naast koppeling en drukgroep ook de koppakking vervangen (M43 motor, dus olielekkage bij het rubberdeel van de koppakking, zie :

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforu..._BMW_-_E36.html en is ook compressie gemeten. Compressie was prima dus eigenlijk hoefde er niets aan de motor te gebeuren..........."

Als jij 't zelfde probleem hebt als ik destijds, dan ben ik bang dat je niet veel mogelijkheden hebt....................

Succes,

Link naar reactie
Is je radiator lek of zijn het de rubbers van het vat?

Ik denk dat het alleen de rubbers zijn, ik heb al gelezen dat die niet zo moeilijk te vervangen zijn.

Waar ik tegenop zie is de olie lekkage van het distributie deksel.

Op het reparatie advies van BMW Amsterdam hebben ze het over het uitbouwen van het distributiehuis???

Dat klinkt wel vervelend. Zou dat nodig zijn om de pakking van het distributiedeksel te vervangen?

Groeten, Axel

Link naar reactie
Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Bij controle bleek het niet het distributiekettingdeksel te zijn, maar de rubberpakking die (bij de M43 motoren) naast de koppakking zit (ter hoogte van het distributiekettingdeksel). Dat is een vaak voorkomend euvel. Ik stuur je een link toe (uit m'n forum-introductie) waarin ik 't probleem beschrijf:

Dank voor je reactie, ik ga het zeker bestuderen.

Groeten, Axel

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

heb dit ook al gemaakt bij de mijne :upsidedown: een hoop dichtingen en een tube vloeibare pakking en toch een 3 uurkes werk

maar na een paar weken bleek mijn oliefilterhuis ook te lekken miss best in eenweg de dichting en terugslag klep mee vervangen als het toch openligt en miss die plastieke koelwater leiding ook als de auto al een leeftijd heeft mja zo blijf je bezig he :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in